Löysin asunnostani lutikoita ja en pysty nukkumaan, koska itkettää
Pahin painajainen kävi toteen, vaikka kuinka olen pessyt kaiken pyykin 60 asteessa ja pakastanut kirpputorivaatteet enkä ole matkustellut niin nyt niitä silti löytyi. Yhden löysin sattumalta ja sen jälkeen kävin asunnon läpi taskulampulla ja sängystä löytyi toinen nuori yksilö. Olen paniikissa ja itkettää. Olen varma, että nämä ovat tulleet naapurista rakenteita pitkin, koska olen tehnyt kaikkeni välttääkseni luteita.
Kertokaa jotain lohduttavaa, koska nyt vain itken ja olo on epäonnistunut ja toivoton. Minulla ei ole varaa hävittää omaisuutta. En uskalla edes nukkua. En voi kuin itkeä tällä hetkellä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtaimiston voi pakastaa, on eri firmoja, jotka tekevät sitä. Tässä yksi.
https://www.rentokil.com/fi/palvelut/tuholaistorjuntapalvelut/luteet/pa…
Voi kai sitä vaikka am_pua sängyn avaruuteen jos on rahaa.
Mutta aloittaja kertoo ettei ole varaa/uskallusta ostaa kirpparilta uutta sänkyä niin rahat ilmeisesti vähissä.
Tuollainen pakastus varmasti maksaa. Ja kannattaako sellaista edes tehdä halpaan kirpparisänkyyn.
Tietenkään sänkyä ei pakasteta, tollo. Vaan tavarat kuten kirjat, valokuva-albumit, sun muut. Vaihtoehtoisesti ne täytyy säilöä ilmatiiviisti puoleksitoista vuodeksi.
Kyllä niistä eroon pääsee, ota vaan nyt rauhallisesti. Ota heti huomenna yhteyttä huoltoyhtiöön tai isännöitsijään. He kyllä neuvovat asiassa eteenpäin ja ryhtyvät toimenpiteisiin.
Mitään huonekaluja ei tarvitse hävittää. Laita isännöitsijälle heti viesti asiasta, ammattifirma tulee hävittämään luteet asap kotoasi. Sänky ja sohva käsitellään höyrylaitteella joka tappaa luteita. Sänky päällystetään muovipeitteellä, sängynjalkoihin laitetaan ludeansat. Sänky ei saa olla kosketuksissa seinään. Luteet jäävät ludeansoihin jumiin ja kuolevat niihin yrittäessään yöllä kiivetä sänkyysi.
Asuuko naapurissa ulkomaalaisia? Jos asut vuokralla niin muuta pois.
Ja lisäyksenä edelliseen että kukaanhan ei tule kotoasi huonekalujasi väkisin pois viemään, se että ammattifirma tulee luteet käsittelemään kotiisi mahdollisimman pian, saat tilanteen hallintaan. Muuten ongelma vain pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Onko se edes lutikka? Niin moni luulee mitä tahansa ötökkää aina pahimmaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.
Mitäs sitten? Punkkeja syyskuussa sisällä ja vielä sängyssä? Sori mutta ei ole kovin montaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtaimiston voi pakastaa, on eri firmoja, jotka tekevät sitä. Tässä yksi.
https://www.rentokil.com/fi/palvelut/tuholaistorjuntapalvelut/luteet/pa…
Voi kai sitä vaikka am_pua sängyn avaruuteen jos on rahaa.
Mutta aloittaja kertoo ettei ole varaa/uskallusta ostaa kirpparilta uutta sänkyä niin rahat ilmeisesti vähissä.
Tuollainen pakastus varmasti maksaa. Ja kannattaako sellaista edes tehdä halpaan kirpparisänkyyn.
Tietenkään sänkyä ei pakasteta, tollo. Vaan tavarat kuten kirjat, valokuva-albumit, sun muut. Vaihtoehtoisesti ne täytyy säilöä ilmatiiviisti puoleksitoista vuodeksi.
Edelleenkään AP ei ole rahaa.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se edes lutikka? Niin moni luulee mitä tahansa ötökkää aina pahimmaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi.
Mitäs sitten? Punkkeja syyskuussa sisällä ja vielä sängyssä? Sori mutta ei ole kovin montaa vaihtoehtoa.
