Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät ole koskaan paljoa matkustelleet?

Vierailija
12.09.2026 |

Olen käynyt kerran Virossa yliopistoporukan kanssa ja kerran lasten kanssa Kolmårdenissa. Viron keikka oli kostea.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo matkustelu houkuta nykyään, ruuhkia, varkaita, huijareita, saasteita, syöpäläisiä ym.

Vierailija
2/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran Virossa, kerran kauempana Euroopassa. Olisihan matkustelu varmaan kivaa mutta niin kallista ja stressaavaa (turvallisuus, luteet, mahdollinen sairastuminen ulkomailla, ongelmat lennoissa). Kaverin kanssa varmasti paljon kivempaa mutta olen totaaliyksinäinen eikä ryhmämatkat ihan tuntemattomien kanssakaan kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsena Ruotsinristeilyllä 

Vierailija
4/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Ruotsissa ja Virossa ehkä 10 kertaa. Lentokoneessa en ole ollut koskaan. Ei vaan matkustelu kiinnosta. Käytän rahat muuhun. 

M39

Vierailija
5/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vastata että "Sama täällä" aiempaan kommenttiin mutta tuli:

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Palstan ennakkosensuuri on aivan sairas.

Vierailija
6/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Virossa olen käynyt ja se on riittänyt. Ei kiinnosta pätkääkään mitä Suomen rajojen ulkopuolella on. Suomessa on paljon nähtävää. 

Vierailija
7/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Mikkelissä!

Vierailija
8/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin vastata että "Sama täällä" aiempaan kommenttiin mutta tuli:

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Palstan ennakkosensuuri on aivan sairas.

Muista se sananvastuu, ettei tarvitse turvautua kovempiin otteisiin!

Vierailija
9/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran Virossa, kerran kauempana Euroopassa. Olisihan matkustelu varmaan kivaa mutta niin kallista ja stressaavaa (turvallisuus, luteet, mahdollinen sairastuminen ulkomailla, ongelmat lennoissa). Kaverin kanssa varmasti paljon kivempaa mutta olen totaaliyksinäinen eikä ryhmämatkat ihan tuntemattomien kanssakaan kiinnosta.

Millaiset perät löytyy?!

Vierailija
10/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorena kerran interreilaamassa Euroopassa. En kokenut mitään valaistumista matkustamista kohtaan. En ole käynyt ulkomailla sen jälkeen.

Vierailija
11/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein ne, jotka eivät ole matkustelleet, yrittävät puolustella sitä tyyliin "ei kiinnosta, Suomi riittää". Mutta syvällä sisimmissään kyllä tietävät, että haluaisivat nähdä enemmän.

Olen ollut road tripeillä Islannissa, Usassa, kolunnut maailman syviä sademetsiä, nähnyt maailman metropoleja Tokiosta ja New Yorkista lähtien, vaeltanut vuoristossa ja aavikoilla..

Ja en usko että kukaan ei haluaisi nähdä, mitä olen nähnyt. Kyllähän se omassa pitäjässä koko elämän pyöriminen muokkaa myös ihmistä, ja harvoin parempaan suuntaan.

Vierailija
12/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla olen käynyt pari kertaa USAssa ja Espanjassa, kerran Saksassa, Liettuassa ja Kuubassa. Sekä työpaikan ryhmämatkalla Tallinassa. Ainoa puhdas "lomamatka" oli vaimon kanssa Tukholmaan. Siinä se, en tunne jääneeni paljosta paitsi. Kaukomatkojen paras hetki on aina ollut kun paluulento laskeutuu Helsinki-Vantaalle.

Vierailija
13/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kanssa matkusteltiin tosi vähän. Virossa, ruotsissa, kerran lentokoneella Kanarialla ja kerran automatkalla Tanskassa asti. Suomen sisällä Lappiin asti. Se on nähtävästi paljon.

Mutta vasta 18v aloin tosissani reissaa. Omilla rahoilla. Myöhemmin miehen rahoilla asustanut 4 maata ja viides kiikarissa.

Kaukaa ymmärtää mikä perähikiä suomi on ja kuinka armottoman vaarallinen ääripää jäineen ja pakkasineen.

Vierailija
14/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein ne, jotka eivät ole matkustelleet, yrittävät puolustella sitä tyyliin "ei kiinnosta, Suomi riittää". Mutta syvällä sisimmissään kyllä tietävät, että haluaisivat nähdä enemmän.

Olen ollut road tripeillä Islannissa, Usassa, kolunnut maailman syviä sademetsiä, nähnyt maailman metropoleja Tokiosta ja New Yorkista lähtien, vaeltanut vuoristossa ja aavikoilla..

Ja en usko että kukaan ei haluaisi nähdä, mitä olen nähnyt. Kyllähän se omassa pitäjässä koko elämän pyöriminen muokkaa myös ihmistä, ja harvoin parempaan suuntaan.

Ihanan avoin asenne sulla. Kerroitko siellä road tripeillä ja aavikoilla asuville ihmisillekin että ovat muokkaantuneet huonoon suuntaan, toisin kuin sinä? 🤣 

Vierailija
15/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kanssa matkusteltiin tosi vähän. Virossa, ruotsissa, kerran lentokoneella Kanarialla ja kerran automatkalla Tanskassa asti. Suomen sisällä Lappiin asti. Se on nähtävästi paljon.

Mutta vasta 18v aloin tosissani reissaa. Omilla rahoilla. Myöhemmin miehen rahoilla asustanut 4 maata ja viides kiikarissa.

Kaukaa ymmärtää mikä perähikiä suomi on ja kuinka armottoman vaarallinen ääripää jäineen ja pakkasineen.

Joo, sitä persettä jakamalla pääsee aina pitkälle...

Vierailija
16/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Ruotsissa ja Virossa ehkä 10 kertaa. Lentokoneessa en ole ollut koskaan. Ei vaan matkustelu kiinnosta. Käytän rahat muuhun. 

M39

Lentäminen sinänsä on harvoin koettuna ihan mielenkiintoista ja mukavaa, jos on korkeintaan muutaman tunnin hyppy. Atlantin yli lennot ovat kidutusta. Ja se kaikki häslääminen lentokentillä on aivan persiasta.

Vierailija
17/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs sinä tarkkaan tiedät toisten syvimmät sisimmät. 

Vierailija
18/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa, Virossa, Kyproksella ja Saksassa, siinäpä ne mun matkustelut. Ei oo rahaa nykyään matkustella mihinkään. 

Vierailija
19/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden käden sormilla laskettavan määrän olen elämäni aikana käynyt ulkomailla ja nekin kerrat ihan noissa rajanaapurimaissa. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta matkustaa minnekään.

Vierailija
20/22 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan avoin asenne sulla. Kerroitko siellä road tripeillä ja aavikoilla asuville ihmisillekin että ovat muokkaantuneet huonoon suuntaan, toisin kuin sinä? 🤣 

Nauruhymiö yleensä paljastaa paljon, ja toimii ikäänkuin defenssinä. Kertoo siis, että osui ja upposi.

On pidettävä mielessä, että useissa paikoissa ihmisillä ei ole samanlaista mahdollisuutta matkustaa kuten suomalaisilla. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, etät mitä enemmän näkee, sitä enemmän maailmaa ymmärtää. Ikänsä perähikiällä asunut on todennäköisesti niiden samojen mielipiteittensä vanki koko elämänsä.

Toki matkustus saastuttaa, mutta on useita tapoja matkustaa ilman lentomatkustusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi