Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakemuksia täyttäessä alan miettiä etten haluakaan työpaikkaa

Vierailija
11.09.2026 |

Aloitan sopivien paikkojen kohdalla innolla, mutta n:ttä kertaa täyttäessä aiempien työsuhteiden ja tutkintojen tietoja alankin miettiä haluanko todella Kittilään tai Joensuuhun töihin.

Hakuprosessit ovat todella puuduttavia ja välillä ei vain saa vietyä lomakkeiden täyttämistä loppuun asti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Ja syynä on se, että olen kahdessa pitkäaikaisessa työpaikassani kokenut sen, miten hyvä työpaikka paskotaan kaikenmaailman "hienoilla" uudistuksilla. Työn tekemisestä tehdään niin vaikeaa, että hienot ammattilaiset ovat kohta toistensa kurkuissa kiinni. Jäänyt vähän traumat oikeastaan koko työelämää kohtaan. Kunpa saisi vaan olla rauhassa.

Vierailija
22/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvikseen laitan sen 4 hakemusta per kk. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi en ole joutunut yhteenkään haastatteluun.

M54

Teen niin tyhmän hakemuksen ja feikki kuvalla etten varmaan joudu minnekkään haastatteluun

Juu, ja sen haastattelun voi vetää ihan läskiksi. Haista viinalle risoissa verkkareissa ja vaatia 8000 e kuussa palkkaa :o) EI varmasti valita !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvikseen laitan sen 4 hakemusta per kk. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi en ole joutunut yhteenkään haastatteluun.

M54

Teen niin tyhmän hakemuksen ja feikki kuvalla etten varmaan joudu minnekkään haastatteluun

Juu, ja sen haastattelun voi vetää ihan läskiksi. Haista viinalle risoissa verkkareissa ja vaatia 8000 e kuussa palkkaa :o) EI varmasti valita !!

Ei tarvitse mennä noin pitkälle. Nykyään riittää että ilmoitat haluavasi pitkän työmatkan takia työskennellä ensisijaisesti etänä, niin haastattelun jälkeen tulee tieto että joku muu on palkattu.

Palkattu voi olla paljon vähemmän kokenut, mutta sellainen jota pomon on helpompi toimistolla valvoa, kun ei ole pitkää työmatkaa estämässä päivittäin kulkemista.

Vierailija
24/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Ei tarvitse mennä noin pitkälle. Nykyään riittää että ilmoitat haluavasi pitkän työmatkan takia työskennellä ensisijaisesti etänä, niin haastattelun jälkeen tulee tieto että joku muu on palkattu.

Palkattu voi olla paljon vähemmän kokenut, mutta sellainen jota pomon on helpompi toimistolla valvoa, kun ei ole pitkää työmatkaa estämässä päivittäin kulkemista.

En tosin ole vakuuttunut että edes lähellä olevaan työpaikkaan haluaisin mennä päivittäin, kun mitään omaa työrauhaa ei ole missään kun kaikki on laitettu yhteistyötiloiksi. 

Vierailija
25/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy vähän sama. Puolivälissä hakemuksen rustausta (n. kahden tunnin jälkeen) alan miettiä, onko mitään järkeä panostaa tällä tavalla yhteenkään hakemukseen, kun kuitenkaan ei tule muuta kuin kiitosmuttaeikiitos-sähköposti, usein ei sitäkään. Työn saaminen on niin epätodennäköistä, että tekisi mieli heittää rukkaset nurkkaan ja jäädä odottamaan, että työkkäri keksii jonkun kuntoutuspaikan.

Ja todellakin turhauttaa ne lomakkeet, joihin  joutuu täyttämään samat tiedot kuin cv:ssä kerta toisensa jälkeen. Huoh, eikö nyt voisi näissä hyödyntää niitä työnhakuprofiileja, jotka on nyt pakollisia ja kansallisesti standardoituja. Tietty työssä olevilla työnhakijoillakin pitäisi silloin olla mahdollisuus täyttää se.

Vierailija
26/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy vähän sama. Puolivälissä hakemuksen rustausta (n. kahden tunnin jälkeen) alan miettiä, onko mitään järkeä panostaa tällä tavalla yhteenkään hakemukseen, kun kuitenkaan ei tule muuta kuin kiitosmuttaeikiitos-sähköposti, usein ei sitäkään. Työn saaminen on niin epätodennäköistä, että tekisi mieli heittää rukkaset nurkkaan ja jäädä odottamaan, että työkkäri keksii jonkun kuntoutuspaikan.

Ja todellakin turhauttaa ne lomakkeet, joihin  joutuu täyttämään samat tiedot kuin cv:ssä kerta toisensa jälkeen. Huoh, eikö nyt voisi näissä hyödyntää niitä työnhakuprofiileja, jotka on nyt pakollisia ja kansallisesti standardoituja. Tietty työssä olevilla työnhakijoillakin pitäisi silloin olla mahdollisuus täyttää se.

Minulla on pätkätyöläisenä ollut paljon työpaikkoja. Joka paikan kohdalla joutuu yleensä merkitsemään tarkat aloitus - lopetuspäivämäärät. Siinä menee aikaa kun täyttelee näitä lomakkeita.

Vierailija
27/27 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös jättänyt parit hakemukset kesken, kun hakeminen on ollut niin työlästä. Kun samaa hakemusasiaa pitää toistaa lomakekenttiin, niin tulee miettineeksi itse haettavaa tehtävääkin vielä toiseen ja kolmanteenkin kertaan. 

Muutamasta paikasta on tullut vibat, että haetaan jotain yli-ihmistä alitittelillä eli työnkuvaan kuuluisi kaikki strategisesta suunnittelusta somevideoihin, mutta palkka ja titteli on suorittavan työn tekijän tasolla. 
Olen ollut ihan liian pitkään työpaikassa, jossa mikään ei riittänyt eikä asiantuntijoiden työtä arvostettu. En oikeasti halua sellaista enää ikinä. Vaikka on kuinka kurja työllisyystilanne, niin joskus omaa intuitiota kannattaa kuunnella.