Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö töitä etäpäivinä?

Vierailija
14.09.2026 |

Itse ainakin otan rennosti. Meillä saa tehdä 2 päivää viikossa etänä ja loput toimistolla. Toimistolla on pakko tehdä töitä, kun avokonttori ja muut näkevät. Kotona sen sijaan saa ottaa rennommin, kun esihenkilöt eivät hengitä niskaan. On kätevää hoitaa kotityöt ja ruoanlaitot siinä samalla, niin työpäivän jälkeen jää aikaa tehdä oikeasti kivoja asioita. Miten muilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, se ei ole etäpäivä että palstailet työttömänä kotona. Äitisi ei maksa sinulle siitä, ja on monesti pyytänyt että tekisit ne kotityötkin valittamatta miten "työt palstalla" kärsii!

Vierailija
2/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työt tehdään tietokoneella, niin työnantaja pystyy seuraamaan mitä päivän aikana saadaan aikaan. Ap:n etätyö taitaa olla ojan kaivamista lapiolla takapihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen etäpäivinä työtön 😅

Vierailija
4/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtä tehdään etänä tietokoneella kotona, pystyy esihenkilö seuraamaan jokaisen klikkauksen, tauot jne sekunnin tarkkuudella. Puheet lorvailusta voi unohtaa. Vai voiko joku kertoa jonkin ihan konkreettisen esimerkin etätyöstä, jota ei voi kontrolloida vaan pystyy "lorvimaan"?

Vierailija
5/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen etäpäivinä työt 4 tunnissa. Työnantajaa ei kiinnosta, kunhan työt tulee tehdyksi.

Vierailija
6/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen etäpäivinä työt 4 tunnissa. Työnantajaa ei kiinnosta, kunhan työt tulee tehdyksi.

Mitä työtä teet, avaa hieman?

Vierailija
7/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten työnantaja pystyy seuraamaan kun olen kuitenkin ihan meidän omassa langattomassa netissä?! Ja onko tuollainen seuraaminen edes laillista Suomessa?

Ap

Vierailija
8/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten työnantaja pystyy seuraamaan kun olen kuitenkin ihan meidän omassa langattomassa netissä?! Ja onko tuollainen seuraaminen edes laillista Suomessa?

Ap

Ei ole laillista seurata ja vakoilla työntekijöitä. Nuo jutut ovat ns. urbaani legendoja!

Vierailija
9/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet, avaa hieman?

Palkanlaskentaa.

Vierailija
10/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 100% etäpäiviä. Toki teen. Aika äkkiä tulisi laskutettavista konsulttihommista kenkää, jos ei tekisi. Asiakkaat odottaa tulosta laskutusta vastaan. Ja konsulttitalo odottaa, että asiakkaat on tyytyväisiä.

Mutta minusta tuo on juuri hybridimallin huonous, että ellei ole mitään pakottavaa tulospäivistä, etäpäivistä voi helpommin tulla rentopäiviä, varsinkin jos toimisto-olot kuormittaa muina päivinä. Mutta siihen ratkaisu ei ole että etäily pois, vaan etäily normaaliksi, jolloin ei enää ole tarvetta palautua toimistokuormituksesta, eikä toisaa.ta voi ajatella että tämä on joku poikkeuspäivä jolloin voi ottaa rennosti.

Vierailija
11/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkö töitä etäpäivänä, en tee edes lähipäivinä 😂, firma on maksavinaan ja minä olen tekevinään 

Vierailija
12/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi muuttaa siis työsuhteesi 50%, kun ei kerran hommia riitä koko työpäivän ajalle. 🤔

Vierailija
13/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan peruspalkan päälle laskutukseen perustuvaa urakkapalkkaa. Jos en tee tarpeeksi töitä, palkkani putoaisi 6000€/kk takaisin 4000€/kk. Lisäksi joutuisin takaisin konttorille valvovan silmän alle. 

Vierailija
14/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi muuttaa siis työsuhteesi 50%, kun ei kerran hommia riitä koko työpäivän ajalle. 🤔

Melkoisen huono työnantaja, jos mittaa työtä siihen käytetyn ajan, eikä tuloksen perusteella.

Vierailija
15/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen saman verran kuin muutkin. Olen vaan nopeampi.

Vierailija
16/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap todistaa taas kerran sen, ettei etätyö sovi kaikille. Olen kuullut samanlaisia tarinoita ennenkin. Nykyisin monella työmoraali on valitettavan heikkoa ja lopulta siitä kärsii koko työyhteisö, kun johto vetää herneen nenään jossain vaiheessa ja kaikilta viedään etätyömahdollisuus.

Vierailija
17/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen saman verran kuin muutkin. Olen vaan nopeampi.

Oletko sopinut tästä työnantajasi kanssa, että teet 4 tuntisia työpäiviä? Vai onko sinulla ihan sovitusti jotain päiväurakoita?

Vierailija
18/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Nytkin teen ahkerasti töitä :) Luen Hesaria ja palstailen tässä työnteon ohella. 

Vierailija
19/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta olisi jättää tekemättä, kun on asiakkaitten asioita käsiteltävänä. Paljon paremmin tulevat hoidetuksi etätyönä kotona kuin toimistolla, jossa ramppaa asiakkaita ja muita työntekijöitä häiritsemässä.

Juuri nyt kahvitauolla.

Vierailija
20/22 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työt tehdään tietokoneella, niin työnantaja pystyy seuraamaan mitä päivän aikana saadaan aikaan. Ap:n etätyö taitaa olla ojan kaivamista lapiolla takapihalla.

Meillä myös aktiivisuustaso näkyy KOKOAJAN sinne työnantajan suuntaan. Kuten monessa muussakin etätyössä. Itse olen ollut etätyössä vuositolkulla ja olen yksi firman tuottavimpia (mitataan jatkuvasti) työntekijöitä, samoin pari muuta etäläistä. Ne, jotka väittävät, ettei etät tee töitä, eivät ole itse koskaan etäläisiä olleetkaan.

Laiskat on laiskoja myös siellä toimistolla. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän