Ohje hakea työtä kahdeksan tuntia päivässä
Onko tämä ohje alkujaan sellaiselta ajalta, jolloin työpaikkoja oli enemmän tarjolla?
Kommentit (77)
Työkkärisssä kun kävin niin se akka siellä tulosti mulle 12 paperia jossa oli työpaikat ja niihin piti hakea. Sitten se väitti myöhemmin etten ollut hakenut ja laittoi selvityspyynnön ja karenssi uhan. Kysyin mistä tietää etten ollut hakenut ja pyysin soittamaan niihin työpaikkoihin. Sanoi ettei ole aikaa soitella. Sen takia tein kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle. Se akka sai jonkun varoituksen ja sitten kuulin ettei se ole työkkärissä enää töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ohjelmoinut työkalun mikä lähettää työhakemuksia yhden minuutin välein suomen joka ikiselle työnantajalle jolla on sähköposti.
Tällaisia innovaatiota maa tarvitsee 🥲
Vierailija kirjoitti:
Ohje on hakea 4 työpaikka kuukaudessa tai mikä sitten kenellekin on työnhakusuunnitelmassa määritelty.
Työvoimapoliittinen laki sanoo, että työttömyyskorvaus on korvaus siitä, että työnhakija hakee itsenäisesti ja kokopäiväisesti kokopäivätyötä.
Eli, 8h 5 päivänä viikossa tulee hakea työtä, pakko ei ole, mutta se on lain mukainen edellytys työttömyyskorvauksen maksamiselle. On ollut iät ja ajat tuo laki voimassa.
Siksi ihmettelinkin, mitä uutta muka tuli tuolla 4 työpaikka kuussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje on hakea 4 työpaikka kuukaudessa tai mikä sitten kenellekin on työnhakusuunnitelmassa määritelty.
Työvoimapoliittinen laki sanoo, että työttömyyskorvaus on korvaus siitä, että työnhakija hakee itsenäisesti ja kokopäiväisesti kokopäivätyötä.
Eli, 8h 5 päivänä viikossa tulee hakea työtä, pakko ei ole, mutta se on lain mukainen edellytys työttömyyskorvauksen maksamiselle. On ollut iät ja ajat tuo laki voimassa.
Sitten mulla ainakin säästyy ansiosidonnaisen kuukausia mahdollisten karenssien takia. Jatkuu ansiosidonnainen kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ala ainakaan itse käyttämään aikaani niin, että spammaan viikoittain kaikki työnantajat 50 kilometrin säteellä.
Työnhaku ei huonossa taloustilanteessa käy kokopäivätyöstä.
Ehkä tulkitsisin ohjeen siten, että kuluttaa aikansa järkevästi. Toki vapaita työpaikkoja voi vilkuilla päivittäin. Jos löytyy potentiaalisia, niin panostaa niihin hakemuksiin eikä vaan copy-pasteta samaa hakemusta joka työnantajalle.
Mutta tiedän kokemuksesta, että tietyn ajan jälkeen alkaa puuduttamaan se samojen "työhön haetaan"-ilmoistusten lukeminen. Ja joskus on hyvä pitää se viikon tauko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa aloittaja linkki tuohon väittämääsi ohjeeseen hakea töitä 8h päivässä. Linkin puuttuessa tiedämme että taas valehtelet.
https://www.ttl.fi/tyopiste/voiko-tyottomallakin-olla-tyouupumus
Tuo 7 vuotta vanha ohje liittyy tilanteeseen vuonna 2019 eli se on ajalta ennen koronan aiheuttamaa romahdusta ja Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. Tuolloin työpaikkoja oli aika paljon enemmän haettavaksi.
Artikkelin alussa lukee "Duunitohtori 17.12.2019"
Sama oli ennen vuotta 2019. Hain vain vakituista kokoaikatyötä, mutta kukaan ei palkannut.
Laitan neljä hakemusta kuukaudessa, mutta en jaksa jauhaa paskaa niissä, sellainen lyhyt, ytimekäs ja rehellinen.
Täällä Pertti 56v moikka, voisin tulla teille duuniin jos otatte, olen kova tekemään töitä vaikka olisi krapulakin. CV:stä voitte katella työhistoriat. Palkaksi toivon 3600€/kk että jotain jää käteen ulosoton jälkeen.
Ei ole vielä tärpännyt, mutta ei haittaa, menee se aika tässä työttömänäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuota tavoitetta alennettu kahteen paikkaan kuukaudessa, kun täällä ei vain ole työpaikkoja. Tai nyt ei ole mitään tavoitetta, kun se päättyi elokuussa eikä työvoimaviranomainen ole ollut yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli työpsykologin ohje artikkelissa. Hän kehottaa työntekijöitä rajaamaan työnhakuun käytetyn ajan noin. Itse en vain keksi miten siihen saa noin paljon aikaa käytettyä, jos työtä ei ole. Yt-neuvotteluja tuntuu olevan joka paikassa.
Omalla alallani on hakemuksen, CV:n ja nimikirjaotteen lisäksi aina ennakkotehtäviä. Niihin menee aikaa, kun pitää opetella ulkoa ko. paikan toimintasuunnitelmat ja strategiat. Niitä sitten sovelletaan näissä ennakkotehtävissä. Yleensä pitää olla jokin oma innovaatio, jota he eivät ole vielä itse keksineet.
Kun kutsutaan haastatteluun, annetaan taas uusi ennakkotehtävä. Tämä esitellään sitten ennen haastattelua sieltä pitkän pöydän päästä n. 6:lle rekrytoinnissa päättävälle henkilölle.
Nykyään ohje on hakea kahdeksana päivänä viikossa, tai muuten tulee ikuinen karenssi!
Haen 16h päivässä. Syön lounaan ja päivällisenkin läppäri auki jos sattuu osumaan silmiin hyvä paikka...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli työpsykologin ohje artikkelissa. Hän kehottaa työntekijöitä rajaamaan työnhakuun käytetyn ajan noin. Itse en vain keksi miten siihen saa noin paljon aikaa käytettyä, jos työtä ei ole. Yt-neuvotteluja tuntuu olevan joka paikassa.
Omalla alallani on hakemuksen, CV:n ja nimikirjaotteen lisäksi aina ennakkotehtäviä. Niihin menee aikaa, kun pitää opetella ulkoa ko. paikan toimintasuunnitelmat ja strategiat. Niitä sitten sovelletaan näissä ennakkotehtävissä. Yleensä pitää olla jokin oma innovaatio, jota he eivät ole vielä itse keksineet.
Kun kutsutaan haastatteluun, annetaan taas uusi ennakkotehtävä. Tämä esitellään sitten ennen haastattelua sieltä pitkän pöydän päästä n. 6:lle rekrytoinnissa päättävälle henkilölle.
Ok, se kuulostaa työläältä. Minun alani työpaikkoihin on aiemmin ollut yleensä enimmillään joitakin kymmeniä hakijoita. Nyt näyttää olevan sata hakijaa / ilmoitettu työpaikka.
Yleensä haut ovat olleet aika suoraviivaisia, mutta nyt hakijoiden määrän lisääntyessä on alettu pitämään ylimääräisiä haastattelukierroksia. Siihen päälle sitten vielä mahdolliset soveltuvuuskokeet.
Saa sitten nähdä jäävätkö hakuprosessit jatkossakin työläämmiksi vaikka ajat paranisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuota tavoitetta alennettu kahteen paikkaan kuukaudessa, kun täällä ei vain ole työpaikkoja. Tai nyt ei ole mitään tavoitetta, kun se päättyi elokuussa eikä työvoimaviranomainen ole ollut yhteydessä.
Työttömyys on kyllä rankkaa, mutta itse koen sen rankaksi nimenomaan sen takia, koska kaikki on niin epävarmaa. On liikaakin aikaa pohtia kaikenlaista.
Jos käyttää 8 h päivässä työnhakuun ja laittaa kaiken tarmonsa, kekseliäisyytensä, verkostonsa ja osaamisensa siihen, löytyykö töitä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ohjelmoinut työkalun mikä lähettää työhakemuksia yhden minuutin välein suomen joka ikiselle työnantajalle jolla on sähköposti.
Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsutaan haastatteluun, annetaan taas uusi ennakkotehtävä. Tämä esitellään sitten ennen haastattelua sieltä pitkän pöydän päästä n. 6:lle rekrytoinnissa päättävälle henkilölle.Ok, se kuulostaa työläältä. Minun alani työpaikkoihin on aiemmin ollut yleensä enimmillään joitakin kymmeniä hakijoita. Nyt näyttää olevan sata hakijaa / ilmoitettu työpaikka.
Yleensä haut ovat olleet aika suoraviivaisia, mutta nyt hakijoiden määrän lisääntyessä on alettu pitämään ylimääräisiä haastattelukierroksia. Siihen päälle sitten vielä mahdolliset soveltuvuuskokeet.
Saa sitten nähdä jäävätkö hakuprosessit jatkossakin työläämmiksi vaikka ajat paranisivat.
Meillä pitää joissakin tapauksissa hakemukseen liittää em. dokumenttien lisäksi vielä videoesittely. Siihenkin on aina sisältövaatimukset sekä maksimikesto ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsutaan haastatteluun, annetaan taas uusi ennakkotehtävä. Tämä esitellään sitten ennen haastattelua sieltä pitkän pöydän päästä n. 6:lle rekrytoinnissa päättävälle henkilölle.Ok, se kuulostaa työläältä. Minun alani työpaikkoihin on aiemmin ollut yleensä enimmillään joitakin kymmeniä hakijoita. Nyt näyttää olevan sata hakijaa / ilmoitettu työpaikka.
Meillä pitää joissakin tapauksissa hakemukseen liittää em. dokumenttien lisäksi vielä videoesittely. Siihenkin on aina sisältövaatimukset sekä maksimikesto ilmoitettu.
Minkä alan töistä nyt puhutaan? Hakijoita on ilmeisesti pilvin pimein, jos työnantaja haluaa noin paljon panostuksia hakijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää 8 h päivässä työnhakuun ja laittaa kaiken tarmonsa, kekseliäisyytensä, verkostonsa ja osaamisensa siihen, löytyykö töitä?
Riippuu CV:stä, joku saa koska vaan töitä ja voi kilpailuttaa työnantajia, joku ei toinen saa koskaan vaikka kuinka yrittää
Minä olen hakenut kaikenlaisia hommia oman alan ulkopuolelta, mutta ikinä en ole päässyt edes haastatteluun. Mieluummin palkataan ilmeisesti vaikka opiskelijoita opettelemaan kuin joku tukevasti keski-iässä oleva henkilö.