Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kaupassa niin kassa ei ottanut rahaa kun yritin maksaa 5 sentin kolikoilla 30 euron ostoksia.

Vierailija
12.09.2026 |

Minulla on vain pieniä 4 ja 10 sentin kolikoita eikä tilillä rahaa ollenkaan. Olen kolikoita säästänyt pitkään. Kassa ei halunnut laskea niitä enkä voinut ostaa sitten ruokaa. En voi viedä tilille niitä kolikkoita koska kela vähentää tukia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että ei voi maksaa 500€ setelillä. Jäi ostokset sinne.

Jo satasen setelillä ostaessa voi tulla änkytystä ja mutinaa, jollei ostosten loppusumma ole muutamaa kymppiä tai euroa vaille täysi satanen. Harvassa kaupassa on enää vaihtorahoja antaa takaisin suurista seteleistä, varsinkin kun ihmiset maksavat kortilla tai puhelimella nykyään.

Vierailija
22/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vanhan uutisen, jonka mukaan kaupan pitää ottaa vastaan korkeintaan 50 kolikkoa kerrallaan. Kauppa voi tietysti ottaa vastaan enemmäkin. Joko sinun pitää yrittää vaihtaa 5 ja 10 sentin kolikkosi isommaksi rahaksi tai jakaa ostoksesi riittävän pieniin osiin. Vastaisuudessa kannattaa pyrkiä säästämään isomman arvoisia kolikoita.

Kolikoiden käsittely on tietysti työlästä ja heikkolaskutaitoinen kassahenkilö menee helposti laskuissa sekaisin, kun laskee kolikoita. Monelle tuottaa vaikkeuksia esimerkiksi päässälasku ja yleensä rahasta takaisin antaminen oikein.

Kerro mistä kaupasta on kyse, niin tiedän kiertää kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin kaupassa ja ostosteni hinta oli yhteensä 37,55€ Kun yritin maksaa tasarahan 37,55 euron setelillä kassatyttö syytti minua rahanväärentäjäksi ja soitti poliisit. Onnistuin kuitenkin pakenemaan kun juoksin pullonpalautusautomaatin läpi ja hyppäsin ulos pullonpalautushuoneen kattoikkunan kautta. Sitten kuljin pois paikalta kristallimetsän läpi ja nyt olen tässä.

Vierailija
24/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Lahdessa kyllä pienillä kolikoilla maksaminen on kaupoissa onnistunut. Olen saattanut vaihtaa lasten kolikkoja esimerkki S-ryhmän lahjakorttiin, jos lapset ovat halunneet vaihtaa kolikot seteleihin tai saada rahat tililleen.

Vierailija
25/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin vanhan uutisen, jonka mukaan kaupan pitää ottaa vastaan korkeintaan 50 kolikkoa kerrallaan. Kauppa voi tietysti ottaa vastaan enemmäkin. Joko sinun pitää yrittää vaihtaa 5 ja 10 sentin kolikkosi isommaksi rahaksi tai jakaa ostoksesi riittävän pieniin osiin. Vastaisuudessa kannattaa pyrkiä säästämään isomman arvoisia kolikoita.

Kolikoiden käsittely on tietysti työlästä ja heikkolaskutaitoinen kassahenkilö menee helposti laskuissa sekaisin, kun laskee kolikoita. Monelle tuottaa vaikkeuksia esimerkiksi päässälasku ja yleensä rahasta takaisin antaminen oikein.

Kerro mistä kaupasta on kyse, niin tiedän kiertää kaukaa.

Minä olen ilmoittanut että minulla on x euron arvosta kolikoita, kun olen niillä maksanut. Myyjän on helpompi tarkistaa täsmääkö summa kuin aloittaa laskeminen nollasta.

Vierailija
26/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että ei voi maksaa 500€ setelillä. Jäi ostokset sinne.

Yrititkö ostaa viihde elektroniikkaa vai kaksi suklaapatukkaa? En ihmettele kassan kommenttia jos jälkimmäinen vaihtoehto.

Vierailija
27/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU alueella yleisesti kaupoilla ei ole velvollisuutta ottaa vastaan yhdellä ostoskerralla enempää kuin 50 kolikkoa. 

