Miksi nykyään jos harrastat juoksua pitää olla niin monia kenkiä?
Esim, kisaan, vauhtitreeneikin, pk lenkkeihin, palauttaviin, polulle, yms.
Kommentit (24)
Eikös tuo ole enempi semmoinen amerikkalainen trendi että pitää olla ihan kaikki tai ei voi edes harrastaa suurinpiirtein. Vai joko se on suomeen rantautunut?
Mulla on viidet Hokat.
Cooper 3400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkareissa heikkenevät vaimennusominaisuudet aika nopeasti. Jos juoksee säännöllisesti esim. 100 km viikossa, kengät kannattaa vaihtaa parin kk välein. Jos on useammat kengät ja vaihtelee niitä välillä, silloin ominaisuudet säilyvät pidempään. Lisäksi aktiivijuoksijalle on hyötyä siitä, että erilaisille alustoille (maasto, asfaltti) sekä erilaiseen käyttöön (pk-lenkki /kisa, lyhyt/ pitkä) on eri kengät. Tähän lisäksi vielä ainakin yhdet vesitiiviisti sadekelille ja yhdet nastoilla. Tästä kertyy äkkiä aika monta paria.
100km+ juoksee vain kilpajuoksijat, ei muut tarvitse kuin 1 parin.
ei pidä paikkansa. Minä juoksin. Jos pidin väliviikon tai pari, en juossut lainkaan, koska kunto kasvaa ja lihakset korjautuu kevyellä salitreenillä. Toisinaan juoksin 200km ja toisinaan 50km viikossa. Keskiarvo oli noin 100km ja potkunyrkkeilytreenit 5t viikossa päälle.
Niin lenkkarit maksaa liikaa.
Vuodessa saattoi tulla tonnin lasku pelkästä juoksusta lenkkitossujen muodossa. Se on aika kova juttu, kun kuukauden palkka on noin tonni, niin ei paljoa juosta sillä rahalla enää. Miksi lenkkitossut hajoaa ja kuluu jo kolmen kuukauden jälkeen käyttökelvottomiksi??? On muuten ympäristölle epäterve laji harrastaa. Ei ole kestävää kehitystä moinen.
Ratkaisin ongelman ja nykyään hypin narua juoksemisen sijaan paljain varpain sisällä. Narua hyppiessä voin tehdä juoksuaskelta ja monimutkaisempia kuvioita ja se on kovempi rasituksena kuin juoksu koskaan on. Juoksu on hyvätuloisten pellejen laji. tähän kun lisätään kisalisenssit ja kisamaksut, niin ehei. Ei sulla ole työläisenä varaa harrastaa juoksua. Se on selvästi kokoomuslaisille. Sääli sinälläään kun voittaisin heidät, mutta ei ole rahaa voittaa ja peitota näitä.
Minä olen paras, mutta saakaa te mitalit. Ette ole todellisia voittajia.
Pelkästään tällä vääristetään tuloksia, kun karsitaan pienituloiset pois kisoista.
Älä sössöstä siinä.