Vyöihrakuoriaisia olen pariin kertaan pelästynyt lutikoiksi t. Toinen ludehysteerikko
Meidän taloon lutikat levisivät erään elämän hallintansa menettäneen ihmisen kotoa. Pyöri erilaisissa juoppokämpissä, ja oli ne jostain sellaisesta ilmeisesti imurointi mukaansa. Ihan hirveä homma koska asiaa pidettiin pimennossa meiltä muilta. Vasta kun näin myrkyttäjät, aloin kyselemään isännöitsijältä että mikä juttu. Sitten, taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan luvalla vasta kertoi mistä oli kyse. Otti pattiin kun pientä oravaa, koska koko talo olisi pitänyt myrkyttää heti. Nyt mentiin tyyliin asunto kerralla. Luojan kiitos meille ei niitä tullut, olimme sen verran kaukana siitä asunnosta, mutta edelleen nousee savua korvista kun mietin sitä tapaa miten asia hoidettiin. Meilläkin kävi yövieraita ja jos niitä olisi meillä ollut, siinähän se olisikin ollut kiva kun sukulaiset olisi saaneet lutikat mukaansa. Aivan edesvastuutonta toimintaa isännöitsijältä ja hallitukselta. Veikkaan että tämä tuli kalliimmaksi näin kuin se, että kaikki asunnot olisi myrkytetty heti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitään huonekaluja ei tarvitse hävittää. Laita isännöitsijälle heti viesti asiasta, ammattifirma tulee hävittämään luteet asap kotoasi. Sänky ja sohva käsitellään höyrylaitteella joka tappaa luteita. Sänky päällystetään muovipeitteellä, sängynjalkoihin laitetaan ludeansat. Sänky ei saa olla kosketuksissa seinään. Luteet jäävät ludeansoihin jumiin ja kuolevat niihin yrittäessään yöllä kiivetä sänkyysi.
Parempi soittaa, että voivat ryhtyä heti hävittämään.
Viestit ja sähköpostit voivat seisoa lukematta viikon-kaksi. Siellä isännöitsijälle sattuu olemaan muitakin asiakkaita, jotka ottavat viestein yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kauheasti sokeritoukkia. Niitä nousee naapureista tänne rakenteita pitkin, lattiakaivosta, käsienpesualtaasta, ilmanvaihtokanavista. Menevät putkistoon, pesukoneen alle, toiseen huoneeseen uunin alle, lattialistojen alle. En jaksa. Kaikki aika menee vain niihin. Tein ansoja niille. Ei niitä kiinnosta. Imuroin usein. Lattialistat teippasin. Kiehuvaa vettä olen kaatanut. Siivoussoodaa ja etikkaa olen kokeillut. Ei tehoa kuin hetken. Raidia olen kokeillut. Ei tehoa kunnolla. Koko aika menee vain tähän. Huoh.
Oletko kokeillut muurahaissirotetta? Sillä ne meillä lähtivät kun sitä sirotteli etenkin sinne, missä ne eniten liikkuivat.
Luteita ei pidä alkaa torjua itse ilman ammattilaisia!!! Jos joku saanut oikeasti häviämään ollut ihme, mutta ei-ammattilaisille ei ole olemassa kaupoissa aineita, millä 100% varmasti kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% varma ja minulla on kuvakin siitä ja on 100% samannäköinen kuin netissä olevat kuvat. Ap
Mitä ihmiset pelkää jotain lutikoita. En minä niistä piittaa jos kämpässäni näen!
"Sängystä löytyi nuori yksilö" 😂
Erotatko todella lutikoiden eri ikävaiheet?
Löysitkö patjasta, sängyn rakenteista yms. mustia pilkkuja (ulostejälkiä)?
Vierailija kirjoitti:
"Sängystä löytyi nuori yksilö" 😂
Erotatko todella lutikoiden eri ikävaiheet?
Tiedätkö sinä itse mistään mitään? Lutikan nymfi on aivan eri kokoinen ja värinen kuin aikuinen, kyllä ne erottaa. Paitsi että nymfi on hyvin pieni ja siksi vaikeasti havaittava.
En tiedä mistään mitään, olet aivan oikeassa.
Luulisin että isännöitsijä haluaa torjuajan HETI ettei leviä ja lasku kasva.