Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä 10h:n mittainen hoitopäivä lapsella kohtuuton?

Vierailija
28.05.2007 |

Luin tuota yhtä pitkää ketjua ja huomasin, kun moni piti tuota liian pitkänä. Itse ainakin väännän usein 9 tuntia töitä ja yhteen suuntaan työmatka kestää puoli tuntia eli yht. sen 10 h 4-vuotiaani joutuu olemaan hoidossa putkeen (mies tekee vielä pidempää päivää).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään hoitopäivät alle 7 h mittaisina vaikka väkipakolla. Sitä kutsutaan oikeiden asioiden asettamiseksi etusijalle...

Vierailija
2/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä pitäisi. Miksi hankkia lapsia, jos työ on etusijalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että sinä 4-vuotiaan äitinä et sitä ilmeisesti ymmärrä?

Vierailija
4/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en ikinä pitäisi. Miksi hankkia lapsia, jos työ on etusijalla?

Vierailija
5/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuonikäisen hereilläoloajasta jää enää juuri mitään vanhempien kanssa vietettäväksi:-(

Miksi sinä olet valinnut näin?

En pahalla kysy, kiinnostaa vain.

Vierailija
6/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirtyi toinen vanhemmista tekemään kuuden tunnin työpäivää ihan vaan sen vuoksi, että lasten päivästä tulisi inhimillisempi ja ehdittäisiin yleensä viettää aikaa lasten kanssa, kun niitä kerran on hankittu...

Vierailija
7/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuodessa ja viedessä useimmiten kännykkä korvassa kiinni, joten eivät edes kunnolla hyvästele/tervehdi lastaan kun tämän tuovat/vievät.

Vierailija
8/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan kaikki vastaajat jotain kotirouvia!? Kyllähän minä mielelläni tekisin lyhyempiä päiviä, mutta kun työvuorot ovat 8-9h:n mittaisia. Miten tämä asia sitten olisi järjestettävissä?

sairaanhoitaja-äiti (ja ap)

Vierailija
9/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri haeskelen töitä, tunnin matkan päässä olisi paikkoja vaikka muille jakaa, mutta mieluummin käivistelen vielä vähän aikaa ja odotan että löydän jotain tästä lähempää (max. 30 min suuntaansa). Silti tuntuu pitkältä päivältä jos ja kun lapsi joutuu hoitoon 9 tuntia päivässä *sniif*...

Vierailija
10/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten niin, että hoidatte limittäin niitä tuonteja ja vientejä niin, että toinen lyhentää alusta ja toinen lopusta. Minusta 10 tuntia on törkeän pitkä hoitopäivä.

Vierailija
11/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen yh, ja töissä alalla jossa osittaista hoitovapaata ei voi toteuttaa systeemillä 6h/pvä. Teen siis lyhennettyä työviikkoa, neljä päivää viikossa. Lapsella on kolme peräkkäistä vapaapäivää, kaksi kahdeksan tunnin hoitopäivää, ja kaksi yhdeksän ja puolen tunnin hoitopäivää (iltavuoro, joudun viemään lapsen jo lounaalle päiväkotiin, koska muuten ei ehtisi päikkäreille - päikkäreitten jälkeen taas en enää ehtisi töihin... ja jooooo lapsi tarttee ne unensa!). Lähimain ei asu ketään, joka voisi hakea lapsen säännöllisesti tarhasta aikaisemmin. MLL:ltä voisi toki palkata jonkun, mutta vieras ihminen sekin, eli hoitoaika ei lyhenisi vaan ainoastaan hoitaja vaihtuisi.

Kotona olin sen mahdolliset kolme vuotta, mutta sitten oli pakko mennä töihin. Tai olisin tietty voinut jäädä sossupummiksi, mutta sitä varten en ole lukenut itselleni ammattia toistakymmentä vuotta sitten. Kertoisko nyt joku, että MITKÄ asiat mun pitäis laittaa ja mihin järjestykseen, että lapsen hoitopäivä lyhenisi?! Mielelläni sen teen, jos sellainen keino on olemassa. Lapsen isä ei ole kuvioissa ollenkaan.

Ja jälkiviisaat (" olisit miettinyt kenen kanssa niitä lapsia teet" ): älkää vaivautuko.

Vierailija
12/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tekemällä jotain muuta työtä väliaikaisesti

- Muuttamalla yhteen muutaman kollegan kanssa, joilla on sama ongelma

- Muuttamalla lähemmäs työpaikkaa

- Palkkaamalla hoitajan kotiin vaikka yhdessä naapurien kanssa

Vierailija
13/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkariduunissa nyt on vaan pakko olla töissä sen 8h ja joskus ylikin. Ei lapsi siitä kärsi jos sen kans touhutaan sit ku ei olla töis/hoidossa!!

Vierailija
14/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hurjaa jos lapsi olisi hoidossa ma-pe klo 7-17, lapsihan elää viikolla melkein kokonaan hoidossa:-/

Itse olen ollut lapsena pitkiä päiviä pk:ssa enkä tuota omilleni halua, mieluummin luovun monesta muusta asiasta (esim. omistusasunnosta, lomista jne). Omat vanhempani ovat jääneet minulle hyvin vieraiksi ja jotenkin minusta tuntuu siltä että pitkillä hoitopäivillä on ollut sen kanssa tekemistä...

Vierailija
15/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yh:na joudun lapseni kanssa tuohon tilanteeseen...

Moni kyselee, miksei lapsi ole jo hoidossa ja minä töissä, kun lapsi on melkein 2v. Juuri siksi, etten näkisi lastani juuri ollenkaan...

Pahoin pelkään, ettei se 10h hoitoaikakaan riitä, jolloin on pakko palkata joku vielä kotiinkin... Työmatkatkin ikävä kyllä varmasti tulevat olemaan pitkiä... :(

Vierailija
16/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä on. Jää 30 - 45 minuuttia aamuin illoin pois.

Vierailija
17/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin on mietitty... Entäs sitten, kun olen täysin kyvytön hoitamaan lasta? Ts. olen sairaslomalla vaikkapa sen takia, että jalka on poikki... niin sitten raahaisin lasta puolitoista tuntiakin hoitoon ja sama iltapäivällä...?

Vierailija
18/21 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä ainakaan tullut niin pahoja sairauspäiviä vastaan. Eikä jalka katkennut kummaltakaan vanhemmalta kertaakaan.

22

Vierailija
19/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: Ei onneksi olekaan. Mutta JOS oikein huono tuuri käy (kun työpaikka löytyy ja töihin on lähdettävä), niin julkisilla kulkiessa voi helposti vierähtää 1,5h/suuntaansa...

21, 23, mitä olinkaan...

Vierailija
20/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan ole jalka katkennut, ei ole tullut mitään niin isoa estettä vastaan. Tuntuu aika hätävarjelun liioittelulta päättää vuosikausien hoitojärjestelyt sen mukaan, että jos sattuu joku kuukausi jalka katkeamaan ja taivas putoamaan päähän...

Jos jalka katkeaa, ethän sinä yksinäsi könkkää lasta edes lähipäiväkotiin...