Vierailija
28/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene, idiootti, lähimmälle talletusottoautomaatille ja tallenna kolikot tilillesi! Maksa sitten kortilla tai vaikka perään nosta rahat seteleinä ulos tililtäsi.

https://otto.fi/missa-talletus/

Mie ja Kilpisjärvi, hukkuu säästöt jo Muonioon kun lähden kolikkomikälie automaatille, toista se on hesasessa kun se on siinä nurkan takana.No mulla on hyvä vihje  viiden sentin kolikoista, niistä saa tehokkaita haulikonpatruunoita kun vaihtaa ne kuulat kolikoihin,  erittäin tappava panos tulee.

Vierailija
29/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassoilla oli jossain vaiheessa sääntö, ettei kolikoita tarvitse ottaa vastaan yli 50 kpl. Onko tätä vielä?

Montako viissenttistä pitää olla kolmeenkymppiin? En jaksa laskea...

20x30

Vierailija
30/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Lahdessa kyllä pienillä kolikoilla maksaminen on kaupoissa onnistunut. Olen saattanut vaihtaa lasten kolikkoja esimerkki S-ryhmän lahjakorttiin, jos lapset ovat halunneet vaihtaa kolikot seteleihin tai saada rahat tililleen.

Kaupat kyllä ottaa yleensä hyvin vastaan kun niille tarjoaa normaaleja määriä kolikoita. Tuossa kuitenkin jos AP:n viesti pitää paikkansa niin hän yritti tarjota kassalle kerralla 300-600 kolikkoa, sellaisesta määrästä kassat kyllä jo kieltäytyvät.

Vierailija
31/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todelakaan tyrkytä kolikoita jos ei sitten ole aivan pieni ostos kyseessä ja silloinkin kolikkoni on vähintään 20 senttisiä, viiden sentin kolikot jää kyllä perintönä seuraavalle sori.

Vierailija
32/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla nyt sen makaronipussin ja maitopurkin saa kerralla ostettua. Jatkossa sitten annat noita vähitellen maksaessasi ostoksia siten, että saat vaihtorahana isompaa.

Vierailija
33/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaan 0.99€ kolikoita enkä saanut ostettua 0.99€ maksavaa ranskan leipää kun pyöristi hinnan euroon.

Vierailija
34/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassoilla oli jossain vaiheessa sääntö, ettei kolikoita tarvitse ottaa vastaan yli 50 kpl. Onko tätä vielä?

Montako viissenttistä pitää olla kolmeenkymppiin? En jaksa laskea...

T. PISA-romahduksen syy. 

Jos yhteen eroon menee 5 kpl 20 snt kolikoita, silloin 30 euroon niitä menee 30 x 5 = 150 kpl. Osaatko laskea sataanviiteenkymmeneen, veeti?

Tuollaisten säästöpossurahojen oikea paikka on kolikkojen talletusautomaatti.

Kyse oli 5snt kolikoista ja sinä puhut 20senttisistä.  🙄 ei taida olla lukeminen vahvuutesi.

Vierailija
35/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kerran 700  euroa  kolikoita prisman kassalla. Ne oli 1 ja 2 euron kolikoita. Kassa sanoi kyl hän ottaa.

Vierailija
36/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei vaihda mutta prisman neuvonta voi vaihtaa. Tosin se on kiinni tänään

Vierailija
37/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kun kertyy kolikoita menen pubiin ja ostan oluen. Niille kelpaa aina kolikot, kun vaihtoraha usein vähissä.

Vierailija
38/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on S-pankin tili, voit käydä tallettamassa nuo kolikot tilille. Ei luukulla vaan esim Prismassa on automaatti, johon kaadat kolikot. Kupongin viet virkailijalle ja niin ne ovat käytössä.

Vierailija
39/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on S-pankin tili, voit käydä tallettamassa nuo kolikot tilille. Ei luukulla vaan esim Prismassa on automaatti, johon kaadat kolikot. Kupongin viet virkailijalle ja niin ne ovat käytössä.

Olisiko sinulla joku kaveri joka voisi auttaa, tai sitten ostaisit tavara kerrallaan eri kassalla.

Vierailija
40/44 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todelakaan tyrkytä kolikoita jos ei sitten ole aivan pieni ostos kyseessä ja silloinkin kolikkoni on vähintään 20 senttisiä, viiden sentin kolikot jää kyllä perintönä seuraavalle sori.

Sentin ja kahden sentin kolikot voi tallettaa S-pankkiin, ulkomailla niinden laittaminen tippikippoon on loukkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän