Olen nähnyt talitiaisten menevän nukkumaan kerrostaloissa parvekkeiden vedenpoistoputkiin
Ne goisivat siellä yöt ja tulevat joskus jopa yöllä syömään ruokaa parvekkeelle. Sen verran tulee valoa pihan lampuista.
Kommentit (17)
Mä kattelen useesti kauppojen kattotiloja miten siellä majailee lintuja, sinne ei varmaan kukaa uskalla edes mennä kattomaan missä kunnossa ne on, voi olla nimittäi aika järkyttävä näky
Voiko tämä olla totta ensinkään..?
Tipit ovat varsin kekseliäitä. Hyvä tipit!
Talitiaiset valloittaa maailman. Ollaan kohta niiden orjia ja ne ottaa herruuden. Johan viime vuonna lehdet oli täynnä murhaaja-talitiais juttuja. Ne käy eläinten kimppuun ja ovat luonnevikaisia.
Pitäsikö tuohon puuttua, tuskin ihan laillista hommaa tuollainen,
itse jos tuollaista havannoisin, ottaisin yhteden johonkin viranomaiseen.
Meillä talitiaiset tekivät pesän jonnekin ikkunanpuitteen väliin. Pystysuora kolo. En tajua miten tai miksi.
Yritin alhaalta katsella mihin linnut menevät.
Huono juttu oli, että ne säikähti jos ikkunan avasi ja muutama karvaton poikanen tippui maahan.
Asutaan vanhassa omakotitalossa ja meillä tinttejä nukkuu siellä täällä.Kuistin katon väleissä,ilmanvaihtoventtiileissä ja rännien päällä.
Siellähän rauhassa nukkuvat,koskaan ei ole haittaa ollut.
Mun parvekkeella on ollut kahtena kesänä poikaspesäkin. Nytkin talvella siellä yksi tintti käy silloin tällöin pyörimässä mutta ei taida olla puolisoa ainakaan nyt. Ehkä se keväällä tuo uuden morsiamen.
Pidin joskus tinttiä tyhmänä, kun röökipurkista filttereitä kuskas. Mutta käyttävätkin filttereitä pesän vuoraamiseen, auttaa kirppuongelmaan. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Talitiaiset valloittaa maailman. Ollaan kohta niiden orjia ja ne ottaa herruuden. Johan viime vuonna lehdet oli täynnä murhaaja-talitiais juttuja. Ne käy eläinten kimppuun ja ovat luonnevikaisia.
Me suomalaiset osaamme olla alamais-kansaa ja nöyristellä herrakansalle. Talitiaiset olkoon uusia herrojamme ja me voimme alistua niiden tahtoon. Tuskinpa maailma muuttuu pahemmaksi niiden vallassa :)
Vierailija kirjoitti:
Mun parvekkeella on ollut kahtena kesänä poikaspesäkin. Nytkin talvella siellä yksi tintti käy silloin tällöin pyörimässä mutta ei taida olla puolisoa ainakaan nyt. Ehkä se keväällä tuo uuden morsiamen.
Koirastalitiaiset käyvät talvella aina silloin tällöin tarkistamassa reviiriään.
Mä löysin kerran meidän leivinuunin ilmanottoputkesta kuolleen tintin :(
Se oli ihan sen pois kierrettävän venttiilin takana. Jos olis pitänyt yhtään ääntä niin olisi pelastunut, nyt oli ressukka kuollut kai nälkään siihen.
Löysin ratkaisun tuohon ongelmaan, liiketunnistin käynnistää imurin havaitessaan talitintin, jolloin vedenpoistoputki pysyy puhtaana, eikä sinne pesiydy lintuja. Ajastin pysäyttää ajallaan imurin,
imurin pölypussiin mahtuu useampia lintuja, joten sitä ei tarvi vaihtaa kovinkaan usein.
Mulla on tullut tintti lasitetulle parvekkeelle sitä putkea pitkin. Onneksi olin kotona ja pystyin päästämään sen vapauteen.
Muutaman kerran tullu lasitetulle partsille, tuolta koputteli ikkunaan että päästäppä pois.. Avasin ikkunan ja niin lentävät pois, sirkutti mennessään kiitokseksi. Meillä on talon edessä paljon puita ja syötetään myös lintuja..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut tintti lasitetulle parvekkeelle sitä putkea pitkin. Onneksi olin kotona ja pystyin päästämään sen vapauteen.
Loppukeväästä pösilöpoikasia on useita. Pitää jättää joku partsin lasi kunnolla raolleen, niin alun hysteerisen sekoilun jälkeen tajuavat tien ulos. Pyykkiä ei voi tällöin kuivattaa partsil, on ruikkukakkaa pitkin poikin.
Vau