Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk-tuttavani loppu työssä 3 lähdettä, minun gradussani 25

Vierailija
12.09.2026 |

Kuvaa hyvin kuinka amk ei ole akateemisella tasolla, yritetään olla maistereita vaikka ei ymmärretä laajaa tietoa

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 aivan tolkuttoman vähän. Itse otin välillä pelkästään yhden lauseen viittauksen lähteeseen, jolloin niitä lähteitä kertyy aikamoinen määrä.

Vierailija
22/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin AMK opinnot, maisterin opinnot ja nyt tohtoriksi väittelen. Tein ihan saman pituisen lopputyön sekä yliopistossa että AMK ssa. Lähteitä oli yhtä monta myös.

Tosin tämähän on provo, mutta kuitenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolmella lähteellä saa lopputyötä läpi. Jo vieraskielisiä lähteitä piti olla kolme. Omassa lopputyössäni oli yli 30 lähdettä ja useimmissa on noin. 

Vierailija
24/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon täysin APta. Luin veljeni opinnäytetyön ja järkytyin sen tasosta. Lähteitä ei ollut edes tuota kolmea. Olen joutunut yliopistossa kirjoittamaan vaativampia esseitä kuin mitä veljeni opinnäytetyö oli.

Vierailija
25/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis hei, lopputyö on yhdyssana.

Vierailija
26/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lähdettä gradussa on kyllä vähän.

Vierailija
27/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska rage bait - 3/5

Yhdyssanavirhe otsikossa oli hieno lisäys

Vierailija
28/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö, et ole gradua nähnytkään. Olen lukenut monia hyviä amk-lopputöitä ja surkeita graduja, ja olen itse tutkijatohtori. Ei lähteiden määrä määritä lopputyön tasoa. 

Vierailija
29/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin aikoinaan amk:ssa. Opetuksen taso oli paska ja läpi pääsi lusmuilemalla. Sattuman kautta jatkoin opintoja ulkomailla. Olin hämmentynyt siitä, kuinka jyrkkä "learning curve" oli. Hyvä niin. Sain kunnollista opetusta ja tutkinnon, joka myöhemmin rinnastettiin Suomessa. Sen ansiosta olen nykyään hyväpalkkaisessa työssä.

Nykyisessä työpaikassa on pari ylemmän amk:n tehnyttä. En viitsi sanoa heistä enempää.

Vierailija
30/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun amk lopputyössä ei olis mennyt läpi 3 lähteellä, vaatimukset meidän alalla oli muutenkin kovemmat ainakin aikoinaan, mitä muilla amk- aloilla.

Vierailija
31/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko kenties olevasi jotenkin parempi ihminen nyt kun kerroit tämän meille? Voin sanoa, että et ole.

Sivusta totean ap: n olevan täysin oikeassa. Amk on gentrifoitu ammattikoulu, mitään tekemistä tutkimuksen tai sivistyksen kanssa, kaikki kunnia konstailemattomalle ammattikoulutukselle, työmies, ammattilainen on palkkansa ansainnut. Iso ei vippaskonsteille ja lukutaidottomille, osaamattomille amk kandeille ja muille.

T. Lukion ja oikean yliopiston käynyt maisteri. Hyvää viikonloppua.

Vierailija
32/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa vähän lähteitä gradussasi.

Omassa DI-työssä oli yli 50 lähdettä.

Vierailija
33/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli 50 lähdettä vaikka gradu oli omaa uutta tutkimusta. 

Vierailija
34/34 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon proffa ja aikoinaan mulla oli 2 lähdettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi