Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti noita "hädänalaisten" pyyntöjä

Vierailija
11.09.2026 |

Joo, joo, oon köyhä itsekin ja tiedän mitä se on. Aina ei ole ehkä rahaa johonkin laskuun tms. ja joutuu kikkailemaan rahojen kanssa. Toistaiseksi on ollut katto pään päällä ja rahaa ruokaan. Ei aina mieleiseen ruokaan tai herkkuihin, mutta nälkää ei ole tarvinnut nähdä. 

Pienimuotoisesti olen eri ryhmissä auttanut ihmisiä, joilla on tiukkaa, mutta taas alkoi ottamaan aivoon. Apua tarvitsevan perheen lapset "ovat siinä iässä, että eivät kelpuuta käytettyjä vaatteita". Missä sellaisessa iässä? Kyllä mun penskat on aina kulkeneet juuri sellaisissa vaatteissa joihin on varaa, käytettyihin tai ei käytettyihin, ihan iästä riippumatta. 

Tiedän, että joillakin on oikeasti tiukkaa, mutta joo, onneksi ei ole pakko osallistua. Just nämä tämmöiset vie uskon koko hommaan. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä on aina joku iso ja syöppö koira. Isoja ovat pääsääntöisesti itsekin. 

Joo, koirakin tarvitsi nappuloita ja ruokaa. Mun lapsilla oli hamsteri. Se ei syö ketään konkurssiin ja eläinlääkärikulut ovat pienet, sillä yleensä niille ei ole paljon mitään tehtävissä, jos jokin vaiva tulee, se on piikki. Sitä varten pidin rahaa aina jemmassa. 

Vierailija
22/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelta juuri tuollaisten takia mennyt totaalisesti maku edes yrittää auttaa, kun mikään ei koskaan ole riittävän hyvää ja moni vähistään yrittää auttaa. Joka avunkerjuuryhmässä sama homma. Ja useimmiten samat jatkuvasti kerjuulla. Pitäköön tunkkinsa. 

Näin on. Vähä on liikaa ja mikään ei ole riittävästi.

Ilmeisesti pitäisi olla luksusruokia sisältävä ruokakassi sisältäen kuukauden ruoat ja suoraan kotiin kuljetettuna ja vaatteet erikseen käytävä ostamassa isolla rahalla tietynmerkkisenä ja nekin toimitettava kotiovelle tai sitten mahdollisimman iso lahjakortti avuntarvitsijan valitsemaan merkkiliikkeeseen. Sitten kelpaisi. 

Joku vuosi sitten koiran kanssa iltalenkillä, huomasin että oli kaksi ruokakassia jätetty maahan, oli niitä eu kasseja. Siinä vähän tarkemmin katsoin oli puuroryynejä, oli hapankorppua, oli säilykkeitä mutta ei sitten kelvannutkaan. Eivät voineet katsoa paikan päällä ja jättää sinne jollekulle muulle, joka olisi ottanut vastaan ja syönyt hyvällä ruokahalulla, päiväystä noissa oli pitkään. Sisäfilettäkö ne haluaa ? 

Jos asunnottomia, ei noi auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri että ovat aina ne samat ihmiset. Autan mielelläni kohtuudella ja kertaluontoisesti, mutta toivoisin myös ettei nettikerjäömisestä tule kenellekään pääasiallinen elinkeino.

Vierailija
24/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä on aina joku iso ja syöppö koira. Isoja ovat pääsääntöisesti itsekin. 

Rakille annos jännälihapullia esivalmisteltuna.

Vierailija
25/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sentään enää teeskentele tarvitsevansa humaania apua vaan tunnustavat suoraan olevansa elintason perässä.

Vierailija
26/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lopettanut auttamisen kokonaan. Ne auttamispyynnöt vaan kasvaa, kallistuu, ja niitä tulee enemmän. Edes uusi ei kelpaa jos ei se ole jonkun tietyn merkin tuote, koskien jopa ruokaa. Olen itsekin pienituloinen mutta pärjään säästeliäästi ja harkiten eläen. Silti olen auttanut muitakin mutta rajansa kaikella. 

Vierailija
27/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taas niitä auttajia, joiden mielestä vain sellainen autettava ansaitsee avun, joka myös käyttäytyy niin kuin hänen mielestään on korrektia käyttäytyä. Hänen mielestään pitää apu ansaita tiettyä nöyryyttä osoittaen.

Pyyteettömät auttajat yksinkertaisesti vain auttavat.

Vierailija
28/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on nyt vaan sellainen että sille kelpaa vain uusin ja parhain iPhone 18 pro max 1tt ja ps5 pro. Ja kyllä se ansaitsee sellaiset myös. Älkää herjatko tarjoamalla mitään huonompaa.

Vierailija
29/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas niitä auttajia, joiden mielestä vain sellainen autettava ansaitsee avun, joka myös käyttäytyy niin kuin hänen mielestään on korrektia käyttäytyä. Hänen mielestään pitää apu ansaita tiettyä nöyryyttä osoittaen.

Pyytettömilläkin auttajilla on rajansa ja budjettinsa, eivätkä hekään pyhällä hengellä elä. 

Vierailija
30/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatekaapissani on itse ostamani Niken huppari, jonka hankin itselleni hyvinä päivinä, niin pitäisikö siis ilolla ottaa vastaan sinun kauhtunut ja nuhjuinen flanellipaitasi, jossa on jo pinttynyttä ulkovaraston hajuakin, koska panttasit sitä varastossasi kesät talvet ennen kuin lopulta päätit kiikuttaa sen hyväntekeväisyyteen?

Suomalaisten kirppisvaatelaadustahan on ihan julkisuudessakin huomautettu.

Vierailija
31/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytettömilläkin auttajilla on rajansa ja budjettinsa, eivätkä hekään pyhällä hengellä elä. 

Ne pyyteettömät yleensä elää nimenomaan Pyhällä Hengellä. Ja jos ei joskus kykene auttamaan muita, niin silloin ei auteta. 

Vierailija
32/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Taikaseinäkö olla pitäisi? Touhu menee helposti enabloimisen puolelle jos ei mitään rajoja saa olla 

Vierailija
33/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mun mielestä apuani ei ansaitse luultavasti minua varakkaampi ihminen, joka määrittelee mitä haluaa. Tai sanotaanko näin, että hän ei tarvitse oikeasti apua. Nöyrä ei tarvitse olla. 

Hänellä on mm. auto, jollaista minulla ei esimerkiksi ole ikinä ollut. Sen lisäksi koira, jollaista minulla ei ole ikinä ollut.

Voin ymmärtää, että lapset eivät halua käytettyjä vaatteita, mutta joo, olisiko ihan kannattanut opettaa lapsille, ettei siinä ole mitään hävettävää. 

Tiedän, että tilanteet vaihtelevat ja moni on oikeasti kusessa tällä hetkellä. Olen auttanut aina voidessani, mutta nämä vain ärsyttävät. 

Vierailija
34/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästämisen ja saituuden kultuurin päämaa Suomi. 

palkat on surkeat. Työelämässä pienien säästöjen vuoksi aihetetaan vaaratilanteita ja riskejä esim äskettäinen rasvaimukohu. Oli kehuttu että samalla putkella oli imetty 800 rasvanpoistoa...

Ihan nauretavissa asioissa säästetään ihan kotona arjessa. Köyhyydestä on tehty pilipali-taidetta ja normi, että rikkaat saisi ihan rauhassa riistää lisää työläisiä ja rikkaatkin larppaa köyhiä ja ei käytä rahojaan. Samalla kuolee paljon pienyrityksiä taustalla, kun pyyhitään samaan vessapaperiin mahdollisimman moneen kertaan taitettuna ja keitetään kahvit samoista puruista nin monta kertaa että unohdettiin idea kahvista. Kaikki kuitenkin maksaa mukinoitta kympin kahvista, vaikka sen saman paketin saat keski-euroopan marketeista kolmella eurolla. Suomalaiset vaan kiltisti maksaa ja tekee töitä halvalla. Hölmöläisten maa. 

Saarijärvenpaavolaisuudesta on tehty ideologia, jota se ei koskan ollutkaan.

Herkätkää saatanat ja menkää lakkoon. 

Jossain mainittiin että ne kertakäyttöletkut on satasia kappaleelta.  Tekee tonneja hyvin pian, ja näkyy asiakkaan laskutuksessa. Panee säästämään.

Vierailija
35/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelta juuri tuollaisten takia mennyt totaalisesti maku edes yrittää auttaa, kun mikään ei koskaan ole riittävän hyvää ja moni vähistään yrittää auttaa. Joka avunkerjuuryhmässä sama homma. Ja useimmiten samat jatkuvasti kerjuulla. Pitäköön tunkkinsa. 

Näin on. Vähä on liikaa ja mikään ei ole riittävästi.

Ilmeisesti pitäisi olla luksusruokia sisältävä ruokakassi sisältäen kuukauden ruoat ja suoraan kotiin kuljetettuna ja vaatteet erikseen käytävä ostamassa isolla rahalla tietynmerkkisenä ja nekin toimitettava kotiovelle tai sitten mahdollisimman iso lahjakortti avuntarvitsijan valitsemaan merkkiliikkeeseen. Sitten kelpaisi. 

Joku vuosi sitten koiran kanssa iltalenkillä, huomasin että oli kaksi ruokakassia jätetty maahan, oli niitä eu kasseja. Siinä vähän tarkemmin katsoin oli puuroryynejä, oli hapankorppua, oli säilykkeitä mutta ei sitten kelvannutkaan. Eivät voineet katsoa paikan päällä ja jättää sinne jollekulle muulle, joka olisi ottanut vastaan ja syönyt hyvällä ruokahalulla, päiväystä noissa oli pitkään. Sisäfilettäkö ne haluaa ? 

Jos asunnottomia, ei noi auta.

Täällä on asunnottomien asuntola ihan toisella puolen kaupunkia. Toisekseen asunnottomille on aamupala, päivällinen ja iltapala tarjolla joka päivä, eivät siis ole nälissään, tuohon aikaan oli lounaskin.

Vierailija
36/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatekaapissani on itse ostamani Niken huppari, jonka hankin itselleni hyvinä päivinä, niin pitäisikö siis ilolla ottaa vastaan sinun kauhtunut ja nuhjuinen flanellipaitasi, jossa on jo pinttynyttä ulkovaraston hajuakin, koska panttasit sitä varastossasi kesät talvet ennen kuin lopulta päätit kiikuttaa sen hyväntekeväisyyteen?

Suomalaisten kirppisvaatelaadustahan on ihan julkisuudessakin huomautettu.

Ethän silloin tarvitse flanellipaitaani, jos sinulla on se Niken huppari. Tässähän tullaan juuri siihen, että moni tipahtaa korkealta ja kovaa, kun työttömyys tai jokin muu katastrofi iskee. Silloin ei olekaan enää varaa Niken huppariin. Toki niitä voi sitten avustuksina kerjätä, jos haluaa, mutta auttajat vähenevät. 

Vierailija
37/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvatun kaltaiset autettavat eivät ilmeisesti tiedä oikeasta pitkään jatkuneesta köyhyydestä mitään. Sellaisessa ei ole ihmisellä varaa valikoida, vaan on kiitollinen aivan kaikesta minkä saa. Itsekin olen tuolla tavalla köyhä. Ymmärrän täysin, jos menee maku auttaa tuollaisia "hädänalaisia" ja "köyhiä", joilla on vaatimuslistat.

Vierailija
38/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäiväisessä työssä käyn. Elätän yksin kahta lasta. Asumistukea ei tule kun tienaan liikaa, käteen jää kuukaudessa reilu 2300€. Vuokraan, laskuihin ja ruokaan menee 2000€ kuussa. Siihen päälle vielä kolmen ihmisen matkakortit koska asutaan 200m liian lähellä lasten kouluja. Ei tule apuja keneltäkään ja viikko ennen palkkaa mietin että mitäs laatikkoa ja keittoa sitä tekis jotta ruoka riittää. Ei sitä työtön, tukien varassa elävä tarvitse olla, että joutuu kituuttamaan. Kiitos nykyhallituksen, olen heidän mukaan hyvin toimeen tuleva keskituloinen, en tarvitse apuja. Lasten menot kun ei nykypäivänä ihan pieniä ole. Itse siis kuljen vanhoissa vaatteissa ja sama puhelin ollut jo 6 vuotta. Näin yritän säästää jotta tässä nykyajan kovassa trendi-merkkien ihannoinnissa lapset ei tule kiusatuksi.

P.S. Ei ole velkaa joten kaikki menee elämiseen ja lasten tarpeisiin,mitä tulee.

Vierailija
39/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhä ole pakko olla muuten ku laiskuuttaan ei viititä mennä töihi. Kaikki avustamine ja sosialitsmi pitää lopettaa nii näläkä panoo pinnarikki töihi !

Vätykset töihi ja suomi nousuu ! Pensiiniki huokenoo.

Sosialismi lopetetaan heti kun lopetetaan pakkoarmeija. Se on kaikista raastavinta sosialismia. Nato on ja tehdään armeijasta palkka-armeija ammattimaisesti. 

Sitten voidaan lopettaa tuet ja sosialismi.

Vierailija
40/44 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaloiset vttuun Suomesta kiitos. On se kumma kun työnteko ei noille saatanoille kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan