Olen 65v nainen, kysy jotain jos haluat
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut peppuseksiä?
Huomenta, onhan täällä vielä joku käynyt, siis tässä ketjussa eikä hmmm.
Peppuseksi? Jos tarkoitat onko minua tökitty peräaukosta niin ei. Kuten jo aiemmin totesin exit only 💩
Huomasitko 60 täytettyäsi ulkonäön rupsahtamisen?
Täytin itse juuri 60 ja tuntuu kuin yhtäkkiä olisin naamasta vanhentunut 10 vuotta.
Eihän tunnu yhtään sen kummemmalta olla, kuin parikymppisenä olisi. Ehkä puheet ovat aikuisemmalta vaikuttavat, vai miten on.
Mikä on pahinta vanhenemisessa?
Entä parasta?
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko 60 täytettyäsi ulkonäön rupsahtamisen?
Täytin itse juuri 60 ja tuntuu kuin yhtäkkiä olisin naamasta vanhentunut 10 vuotta.
Olet oikeassa. Kun nainen täyttää 60, saa hän synttärilahjaksi kivan valikoiman ryppyjä, moni myös allit ja 10kg lisäpainoa. Minä aloin rypistymään hyvin nopeasti, eikä vain kasvoista vaan myös kaulasta. Ylikiloja en sentään saanut, mutta painon kurissa pitäminen on nyt paljon vaikeampaa kuin aiemmin. Toki helpotus kun en enää ole työelämässä, ei edes tarvitse yrittää näyttää nätiltä ja freesiltä. Saa rupsahtaa ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kohdannut ikäsyrjintää?
En, en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tunnu yhtään sen kummemmalta olla, kuin parikymppisenä olisi. Ehkä puheet ovat aikuisemmalta vaikuttavat, vai miten on.
Luonne on tasaantunut eli en ole enää niin ärhäkkä kuin nuorempana, mutta muutoin vanheneminen ei näy kuin peilissä. Minä kun unohdin keski-ikäistyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pahinta vanhenemisessa?
Entä parasta?
Nyt pitäisi miettiä tarkemmin 🤔 Lonkalta heitettynä pahinta on kai se, että suvussani olevat terveysrasitteet tulevat aina silloin tällöin mieleen - olenko minä seuraava? Toki yritän olla niitä ajattelematta.
Parasta? Eläke! Nyt on omaa aikaa, voin tehdä melkein mitä haluan, voin olla sellainen kuin haluan, ei ole ulkonäköpaineita ja voin olla sopivalla tavalla itsekäs. Tunnen itseni vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko p erse märkänä?
Osaan käyttää vessapaperia.
Käyttääkö mummo tukisukkii, tenoja, rollaattorii, villahousui, huivii, pitkää kenkälusikkaa, nitroi?
Käytätkö vielä meikkiä ja miten olet muuttanut meikkaustapojasi aiempaan verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö mummo tukisukkii, tenoja, rollaattorii, villahousui, huivii, pitkää kenkälusikkaa, nitroi?
Riippuu mummosta. Omani ovat kuolleet. Kysyppä omalta mummoltasi kun kerran kiinnostaa.
Pitkä kenkälusikka on muuten helkkarin hyvä keksintö olipa ikä mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö vielä meikkiä ja miten olet muuttanut meikkaustapojasi aiempaan verrattuna?
Työelämässä ollessani jouduin meikkaamaan jotta oli "huolitellun näköinen". Kotioloissa ja luonnossa liikkuessani en meikkaa, mutta muutoin käytän ripsaria ja hillittyä huulipunaa/-kiiltoa. Ripsari kyllä "unohtuu" aika usein. Onneksi ihoni on sen verran hyvä, rypyistä huolimatta, että kosteusvoiteella pärjään.
Joka vtun ketjuun uskikset tunkee sekoilemaan