12 tunnin työpäivät takaisin
Työläiset on nykyään laiskoja. Ammattiliitot kielletään etteivät saa päähänsä taas lakkoilla alhaisempia tunteja.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö palkan maksat ja hoidat perheellisten lapset?
Miten ennen vanhaan pärjättiin vaikka rahaa oli vähemmän? Mieti sitä ennen kuin kritisoit aloitusta. Tarvitseeko sinun lapset oikeasti sitä sähkölautaa?
Ennen vanhaan oli hinnat paljon alempana ja työläisperheen isän palkalla saatiin koko perheelle asunto. Nyt ei kahdenkaan ihmisen tuloilla saa juuri mitään. Mieti itse ennen kuin alat sepustella tuollaisia. Mihin ne herrat muka tarvitsevat kolmea asuntoa ja ulkomaanmatkoja?
Olisi aika ongelmallista lapsiperheille ja lemmikkien omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo nyt 12h työpäivät 🙄 aamulla kotoa lähtö klo 07.00, töissä 8-16.00, jatkuu baarissa 16-18.00 jauhaen packaa työasioista ja kotiin klo 19:ksi. Että vieläkö lissää?
Kyllä, koska ahneet porhot haluavat elintason, jossa voi kuolla elämäntapasairauksiin ja sitä ennen leveillä rahallaan somessa samalla kun työväki kituu hengiltä. Näille oman elämänsä Muskeille raha ei ole se varsinainen päämäärä vaan katsella kun muilla menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
12-13h työvuorot jätti ihanasti aikaa muulle elämällä, mutta niistä piti jostain syystämluopua. Ehkäpä kateus oli syynä. Pari tuollaista päivää viikossa ja työtunnit olivat täynnä. Loppuaika omalle elämälle.
12h 6päivää viikossa, vuoden ympäri. Palkaksi lihalientä ja käntty.
Ihmiset joutuivat oikeasti puurtamaan ilman taukoja tai lomia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika ongelmallista lapsiperheille ja lemmikkien omistajille.
Ei se ap:ta kiinnosta. Hän ei jaksa välittää vaikka talous ei pyöri ilman kulutusta eikä väki enää lisäänny, koska muiden painaminen alaspäin on liian nannaa. yhteiskunta saa vaikka kaatua kunhan rikas eliitti saa nauttia muiden kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12-13h työvuorot jätti ihanasti aikaa muulle elämällä, mutta niistä piti jostain syystämluopua. Ehkäpä kateus oli syynä. Pari tuollaista päivää viikossa ja työtunnit olivat täynnä. Loppuaika omalle elämälle.
12h 6päivää viikossa, vuoden ympäri. Palkaksi lihalientä ja käntty.
Ihmiset joutuivat oikeasti puurtamaan ilman taukoja tai lomia.
Mutta miksi siitä piti luopua? Rahvaan kärsimys on elämän suolaa.
T: Nalle Wahlroos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työviikko ma-la kuten ennenvanhaan kun hyvinvointivaltiota rakennettiin.
Eikä jupistu palkoista vaan ymmärrettiin että mitä paremmin tirehtööri menestyy sitä paremmin menee valtiollakin. Nykyään työläiset ei ajattele muuta kuin rahaa!
Ilman rahaa ei voi maksaa elämistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ennen vanhaan pärjättiin vaikka rahaa oli vähemmän? Mieti sitä ennen kuin kritisoit aloitusta. Tarvitseeko sinun lapset oikeasti sitä sähkölautaa?
Et ymmärtänyt lukemaasi, en kirjoittanut mistään laudoista vaan HOITAMISESTA. Olen vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Eikö teille kiittämättömille orjille riitä että saatte palvella jumalaista minua? Teidän pitäisi maksaa minulle kiitokseksi siitä, että saatte ihailla olemustani.
ap
VEDÄ IMBESILLI ITSES KIIKKUUN.
Tekisin kyllä mutta se ei onnistu kun työnantaja on kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
No niin mä teen nytkin. Tosin 1/4 siitä omalle sivutoimiselle yritykselle. Se hyvä puoli tässä, että ei ole aikaa mennä tuhlailemaan rahaa mihinkään.
Totta. Rahaa säästyy, kun kotona ehti käydä vain nukkumassa. Nuorempana tein vuosia työtä 7-21. Nyt en enää jaksaisi, 8h töitä päivässä riittää.
6h työpäivät JA 4pv työviikko, palkka pysyen samana tai korotettuna. Heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Eikö teille kiittämättömille orjille riitä että saatte palvella jumalaista minua? Teidän pitäisi maksaa minulle kiitokseksi siitä, että saatte ihailla olemustani.
ap
Et ole kuolematon.
Mulla ei ole moneen vuoteen ollut työaikaa käytänmössä lainkaan. Kirjaan kyllä tunteja tasan 7,5h tuntikirjanpitojärjestelmään mutta oikeasti teen töitä silloin kun teen, ja just sen verran kun sillä viikolla tarvitsee. Useimpina viikkoina työmäärä osuu johonkin 35-40h välille.
Palkka reilut 100.000€ vuodessa. Bonuksilla voi päästä parempaankin.
Liittoihin en ole kuulunut 15 vuoteen.
Kannattaa lopettaa se tuntien myyminen työnantajalle ja alkaa myymään työnsä tuottamia tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Teen välillä 14 tunnin vuoroja. Ensimmäiset 5 tuntia jaksaa tehdä töitä. Loppu aika pidetään vaan seinät pystyssä ja esitetään et tehdään töitä. Meinaan jokainen voi koittaa siivota 14 tuntia. Ei jaksa.
Missä? Minkä alan siivoamista?
Ne herrat eivät anna vastineeksi yhtään mitään, vaan riistävät työläisiään ja paskovat kapitalismillaan ja luonnonvarojen tuhlaamisellaan yhteisen planeettamme. Köyteen sellaiset paskamahat pitäisi ripustaa.