Kuinka tollo täytyy olla, jos ei läpäise hygieniapassikoetta
Kysymykset luokkaa: pitääkö kädet pestä ennen elintarvikkeisiin koskemista tai säilyykö ruoka huoneenlämmössä 2 vuorokautta.
Kommentit (53)
Minulla ei ole hygieniapassia mutta ruokaviraston sivujen mallitestissä sain 39/40 oikein.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/hygieniapassi/Hygieniapassit…
Väärin mennyt kysymys oli:
Jos elintarvike (esimerkiksi maksalaatikko) on otettu sulamaan pakastimesta, se säilyy paremmin kuin samanlainen elintarvike, jota ei ole pakastettu.
Olen suorittanut passin ja mulle sattui kysymys aiheesta jossa kurssimateriaalissa oli selkeästi pitää/ei saa ja testissä oli "tulisi", ja se olisi sitten ollut oikein. Mun mielestä käsky/kielto on eri asia kuin toive tai ehdotus, ja se meni silloin väärin.
Entäpä lääkelaskut? Miten ne voi joillekin olla niin vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole hygieniapassia mutta ruokaviraston sivujen mallitestissä sain 39/40 oikein.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/hygieniapassi/Hygieniapassit…
Väärin mennyt kysymys oli:
Jos elintarvike (esimerkiksi maksalaatikko) on otettu sulamaan pakastimesta, se säilyy paremmin kuin samanlainen elintarvike, jota ei ole pakastettu.
Säilyy huonommin! Koska se on käynyt läpi lämpötilan vaihteluja ja on ollut useamman kerran riskialttiissa lämpötilassa, jossa bakteerit kasvavat.
Oho, tuo oli ainakin huomattavasti helpompi kuin oma hygieniapassitestini 25? vuotta sitten. Tuo oli tosiaan ihan maalaisjärjellä tehtävissä, aikoinaan tarvitsi paljon tarkempia tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä läpäisin vessapassikurssin vasta toisella yrittämällä. En ollut uskoa, että passilla todellakin pitää päästä mihin tahansa vessaan välittömästi, mukaan lukien yksityisten, yritysten ja ihan kaikkien vessatilat!
Luuletko olevasi kovinkin hauska kun pelleilet toisten ihmisten sairauteen liittyvällä asialla 😠
Vierailija kirjoitti:
Oho, tuo oli ainakin huomattavasti helpompi kuin oma hygieniapassitestini 25? vuotta sitten. Tuo oli tosiaan ihan maalaisjärjellä tehtävissä, aikoinaan tarvitsi paljon tarkempia tietoja.
Sama homma, todella paljon helpompi kuin omani 20 vuotta sitten.
Kuinka tollo täytyy olla, jos ei tajua, että se koe on joka kerta erilainen?
Vierailija kirjoitti:
Olen suorittanut passin ja mulle sattui kysymys aiheesta jossa kurssimateriaalissa oli selkeästi pitää/ei saa ja testissä oli "tulisi", ja se olisi sitten ollut oikein. Mun mielestä käsky/kielto on eri asia kuin toive tai ehdotus, ja se meni silloin väärin.
Oppimateriaalissa asiat on kerrottu selkeästi, mutta sitten itse kokeessa kysymykset on muotoiltu jotenkin tosi kierosti. Ymmärrän että niiden kanssa voi olla vaikeuksia varsinkin jos äidinkieli ei ole suomi. Itse sain kyllä (kauan sitten) kokeen ensimmäisellä yrittämällä läpi, mutta muistan että kurssilla esiteltiin hyväksyttävät tavat kuivata kädet pesun jälkeen, mutta sitten kokeessa kysyttiinkin mikä on paras tapa kuivata kädet. En vieläkään tiedä mikä se paras tapa on.
Shaako prsett kaivoo sämpylää laettatteaessa...
Vierailija kirjoitti:
Entäpä sitten? Tiedot pitää kuitenkin olla hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä sitten? Tiedot pitää kuitenkin olla hallinnassa.
Niin pitää, mutta se on sattumanvaraista, kuinka paljon oikeasti vaikeita tai kompakysymyksiä kokeeseen tulee.
Tyhmempää on omasta mielestäni olla ymmärtämättä, että toisilla vain ei ole "matikkapäätä". Siitä jaksetaan sitten jauhaa vuodesta toiseen, kuinka helppoja lääkelaskut ovat.