Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos datakeskukset nostaa sähkön hintaa, eikö se voi olla myös hyvä asia

Vierailija
10.09.2026 |

Jos me saadaan sähkön hinnan nousulla hillittyä ihmisten ulkomaanmatkailua ja  sitä, että ostetaan uusi saksalainen auto kovin usein, niin sehän on Suomen kansantaloudelle hyvä asia. Toki tuota ei pysty hillitseen, jos koko ajan tulee veronkevennyksiä hyvätuloisille enemmän kuin sähkölaskut kasvaa...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus oli vielä muutamia vuosia sitten myymässä sieltä ja täältä palasia Suomesta venäläisille. Suomen epäisänmaallisin puolue. Ahneus on sen johtotähti. 

Vierailija
22/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön ja polttoaineiden hinnan nousu lisää bruttokansantuotetta. Orpo ja Purra sitten kehuvat miten saivat talouden nousuun ja ihmisten säästöt liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreiden unelma, kun saadaan rangaistua kansaa sähkönhinnannousulla

Vierailija
24/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se sähkönhinnan nousu tosi ihana asia, saan nyt vaan 2,2 miljoonaa euroa palkkaa per vuosi, mutta jos sähkön keskihinta nousee yli sentin per kWh, niin saan yli kahden miljoonan euron bonukset sen päälle! En ole ahne vaan ihan oikea bisnesmies!

Terveisin,

Fortumin Markus Rauramo ( olen muuten koulutukseltani valtiotieteen maisteri eli oikeastaan poliitikko, mutta onhan tämä Fortum hyvä hillotolppa, eikös vaan olekin. Lisäksi olen entisen Sanoma Oy:n toimarin Jaakko Rauramon poika eli hyvästä perheestä, totta kai!).

Vierailija
25/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskusten puolustajat ovat äärimmäisen helposti johdateltavia. Itsehän he eivät tietenkään sitä ymmärrä vaan luulevat olevansa oikeassa.

Teknologiajäteillä on tässä vaiheessa jo hyvä käsitys siitä kuka on heidän puolellaan ja kuka ei (eli kuka osaa ajatella omilla aivoillaan). He kohdistavatkin propagandaansa koko ajan enemmän puolustajiin päin sillä, kuten kerroin, heitä on äärimmäisen helppo johdatella. Ennen pitkää puolustajat kyllä tajuavat tulleensa höynäytetyksi tässäKIN asiassa mutta silloin on todennäköisesti jo liian myöhäistä. Sitten he tarttuvatkin taas uuteen koukkuun ja meno jatkuu.

Vierailija
26/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskuksia on suomessa toista sataa, enkä mä kyllä ajatellut "syyttää" niitä että mun sähkölasku on vuosia vaan pienentynyt

Vierailija
27/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko datakeskukset Suomeen demokraattisen väylän kautta?

Muistaakseni vaaleissa 2023 ei puhuttu aiheesta mitään. Kuitenkin 2023 valittu eduskunta päättää asiasta. Kohta on vaalit, mutta pääseekö kansa enää niissä torppaamaan noiden tuloa? Jos siis haluaa torpata.

Vierailija
28/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki tilaamaan kiinasta miljoona aurinkopaneelia

Aggregaatti höyry moottorilla.  Puut voi käydä yön hämärinä tunteina varasto paikoilta.

Tuo olisi hyvä 

Vierailija
29/29 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se sähkönhinnan nousu tosi ihana asia, saan nyt vaan 2,2 miljoonaa euroa palkkaa per vuosi, mutta jos sähkön keskihinta nousee yli sentin per kWh, niin saan yli kahden miljoonan euron bonukset sen päälle! En ole ahne vaan ihan oikea bisnesmies!

Terveisin,

Fortumin Markus Rauramo ( olen muuten koulutukseltani valtiotieteen maisteri eli oikeastaan poliitikko, mutta onhan tämä Fortum hyvä hillotolppa, eikös vaan olekin. Lisäksi olen entisen Sanoma Oy:n toimarin Jaakko Rauramon poika eli hyvästä perheestä, totta kai!).

Kokoomuksesta? Petterin kamu?