Ensi palkasta säästöön 808€, paljonko sulla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran nyt tulee laitettua heräteostoksiin. Säästöön jää kyllä sitten paljon enemmän.
Taitaa Orpo laskea sun kaltaisten kuluttamisen varaan.
Mikä toi vika kahdeksaneuroinen on?
Mulla menee lainojen lisälyhennykseen kaikki ylimääräinen
Sen jälkeen kun asuntolaina loppui olen siirtänyt 1000e/kk sijoitustilille.
Enemmän en halua tällä hetkellä laittaa, menee esim matkusteluun aika paljon..
Ostan seuraavasta palkasta puoliautomaattisen baristakoneen. Menee noin kolmasosa palkasta. Koneella hintaa 2 tonnia. Siitä voi jokainen laskea paljon pötykkää kolahtaa tilille per kukausi. Että näin täällä.
1046 euroa on jäänyt keskimäärin palkasta säästöön joka kuukausi viimeisen 8 vuoden aikana. Kaikki excelissä. Kaikki sijoitettu maailmanindeksiin.
No en tiedä. Elokuun tilistä tulee jäämään säästöön noin 500 euroa. Auton jarruremppaan meni siitä tilistä 700 euroa joten 1200 on realistinen. Mutta ei mun menot ole niin vakiot että osaisin varmaksi sanoa. Jotain jää joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
6000 euroa.
Nettotulot yli 8000 euroa, mutta en hirveästi kuluta. Velaton asunto ja kuluihin vaan menee.
Olen kohta parisen vuotta laittanut oman asuntolainaosuuteni ns säästötilille eli kutakuinkin 600€/kk.
Olen siitä kiitollinen. Ja siitå, että voin sen lisäksi asioida ruokakaupassa sen kummemmin hinnoista välittämättä ja voin hankkia halutessani uuden vaatteen ja/tai kengät tai vaikka kahdet (viimeksi viimeviikolla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran nyt tulee laitettua heräteostoksiin. Säästöön jää kyllä sitten paljon enemmän.
Taitaa Orpo laskea sun kaltaisten kuluttamisen varaan.
Työttömän trollin? Juu...
Vierailija kirjoitti:
1046 euroa on jäänyt keskimäärin palkasta säästöön joka kuukausi viimeisen 8 vuoden aikana. Kaikki excelissä. Kaikki sijoitettu maailmanindeksiin.
No niin sijoitusneuvojan iltavuoro alkoi taaaas …vakio poisto Kiitos!
Itse laitan joka kuukausi 1500e säästöön määräaikaistilille. Nostan niitä sitten käyttöön kun nykyinen hallitus on historiaa. Osto- ja palvelujenkäyttöboikotti siis.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa Pidät Orpon tyytyväisenä 👏👏👏
Pienehköstä 1400 euron eläkkeestä 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes nukkua välillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes nukkua välillä...
Aikaa tämän 💩 trollaukseen on ainakin…Ymmärtäähän tuon!
Jaa säästäväisyys on trollausta? No miten nyt vaan.
Ei senttiäkään. Saan nettona n. 1400€ jolla maksan omakotitalon kulut ja elämisen. Ei jää mitään säästöön.