Etätyötä tekevät - kuinka paljon ennen töiden alkua heräät?
Ja mitä teet heräämisen ja työn aloituksen välissä?
Kommentit (29)
5 min. - keitän kahvit ja rapsuttelen kuolakokkareet pois poskilta ja kakkakikkareet perseestä. Sitten siirryn koneen ääreen.
Ton takia en oo tehnyt etätöitä ku tarveisin siihen selkeän siirtymän. Jos olisin reipas ni tekisin normaalit aamutoimet, menisin reippaalle 30-60 min happihyppelylle, suihku, ravitseva aamiainen ja töiden aloitus. Eikä toi ees vaatisi ku et heräis 2 h aikaisemmin. Pitää laittaa harkintaan 🤔🤔
Joskus nousen sängystä ja avaan tietokoneen, tietokone on makuuhuoneessa aivan sängyn vieressä (noin 20 cm päässä). Ei siinä ehdi edes henkeä vetää heräämisen ja työn aloituksen välissä.
Joskus on iltapäivällä niin paljon kokouksia, että on tulossa pitkä päivä. En viitsi aloittaa töitä 6:00, jos päivä kestää 16:00 tai pidempään. Tällöin katselen ensin telkkaria, käyn salilla, vedän aamupalan ja jossain vaiheessa aloitan työt.
Tässä ääripäät. Koska kukaan ei pakota aloittamaan tiettyyn aikaan, voin joustavasti toimia niin kuin parhaaksi näen.
Yleensä herään klo 6-7. Työt alkaa kello 10. Käyn lenkillä tai salilla tai molemmissa, suihkussa, syön ja juon kahvit rauhassa. Siistin keittiön ja luen uutisia. Saatan katsoa netflixiä. Illalla en jaksa mitään, työt loppuu kello 6.
Aloitan työt noin 30min heräämisestä, olin menossa toimistolle tai en. Luen aamulla meilit ja raportit ja vastaan kotoa, jos jotain kiireellistä. Etätöissä saan enemmän aikaiseksi kuin toimistolla, mutta vuorovaikutus kollegoidan kanssa jää luonnollisesti puuttumaan. Olen yleensä 3-4 lähipäivää viikossa. Olen ylempi toimihenkilö pk-yrityksessä.
Etätyöpäivinä herään 6-10 välillä.
Kello soi kuudelta, kone aukeaa 6.50-7.05 välillä, riippuen miten hidas olen. Syön aamupalan ja luen sanomalehden (diginä) ihan rauhassa. Ja toki normaalit vessa-asiat hammaspesuineen jne. Etäpäivinä en meikkaa.
Tuntia tai paria ennen, vähän riippuu siitäkin, millainen aamu on.
Ennen työn aloitusta syön aamiaista miehen kanssa, voimistelen tai käyn kävelyllä, käyn suihkussa, puen.
Minne menet etätöihin??