Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 vuotias lapsi jäi auton alle suojatiellä, äiti käveli EDELLÄ

Vierailija
10.09.2026 |

Akka ylitti suojatien ja 4 vuotias tuli perässä ja jäi auton alle, melkoinen "äiti".

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75d05528-0860-4efb-9445-373a755ce5c7

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ma mu äiti ja lapsi? Ne ei yleensä yhtään katso lastensa perään. 

Ei uimarannalla, ei liikenteessä, eikä missään muuallakaan. 

Se, että lapsi kulkee vanhempansa perässä ei kyllä täytä minkäänlaisen "peräänkatsomattomuuden" kriteereitä.

Vierailija
42/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotain tapahtuu niin alkaa aina hirveä syyllistäminen. Mutta sitten taas kun ei tapahdu, niin syytetään ylisuojelemisesta jos onnettomuuden riskiä yrittää minimoida. Ikinä et tee vanhempana oikein, teit sitten miten tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas naiivi äiti lapsella. Miksi ei pitänyt lasta kädestä kiinni?

Vierailija
44/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että lapsi kulkee vanhempansa perässä ei kyllä täytä minkäänlaisen "peräänkatsomattomuuden" kriteereitä.

Sun mielestä ihan normaalia toimintaa?

Vierailija
45/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ajaa suojatietä kävelevän lapsen päälle ja sinusta se on naisen vika?

Lapsen äiti voisi keskittyä kännykän sijasta siihen lapseen. Kädestä kiinni pitäminen tuollaisilla tilanteissa on automaattista.

Vierailija
46/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tekevät lasun, jos tuo pitää paikkansa. 4-vuotiasta pidetään kädestä liikenteen keskellä. Jos ei sitä tajua, niin lapsi on kyllä vaarassa tuollaisen vanhemman kanssa. 

MIES ajaa päälle ja sinä ajattelet lasun tekoa äidin takia. Noin paljon siis inhoat naisia. 

Taidat olla itse lasun asiakas ? Et sisäistä tai ymmärrä edes lukemaasi.

Vierailija
47/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jotain tapahtuu niin alkaa aina hirveä syyllistäminen. Mutta sitten taas kun ei tapahdu, niin syytetään ylisuojelemisesta jos onnettomuuden riskiä yrittää minimoida. Ikinä et tee vanhempana oikein, teit sitten miten tahansa.

En ole koskaan kuullut että kukaan moittisi ylisuojelemisesta vanhempaa joka pitää päiväkoti-ikäistä lastaan kädestä ylittäessään tietä.

Vierailija
48/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kylmyys on vallalla, kun pieniä ei pidetä kädestä kiinni ja autoilla ajellaan toisten päälle ja vielä suojatiellä. Älylaitteetko sen tekee ja mihin ihmisillä on niin kiire? 

Vierailija
49/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yli 90% ihmisistä ei pidä 4-vuotiaiden kädestä kiinni kun mennään liikenteessä.

Vierailija
50/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas naiivi äiti lapsella. Miksi ei pitänyt lasta kädestä kiinni?

Otti varmaan selfietä. Ei siihen pennut kuulu.

Vierailija
51/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että kukaan moittisi ylisuojelemisesta vanhempaa joka pitää päiväkoti-ikäistä lastaan kädestä ylittäessään tietä.

Edellyttää mm. sitä, että lapselta kielletään pyöräily.

Vierailija
52/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään mmussta mies talutti kaksi pientä lasta päin punaisia suoraan auton alle. Pysäytin sitten armosta. Hän näytti keskaria.

Armosta? Ei punaista päin kävelevää saa autolla tappaa.

Ei punaisia päin saa kävellä. Syyllinen olisi ollut mies. Etttäs kehtaa! Mutta armosta en ajanut päälle.

Ne kattoo että valkoisen velvollisuus on huolehtia niistä. Pitää myös näyttää lapselle esimerkkiä miten valkoisia kohdellaan. 

Vierailija
53/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yli 90% ihmisistä ei pidä 4-vuotiaiden kädestä kiinni kun mennään liikenteessä.

No kyllä todellakin pitää kun ylitetään autotie! Eikä varsinkaan kulje itse edellä niin ettei edes näe missä se lapsi haahuilee.

Vierailija
54/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sitten tällaisia pelastavia enkeleitä  jotka eivät vaan katso vierestä jos näkee, että lapsi juoksee autotielle, vaan oman henkensä uhalla menee pelastamaan sen lapsen. 

https://www.iltalehti.fi/palat/02b42fcf-580a-4818-83db-274419ba6530

Vierailija
55/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin täyttää! Täydellistä piittaamattomuutta se osoittaa! Sama kuin lapsi olisi yksin liikkeellä.

Vierailija
56/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä todellakin pitää kun ylitetään autotie! Eikä varsinkaan kulje itse edellä niin ettei edes näe missä se lapsi haahuilee.

Edes taaperoiden käsistä ei pidetä välttämättä, mitä olen esim. perhepäivähoitajia seurannut. Luotetaan vaan siihen, että lapsi ei irrota otettaan rattaiden pielestä.

"Autoteissä" on myös paljon eroja, kyseessä voi olla hiljainen pikkukatu tai vaikkapa suuren kaupungin 6-kaistainen megaväylä.

Vierailija
57/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan vielä 7-vuotiaankin ajaa pyörällä mun edellä aina kun ollaan liikenteessä. Se tuntuu olevan lapselle "kunnia-asiakin" kun saa ajaa letkan ensimmäisenä. 😅 

Ei puhettakaan, että mä ajaisin edellä ja lapsi tulis jossain perässä. 

Vierailija
58/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä ihan normaalia toimintaa?

Että lapsi kulkee vanhempansa perässä? Kyllä, normaalia on. Onko sinulla lapsia?

Vierailija
59/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on seurastaan itsekäs äiti! Miten voi kävellä edellä liikenteen seassa, eikä pidä edes näköyhteyttä omaan lapseen?

Törkeää välinpitämättömyyttä!

Vierailija
60/137 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan vielä 7-vuotiaankin ajaa pyörällä mun edellä aina kun ollaan liikenteessä. Se tuntuu olevan lapselle "kunnia-asiakin" kun saa ajaa letkan ensimmäisenä. 😅 

Ei puhettakaan, että mä ajaisin edellä ja lapsi tulis jossain perässä. 

Ei puhettakaan? Lapsi menee edellä risteyksiin kuin risteyksiin, sinä tulet perässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme