Kuinka tollo täytyy olla, jos ei läpäise hygieniapassikoetta
Kysymykset luokkaa: pitääkö kädet pestä ennen elintarvikkeisiin koskemista tai säilyykö ruoka huoneenlämmössä 2 vuorokautta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tyhmyyden taso pitää olla, että ei tajua lukea koetta varten?
no tuossa aloituksessa annettiin vähän ymmärtää, että kokeeseen ei tarvitse valmistautua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tyhmyyden taso pitää olla, että ei tajua lukea koetta varten?
no tuossa aloituksessa annettiin vähän ymmärtää, että kokeeseen ei tarvitse valmistautua mitenkään.
Jos osaisit lukea niin näkisit, että siinä ei lue niin. Vaikka sekin on tosin totta, että melko tyhmä saa olla jos sitä ei läpäise vaikka ei olisi lukenut.
Kyllä kunnon moniosaaja reputtaa tuonkin.
Pakko myöntää, että en päässyt ekalla yrittämällä läpi siksi, koska olin varma että kysymykset ovat jotain kompakysymyksiä tai niissä on jokin "juttu" eivätkä vastaukset voi olla näin itsestään selviä. Ja olin lukenut materiaalit aivan huolella. Tokalla kerralla en lukenut enää mitään ja sain varmaan kaikki oikein kun tajusin testin olevan ihan oikeasti niin helppo. Tuo oli jotain 18-vuotiaan ajatuksenjuoksua, tästä on varmaan tuo 18 jo aikaa. En ole ravintola-alalla mutta näköjään tuotakin passia tarvitaan joka paikassa.
Entäs työturvallisuuskortti, ihan outoja kyssäreitä naisille ainakin meitin virmassa. Eipä meitä naisia kurssitetakaan niinkuin miestyöntekijöitä. Eli vielä on eriarvoisuutta. Toimarikin totesi eräästä projektista, että VITUIX MÄN. Olis edes sanonu että kyrvälleen meni. Nämä on niitä pieniä hienovaraisia tunnistamattomia vihjeitä siitä kuinka naisis edelleen kohdellaan työpaikoilla. Auta armias, jos naisena menen palaverissa sanomaan, että minua KYRPII!! Tai meni kyrvälleen!?!?
Ei ne välttämättä ymmärrä sitten sitäkään mitä niiden pitäisi netistä lukea ja mistä ja miten. Et: "kyllä mä kirjoitin googleen hygienia ja passi ja luin mitä siinä etusivulla luki". En voi sietää idiootteja.
Nykyään ne on kyllä tai ei kysymyksiä, suurin osa on sellaisia, että pitäisi tietää. Voiko kalaa säilyttää huonenlämmössä, kyllä vai ei. Jotkut voi olla himpun vaikeampia, kuoleeko yersenia bakteeri pakastimessa, mutta siinä saa olla pari virhettä ja silti pääsee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ne on kyllä tai ei kysymyksiä, suurin osa on sellaisia, että pitäisi tietää. Voiko kalaa säilyttää huonenlämmössä, kyllä vai ei. Jotkut voi olla himpun vaikeampia, kuoleeko yersenia bakteeri pakastimessa, mutta siinä saa olla pari virhettä ja silti pääsee läpi.
Miksi et lukenut materiaaleja, pyhä tolvana? Nyt rahasi menevät hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
kokeessa on jokunen vaikeampi kysymys, esim. juuri bakteereista ja lämpötiloista.
Jep, oli kysymyksiä myös kemiasta, ainakin siinä kokeessa, jossa olin. Ei ne kovin vaikeita kysymyksiä olleet, mutta sellaisia, joita varten pitää hiukan lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokeessa on jokunen vaikeampi kysymys, esim. juuri bakteereista ja lämpötiloista.
Jep, oli kysymyksiä myös kemiasta, ainakin siinä kokeessa, jossa olin. Ei ne kovin vaikeita kysymyksiä olleet, mutta sellaisia, joita varten pitää hiukan lukea.
Miten voi yllättää se, että kokeeseen pitää lukea? Mikä sen kokeen idea olisi jos sinne mentäisiin vaan vastaamaan jotain, että miltä susta tuntuu eikä mitään tietoja kysyttäisi?
Ihan persutollo riittää. Sellainen tollo, joka ei osaa lukea äidinkieltään.
Ennole hygieniapassia tehnyt, katsellut kysymyksiä. Muistaakseni jotkut on kyllä sellaisia, että ainakin itse mietin, että onko muka riittävän alhainen lämpötila - alkaa epäilemään, vaikka tietäisi vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lukenut materiaaleja, pyhä tolvana? Nyt rahasi menevät hukkaan.
Minä läpäisin kokeen, kiitos vain. Mutta sanonpahan vain, että ihan ilman mitään lukemistakin sen voi saada läpi. Siellä on vain muutama kysymys missä pitää ihan oikeasti tietää ruokahygieniasta tai lainsäädännöstä jotain, loput on ihan noita pitääkö kädet pestä vessassa käynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi yllättää se, että kokeeseen pitää lukea? Mikä sen kokeen idea olisi jos sinne mentäisiin vaan vastaamaan jotain, että miltä susta tuntuu eikä mitään tietoja kysyttäisi?
Ei se minua yllätäkään ja pääsin kyllä aikoinaan läpi. Tästä aloitusviestistä vaan saa jotenkin sellaisen kuvan, ettei testiä varten tarvitsisi lukeakaan. Kyllä suurin osa vastauksista olikin maalaisjärjellä arvattavissa, mutta sitten oli sellaisia, jotka pitää vain tietää lukemalla oppikirjoista, esim. mitkä bakteerit tuhoutuvat missäkin lämpötiloissa jne. Oli myös bakteerien latinankielisiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Samaku hoitsujen lääkelaskuista valitus.
1+1
Juu, tota en ole kyl koskaan tajunnut. Kauhea itku siitä kuinka vaikeaa toi on ja ei vaan pysty. Sit jos kysyt että paljon luit/valmistauduit niin vastaus on tyyliin "en yhtään, en kuitenkaan tota opi"
Itseään toteuttava ennuste..
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kokkikoulussa oli kaveri joka ei läpäissyt, perusti sittemmin kuljetusyrityksen jonka liikevaihto on nykyään kymmeniä miljoonia, ei mahda harmittaa ettei läpäissyt 😁
Liikevaihto ei vielä tarkoita että siitä mitään jäisi käteen.
Vierailija kirjoitti:
1+1
No niissä onkin syytä olla tarkka. Eri asia annostella 1mg kuin 10mg tai 100mg.
Tosi. Sori.
Vedin sen itse läpi ns. lonkalta.
Arkijärjellä pärjää siinä kokeessa.
1+1