Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Espoon vuoden yrittäjinä palkittua pariskuntaa epäillään massiivisista talousrikoksista"

Vierailija
11.09.2026 |

Vuoden 2024 espoolaisyrittäjinä palkittuja Maria ja Jarkko Jokelaista epäillään mittavista talousrikoksista. Poliisi epäilee rikoshyödyn olevan ainakin noin 880 000 euroa.

Maria ja Jarkko Jokelainen ovat perustaneet Kuori-nimisen teknologiayhtiön, jonka liikevaihto oli tuoreimman tilinpäätöksen mukaan lähes 18 miljoonaa euroa.

Rikosnimikkeinä poliisin esitutkinnassa on törkeä veropetos ja törkeä kavallus.

Jokelaisten perustama Kuori suunnittelee ja valmistaa digitaalisia näyttöratkaisuja kansainvälisille markkinoille. Espoolaisyhtiön liikevaihto oli viimeisimmän tilinpäätöksen mukaan lähes 18 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 66.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000012267708.html

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus rehellinen yrittäjä. 

Kyllä ne minun mielestä minun rahojani olivat! 

Vierailija
2/3 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Suomen Yrittäjät ( Pentikäinen ry:n toimari, Harri Jaskari -johtaja) aluejärjestöt tuppaavat palkitsemaan vähän liian usein filunki toimijoita. Ei kyllä lisää mitään luottamusta Suomen Yrittäjien lobbaamiseen, yrittäjävastuiden ja osallisuuden ymmärtämiseen yhteiskunnallisesti. Omassa pikkukunnassa järjestelmällisesti on "palkittu" yrittäjiä vuosittain - kunnan yrittäjäpalkinto - niin kyseenalaisille tahoille oli se sitten ympäristörikokset, ammattitaidottomuus, verojen kiertäminen tms. - kunhan jonakin vuonna on näyttäytynyt siltä että liikevaihto, yhteisöverot ovat olleet tapissa - vaikka itse liiketoiminta, verovähennyksineen ja velvoitteineen jotenkin aina perseellään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kovempi filunki, sitä parempi yrittäjä, ja palkintonsa veroinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä