Duunari, nautitko työstäsi?
Onko töihin kiva mennä? Koetko työsi palkitsevana ja virikkeellisenä ilman jatkuvaa kellon katselua? Mitä töitä teet? Ajatteluni on ehkä rajoittunutta, mutta mun on tosi vaikea ymmärtää miksi joku haluaa kaikista mahdollisista ammateista olla töissä esim. roskakuskina. Tehdään sama roskalaatikoiden tyhjennys kerta toisensa perään päivästä toiseen. Mikä siinä on niin stimuloivaa ja palkitsevaa?
Kommentit (42)
Missäs sitä oli juttua roskakuskien palkoista taannoin ? Parhaimmillaan aika hiton hyvät!
...vai miten se nyt oli?
Kelpais mulle
Luulen että op yllättyis...
Tiesitkö, että yrittäjätkin ovat duunareita?
Jos ei ollut päätä lukea pidemmälle. Mutta miksi tarvitsisikaan. Roskakuskin työ on hyvä työ.
Vierailija kirjoitti:
Missäs sitä oli juttua roskakuskien palkoista taannoin ? Parhaimmillaan aika hiton hyvät!
...vai miten se nyt oli?
Kelpais mulle
Luulen että op yllättyis...
Duunitorin mukaan keskimäärin 3200-3400 euroa kuussa eli hieman alle mediaanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...vai miten se nyt oli?
Kelpais mulle
Luulen että op yllättyis...Duunitorin mukaan keskimäärin 3200-3400 euroa kuussa eli hieman alle mediaanin.
Kumpa olis kuorma-auto kortti. N40
Välillä.
Fyysinen puoli on hyvä juttu, pysyy kunnossa. Tosin työstä tulee vammojakin. Plussaa on myös se että näkee nopeasti työnsä jäljet, lyhyt työmatka ja arkivapaat. Miinuksia en nyt luettele enempää, mutta niitäkin on paljon muitakin kuin pieni liksa ja siitä johtuvat taloudelliset ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...vai miten se nyt oli?
Kelpais mulle
Luulen että op yllättyis...Duunitorin mukaan keskimäärin 3200-3400 euroa kuussa eli hieman alle mediaanin.
Aja semmoinen.
En mieti onko töihin kiva mennä, sinne vaan pitää mennä. En koe sitä mitenkään palkitsevana tai virikkeellisenä, enkä nauti siitä, suhtaudun aika neutraalisti. Saan palkitsevuuden, virikkeellisyyden ja tekemisen nautinnon ihan muista asioista, työ on vain tapa rahoittaa eläminen.
Jos minulla olisi C-kortti, voisin ihan hyvin olla vaikka roskakuski, loppujen lopuksi se on ihan samaa tavaran kuljettamista kuin muukin kuorma-autolla ajaminen. Ei se enää ole sellaista likaista haisevaa paskahommaa kuin joskus aikaisempina vuosikymmeninä.
Pidän työstäni. Inhoan tyhmää systeemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...vai miten se nyt oli?
Kelpais mulle
Aja semmoinen.
Maksaa ammattipätevyyden kanssa päälle 3000 euroa.
Minkään työn saanti ei kuitenkaan ole varmaa, varsinkaan keski-ikäiselle naiselle.
Toki jos on ylimääräistä rahaa ni voihan sitä vaikka harrastuksena tollaisen hankkia.
Joo. Työskentelen hevosalalla. Olen alanvaihtaja, tein ennen siistejä sisätöitä. Onneksi tajusin, että paikallaan olo johti henkiseen koomaan ja nyt teen työtä, jossa saa liikkua koko ajan.
Roskakuski olen. Tylsää ja raskasta työtä. Asun yksin ja kelan 595€/kk ei riitä omakotitalon kuluihin. En nauti työstäni. Ei täällä ole nyt muutakaan ajoa.
Palkka on n. 3000€/kk bruttona.
nautin. teen käsin, palkka ok, eikä töitä tarvitse miettiä vapaa-ajalla.
Kyllä nautin. Rahulia tulee ja nykypäivän koneilla työ on helppoa ja kevyttä. Konkreettista valmista tavaraa tulee ihan silmissä. Jos joku soittelee vapaalla, niin saa vastata jos huvittaa, mutta ei ole pakko.
Suurimmalle osalle kansasta olen toki totaalinen i d i ootti, jolle pitää puhua hitaasti, eikä saa kertoa monimutkaisia vitsejä ("ettei se luule että sille nauretaan ja suutu"), mutta ei minua paljoa kiinnosta mitä joku muu on mieltä. Lähinnä kertoo henkilöstä itsestään sellainen ylenkatsominen. Moni vielä luulee ettei toinen huomaisi sitä.
T. Tehdas tyä ukko
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ollut päätä lukea pidemmälle. Mutta miksi tarvitsisikaan. Roskakuskin työ on hyvä työ.
Tässä ollaan oleellisen äärellä. Ovatko duunarihommat jämäduuneja heille, joilla ei ole lukupäätä tai muita vastaavia kykyjä vai onko moni päätynyt kuskaamaan roskia omasta akateemisesta kyvykkyydestä huolimatta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ollaan oleellisen äärellä. Ovatko duunarihommat jämäduuneja heille, joilla ei ole lukupäätä tai muita vastaavia kykyjä vai onko moni päätynyt kuskaamaan roskia omasta akateemisesta kyvykkyydestä huolimatta?
Ap
Hyvin moni on luopunut akateemisista viisastelu ja paperinpyöritys töistään ja opiskellut uudelleen vaikkapa joogaohjaajaksi, eräoppaaksi, liikuntapaikkahuoltajaksi, puusepäksi, puutarhuriksi. Ei niihin töihin "päädytä" vaan hakeudutaan oman kiinnostuksen vuoksi. Meikämaisterikin päätti vaihtaa putkiasentajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikkia ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta akateemisuus vaikka sellaista kyvykkyyttä olisikin. Ja vaikka duunarihommia ei välttämättä tehdäkään mistään suuresta intohimosta alaa kohtaan, ne eivät ole missään tapauksessa mitään jämäduuneja. Niihin opiskellaan, niihin tarvitaan ammattitaitoa ja osaamista. Vähättelysi kuljetusalaa ja sillä työskenteleviä kohtaan on käsittämätöntä, koska jotkut myös ihan oikeasti haluavat ajaa työkseen autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvin moni on luopunut akateemisista viisastelu ja paperinpyöritys töistään ja opiskellut uudelleen vaikkapa joogaohjaajaksi, eräoppaaksi, liikuntapaikkahuoltajaksi, puusepäksi, puutarhuriksi. Ei niihin töihin "päädytä" vaan hakeudutaan oman kiinnostuksen vuoksi. Meikämaisterikin päätti vaihtaa putkiasentajaksi.
Ja vielä useampi vaihtais, jos tulotaso ei tippuis niin radikaalisti.
Jep, viihdyn ja en kaipaa yhtään lisää vastuuta, liksakin ihan kohtuullinen työn helppouteen nähden. Jää energiaa harrastuksiin ja muuhun kivaan.