12 tunnin työpäivät takaisin
Työläiset on nykyään laiskoja. Ammattiliitot kielletään etteivät saa päähänsä taas lakkoilla alhaisempia tunteja.
Kommentit (38)
Morjens Petteri, mitäs sinä voisit tänään kiistää?
Ja työviikko ma-la kuten ennenvanhaan kun hyvinvointivaltiota rakennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä jupistu palkoista vaan ymmärrettiin että mitä paremmin tirehtööri menestyy sitä paremmin menee valtiollakin. Nykyään työläiset ei ajattele muuta kuin rahaa!
Joo ja kouluun lauantaiopiskelu sekä pakollinen pyhäkoulu.
12-13h työvuorot jätti ihanasti aikaa muulle elämällä, mutta niistä piti jostain syystämluopua. Ehkäpä kateus oli syynä. Pari tuollaista päivää viikossa ja työtunnit olivat täynnä. Loppuaika omalle elämälle.
Maksatko palkan, ap? Montako markkaa miehelle, naiselle, lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Samat palkat kuin nykyään. Ehkä alemmassa sillä ennenkin pärjättiin vähemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat palkat kuin nykyään. Ehkä alemmassa sillä ennenkin pärjättiin vähemällä.
Pärjättiin vain koska muutakaan ei ollut ja oli hinnat alempana. Nykyään ihmiset ovat riistokapitalistien harmiksi sen verran selkärankaisia, etteivät suostu elämään nälkäpalkalla. Lisäksi niin kauan kuin hinnat ovat liian korkeat, ei ole mitään perustetta alentaa palkkoja. Päinvastoin, palkkoja on nostettava.
Jostain syystä en usko että aloittaja kavereineen itse suostuisi ainoaankaan noista pöljistä ehdotuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä jupistu palkoista vaan ymmärrettiin että mitä paremmin tirehtööri menestyy sitä paremmin menee valtiollakin. Nykyään työläiset ei ajattele muuta kuin rahaa!
Niin ajattelee se tirehtöörikin vain rahaa. Mikä peruste hänen on saada mitään, kun ei se valtiota hyödytä millään tavalla? Se rikkauden valuminen alaspäin on pelkkä myytti.
Sinäkö palkan maksat ja hoidat perheellisten lapset?
Teen välillä 14 tunnin vuoroja. Ensimmäiset 5 tuntia jaksaa tehdä töitä. Loppu aika pidetään vaan seinät pystyssä ja esitetään et tehdään töitä. Meinaan jokainen voi koittaa siivota 14 tuntia. Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ne rakentajat saivat lapsilleen paremman tulevaisuuden. Mitäs nykyään uusi sukupolvi saa kuin pilalle paskotun ilmaston, hajanaisen vihassa ja ahneudessa kierivän yhteiskunnan ja kokkareiden kasvattaman velan?
Minun mielestäni myös pitäisi laittaa 12 tunnin työpäivät, niille kenellä töitä on.
Myös lauantait pitäisi olla työpäiviä.
Nyt on monella työtätekevällä liian paljon voimia ja aikaa suunnitella tekevänsä elämällään, jotain muuta kuin työtä.
Työläisillä on paljon tehtävää. Täytyy ylläpitää herrojen elintasoa ja elättää myös maailman vähempiosaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ennen vanhaan pärjättiin vaikka rahaa oli vähemmän? Mieti sitä ennen kuin kritisoit aloitusta. Tarvitseeko sinun lapset oikeasti sitä sähkölautaa?
Vierailija kirjoitti:
Laiskurit alapeukuttaa.
Ja ahneet riistäjät yläpeukuttaa, vaikka oma panoksenne yhteiskunnalle on nolla.
Mulla on jo nyt 12h työpäivät 🙄 aamulla kotoa lähtö klo 07.00, töissä 8-16.00, jatkuu baarissa 16-18.00 jauhaen packaa työasioista ja kotiin klo 19:ksi. Että vieläkö lissää?
No niin mä teen nytkin. Tosin 1/4 siitä omalle sivutoimiselle yritykselle. Se hyvä puoli tässä, että ei ole aikaa mennä tuhlailemaan rahaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Eikö teille kiittämättömille orjille riitä että saatte palvella jumalaista minua? Teidän pitäisi maksaa minulle kiitokseksi siitä, että saatte ihailla olemustani.
ap
Laiskurit alapeukuttaa.