Pienin asunto missä olet asunut?
Kommentit (55)
52 neliön kaksio, asuin siellä yksin. Lahden keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluhuone.
Tuo ei ole "asunto", minimissään täytyy laskea osuus yhteisistä tiloista... ihan ko kotivakuutusta varten.
Kuka otti soluun kotivakuutuksen??
Pakkohan niihin on ottaa. Sinäkö et?
Asun juuri nyt 16m2 miniyksiössä. Paras kämppäni ikinä! Ei mitään turhaa ole enää nurkissani pyörimässä.
- ja 52v
Mulla ei ole mitään hirveän pieniä luukkuja. Pienimmät varmaan noin 35 neliöisiä yksiöitä opiskeluvuosina. Ihan ok yhdelle ihmiselle, hyvin mahduin.
Muistan, että kaverini asui 19 neliön yksiössä, siinä siis oli wc-kylppäri ja eteinen ja yksi huone, jonka nurkassa oli liesi ja tiskiallas. Se oli kyllä jo tosi pieni, en olisi voinut asumalla asua.
12m2 solu - hyvin oli tilaa ja rauhaa… sitten n. 30m2 yksiö. Ruhtinaallisesti tilaa. Nyttemmin 50m2 kaksio kahdelle ja tilaa on.
Jos opiskeluaikojen soluhuonetta ei lasketa niin 19,5 m Helsingin Etu-Töölössä vuokraluukku. Seuraava oma 21,5 m oma kämppä Punavuoressa tuntui ruhtinaalliset tilavalla, koska siihen mahtui parvi.
Ensimmäinen oma kämppä oli 44 m2. Tosi kiva paikka ja pohjaratkaisu. Sijainti oli lähellä Turun keskustaa. Sen vuokra oli siihen aikaan muistaakseni noin 400 e. Ei taida ihan enää riittää.
47 neliötä
Lapseni asui yhden lukukauden Helsingissä 17 neliön asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Asun juuri nyt 16m2 miniyksiössä. Paras kämppäni ikinä! Ei mitään turhaa ole enää nurkissani pyörimässä.
- ja 52v
...ja taka-töölö, 200m mannerheimintielle. Vuokra 550e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ja 52v
...ja taka-töölö, 200m mannerheimintielle. Vuokra 550e.
Stadissa AINA sijainti, sijainti ja sijainti. Julkisen yhteyksien helppous.
13,8m2 merikontti, tila jaettuna kahdeksi asumukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään hirveän pieniä luukkuja. Pienimmät varmaan noin 35 neliöisiä yksiöitä opiskeluvuosina. Ihan ok yhdelle ihmiselle, hyvin mahduin.
Muistan, että kaverini asui 19 neliön yksiössä, siinä siis oli wc-kylppäri ja eteinen ja yksi huone, jonka nurkassa oli liesi ja tiskiallas. Se oli kyllä jo tosi pieni, en olisi voinut asumalla asua.
18m2 yksiössä keittiön virkaa toimitti komero, jossa jääkaapin päällä oli yksi keittokevy. Ei tiskiallasta, astiat pestiin kylpyhuoneessa. Minulla oli pesuvati siellä niille. Pyykit talon pyykkituvassa.
Mulla oli 17 neliötä Taka-Töölössä Linnankoskenkadulla. Kunnon kylppäri, jonne mahtui pesukonekin. Varmaan asunnon mittainen kapea eteinen ja perällä huone, jossa oli keittonurkkaus. Sitten mulla oli parvi, jonka alla oli kirjoituspöytä. Lisäksi sinne mahtui 2 rottinkituolia, lipasto, vaatekaappi ja sohvapöytä. Oli muuten korkea huone.
Ja mikä sijainti, ratikat meni ihan vierestä. Hyvin sinne mahtui, kun nuorena ei ollut kattila- ja astiasarjoja. Ja opiskelijalla vaatteitakin vähän.
Näinhän se menee 🥳👴🏻🥩