Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti noita "hädänalaisten" pyyntöjä

Vierailija
11.09.2026 |

Joo, joo, oon köyhä itsekin ja tiedän mitä se on. Aina ei ole ehkä rahaa johonkin laskuun tms. ja joutuu kikkailemaan rahojen kanssa. Toistaiseksi on ollut katto pään päällä ja rahaa ruokaan. Ei aina mieleiseen ruokaan tai herkkuihin, mutta nälkää ei ole tarvinnut nähdä. 

Pienimuotoisesti olen eri ryhmissä auttanut ihmisiä, joilla on tiukkaa, mutta taas alkoi ottamaan aivoon. Apua tarvitsevan perheen lapset "ovat siinä iässä, että eivät kelpuuta käytettyjä vaatteita". Missä sellaisessa iässä? Kyllä mun penskat on aina kulkeneet juuri sellaisissa vaatteissa joihin on varaa, käytettyihin tai ei käytettyihin, ihan iästä riippumatta. 

Tiedän, että joillakin on oikeasti tiukkaa, mutta joo, onneksi ei ole pakko osallistua. Just nämä tämmöiset vie uskon koko hommaan. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästämisen ja saituuden kultuurin päämaa Suomi. 

palkat on surkeat. Työelämässä pienien säästöjen vuoksi aihetetaan vaaratilanteita ja riskejä esim äskettäinen rasvaimukohu. Oli kehuttu että samalla putkella oli imetty 800 rasvanpoistoa...

Ihan nauretavissa asioissa säästetään ihan kotona arjessa. Köyhyydestä on tehty pilipali-taidetta ja normi, että rikkaat saisi ihan rauhassa riistää lisää työläisiä ja rikkaatkin larppaa köyhiä ja ei käytä rahojaan. Samalla kuolee paljon pienyrityksiä taustalla, kun pyyhitään samaan vessapaperiin mahdollisimman moneen kertaan taitettuna ja keitetään kahvit samoista puruista nin monta kertaa että unohdettiin idea kahvista. Kaikki kuitenkin maksaa mukinoitta kympin kahvista, vaikka sen saman paketin saat keski-euroopan marketeista kolmella eurolla. Suomalaiset vaan kiltisti maksaa ja tekee töitä halvalla. Hölmöläisten maa. 

Saarijärvenpaavolaisuudesta on tehty ideologia, jota se ei koskan ollutkaan.

Herkätkää saatanat ja menkää lakkoon. 

Jossain mainittiin että ne kertakäyttöletkut on satasia kappaleelta.  Tekee tonneja hyvin pian, ja näkyy asiakkaan laskutuksessa. Panee säästämään.

Kyllähän niinkuin letku ja kaapeli maksaa jostain syystä. USB-johtokin voi maksaa satasen viideltä metriltä. Se on juuri se mihin on totuttu maksamaan. KAhvi paketti on kympin ja kaikki maksaa kiltisti. 

Sairaaksi menee jos letkuissa ja työntekijöiden esim suojauksissa säästetään rahaa. Sen ymmärrän jos itse pistää esimerkiksi moneen kertaan käytetyn hengityssuojaimen kasvoille, mutta että pistää työntekijöitä kulkemaan puutteellisissa suojaimissa...

Se on väärin yksinkertaisesti. 

Onko oikein että savusukeltaja kulkee kuukauden samalla filtterillä myrkyllisissä olosuhteissa? Säästetään asiakkaan tai työtätekevän terveydessä. 

Ihmisen elämä ja arvo pyyhitään sillä, että letku on satasen hintainen letku ja kun tarpeeksi lypsetään, niin voi saada tonnin siitä hyvästä että joku kuolee tai halvaantuu vakavasti. Ei näin. Ei näin. Sitten jos jokaien on vapaaehtoisesti työelämässä ja meillä on perustulo, niin sitten jokainen voi itse mennä tärvelemään terveytensä työelämän taistelukentille. 

Vierailija
42/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästämisen ja saituuden kultuurin päämaa Suomi. 

palkat on surkeat. Työelämässä pienien säästöjen vuoksi aihetetaan vaaratilanteita ja riskejä esim äskettäinen rasvaimukohu. Oli kehuttu että samalla putkella oli imetty 800 rasvanpoistoa...

Ihan nauretavissa asioissa säästetään ihan kotona arjessa. Köyhyydestä on tehty pilipali-taidetta ja normi, että rikkaat saisi ihan rauhassa riistää lisää työläisiä ja rikkaatkin larppaa köyhiä ja ei käytä rahojaan. Samalla kuolee paljon pienyrityksiä taustalla, kun pyyhitään samaan vessapaperiin mahdollisimman moneen kertaan taitettuna ja keitetään kahvit samoista puruista nin monta kertaa että unohdettiin idea kahvista. Kaikki kuitenkin maksaa mukinoitta kympin kahvista, vaikka sen saman paketin saat keski-euroopan marketeista kolmella eurolla. Suomalaiset vaan kiltisti maksaa ja tekee töitä halvalla. Hölmöläisten maa. 

Saarijärvenpaavolaisuudesta on tehty ideologia, jota se ei koskan ollutkaan.

Herkätkää saatanat ja menkää lakkoon. 

Jossain mainittiin että ne kertakäyttöletkut on satasia kappaleelta.  Tekee tonneja hyvin pian, ja näkyy asiakkaan laskutuksessa. Panee säästämään.

Kyllähän niinkuin letku ja kaapeli maksaa jostain syystä. USB-johtokin voi maksaa satasen viideltä metriltä. Se on juuri se mihin on totuttu maksamaan. KAhvi paketti on kympin ja kaikki maksaa kiltisti. 

Sairaaksi menee jos letkuissa ja työntekijöiden esim suojauksissa säästetään rahaa. Sen ymmärrän jos itse pistää esimerkiksi moneen kertaan käytetyn hengityssuojaimen kasvoille, mutta että pistää työntekijöitä kulkemaan puutteellisissa suojaimissa...

Se on väärin yksinkertaisesti. 

Onko oikein että savusukeltaja kulkee kuukauden samalla filtterillä myrkyllisissä olosuhteissa? Säästetään asiakkaan tai työtätekevän terveydessä. 

Ihmisen elämä ja arvo pyyhitään sillä, että letku on satasen hintainen letku ja kun tarpeeksi lypsetään, niin voi saada tonnin siitä hyvästä että joku kuolee tai halvaantuu vakavasti. Ei näin. Ei näin. Sitten jos jokaien on vapaaehtoisesti työelämässä ja meillä on perustulo, niin sitten jokainen voi itse mennä tärvelemään terveytensä työelämän taistelukentille. 

Jos sillä tavoin saa tonnin lisää vuodessa, niin ihan sama. Ei ole mun ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille lisää uutisia, Ranska kieltää Scheinin verkkokaupan. Putoaa kuin kivi Kiinan pörssissä-

On hyvä kun köyhätkään eivät myrkytä lapsiaan, vaan ostavat ennenmmin vaikka kirpparilta vaatteita. Jotka eivät myöskään kelpuuta noita vaatteita.

Vierailija
44/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaloiset vttuun Suomesta kiitos. On se kumma kun työnteko ei noille saatanoille kelpaa.

Huutelijoita on aina ollut. Kehässä nämä asiat selvitetään. Suuta soukemmalle kuin ois jo! Jhuumalauta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän