Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan oikeasti voittanut mitään esim. K-ryhmän peleistä?

Vierailija
08.09.2026 |

Olen pyöritellyt noita "onnenpyöriä" ja osallistunut arvontoihiny useita vuosia aina, kun niitä on tullut, joka ikinen päivä, enkä koskaan ole voittanut yhtään mitään. Lisäksi missään ei koskaan lue, kuka on voittanut arvonnoissa. Pelkkää huijausta? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias itse voittaa aina :D 

Vierailija
2/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt.

Onko kukaan voittanut K-sovelluksen onnenpyöristä tai arpakoneista mitään?

Viimeisin onnenpyörä-animaatio näyttää siltä kuin voiton todennäköisyys olisi 25 %. Siinä on 8 sektoria, joista kahdessa on voittokuvake. 

Joten, jos pyörittää sallitut 3 pyöräytystä päivässä ja kampanja kestää viikon, tulee pyörityksiä 21. 

Todennäköisyyslaskut eivät ole vahva puoleni, mutta laskin näin:

Todennäköisyys, että ainakin yksi pyöräytys voittaa on 1 - P(yksikään ei voita)

P(yksikään ei voita) = 0,75^21 ~ 0,0024 eli 0,24 %

Joten P(ainakin 1 voitto) = 99,7 %

Arpa on heitetty jo siinä kohtaa, kun sormi nousee painikkeelta. Jokin satunnaisgeneraattoti määrää, voittiko vai ei. Sitten ohjelma näyttää tulosta vastaavan animaation (pyöritys, jossa nuoli osuu tyhjään). Epäilen, että todellinen voiton todennäköisyys on asetettu paljon pienemmäksi kuin näkyvä ja animaation näyttämä onnenpyörä on täyttä huijausta. Tarkoitus on vain saada käyntejä sovellukseen. 

Jos p(voitto) = 0,01 eli yksi sadasta, P(ainakin 1 voitto) laskee 19 prosenttiin ja jos p(voitto) = 0,001, ainkin 1 voitto viikossa tuleekin vain 2 prosentin todennäköisyydellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole voittanut, ihme pakko silti niitä pelata.🙄

Vierailija
4/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten osua muutama voitto kohdalle. Toki sovelluksen käyttäjiä oli silloin varmasti todella vähän. Nyt tuo 100 palkintoa on tosi vähän, jos kisaajia on potentiaalisesti kymmeniä tuhansia.

Vierailija
5/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppias itse voittaa aina :D 

Paitsi, jos sellainen tekohengitettävä maalaiskauppa kyseessä.

Vierailija
6/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt.

Viimeisin onnenpyörä-animaatio näyttää siltä kuin voiton todennäköisyys olisi 25 %. Siinä on 8 sektoria, joista kahdessa on voittokuvake. 

Joten, jos pyörittää sallitut 3 pyöräytystä päivässä ja kampanja kestää viikon, tulee pyörityksiä 21. 

Arpa on heitetty jo siinä kohtaa, kun sormi nousee painikkeelta. Jokin satunnaisgeneraattoti määrää, voittiko vai ei. Sitten ohjelma näyttää tulosta vastaavan animaation (pyöritys, jossa nuoli osuu tyhjään). Epäilen, että todellinen voiton todennäköisyys on asetettu paljon pienemmäksi kuin näkyvä ja animaation näyttämä onnenpyörä on täyttä huijausta. Tarkoitus on vain saada käyntejä sovellukseen. 

Jos p(voitto) = 0,01 eli yksi sadasta, P(ainakin 1 voitto) laskee 19 prosenttiin ja jos p(voitto) = 0,001, ainkin 1 voitto viikossa tuleekin vain 2 prosentin todennäköisyydellä. 

Jossain noista oli maininta, että olisi 100 palkintoa jaossa. Voittoruutujen osuus ei siis kerro vielä mitään. 

Vierailija
7/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingo 

Vierailija
8/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne palkinnot on ihan paskoja. Jotain energiajuomaa ihmiselle joka ei muutenkaan edes juo noita. 

Vierailija
9/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voittanut juustodipin, tikkarin ja energiapatukan.😊

Vierailija
10/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa pikkupalkintoja. Esim. vuodenvaihteessa pienen limupullon, ja viimeksi jonkun mehun ja sitä ennen jäätelön. Ihan kiva mutta ei nyt varsinaisesti elämää järkytä nää voitot joita tulee harvoin :D

Vierailija
11/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noista mitään voita ne on mainosta ja markkinointia. Tuhlaat vaan aikaasi.

Vierailija
12/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen voittanut ilmaisen tuotteen vuoden sisällä.

Vierailija
13/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole voittanut koskaan yhtään mitään ja lopetin nuihin osallistumisen ja onnenpyörän pyörittelyn, koska olen lähes 100% varma että ovat huijausta. Mielestäni tuollainen toiminta on hyvin kyseenalaista ja asiakkaiden harhaanjohtamista, ellei jopa huijaamista. Olen miettinyt että pitäisikö tuosta valittaa jonnekin, pyytää jotakin tutkimaan perustuuko tuollainen toiminta edes lakiin? Kun on aivan selvästi huijausta. Vähän sama kuin ikuiset loppuunmyynnit, ei niitäkään saa vuodesta toiseen markkinoida aina vain.

Vierailija
14/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa voittanut. Kerran voitin hapankorppuja. Maksoin muiden ostosten seassa. Näytin plussakorttiakin. Kotona katsoin kuittia ja hapankorpuista oli otettu maksu, vaikka piti olla ilmainen. Toisella kerralla oli vasta ilmainen. No jaa. 

Vierailija
15/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jostain peleistä voittanut jonkun tikkarin mutta viime aikoina en enää niistäkään. 

Vierailija
16/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne pelit koska ne ovat aina arvontoja, eli se pyörittely tai pelien pelaaminen on ajan tuhlausta koska se ei vaikuta lopputulokseen mitenkään. Niiden tehtävä on vain saada asiakas tuntemaan että tekee jotain voiton eteen.

Yhtä hyvin siellä vois olla vain nappi että ’’oletko voittanut tänään’’.

Vierailija
17/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pelipaidan nimikirjoituksella. En voita ikinä mitään mistään, paitsi tuon.

Vierailija
18/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun juoman, tikkarin ja jogurtin olen ainakin voittanut. Todennäköisempää on saada Normalin sovelluksesta joku ilmainen tuote.

Vierailija
19/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran voitin kaupan rahapelistä 755 euroa. Odottelin bussia ja pelasin 5 euroa rulettia. Se antoi euron panoksella heti kolmella kierroksella päävoiton 100 euroa. Minulla oli numerot 8 ja 11 kaksi kertaa. Laitoin 2 euron panoksen ja numeron 5 ja se antoi 4 kierroksella sen kaksi kertaa eli 400 euroa yhteensä. Sitten voitin pokeristakin aika paljon. Pelasin joku yli tunnin siinä. Mulla oli taskut täynnä kolikoita kun menin bussiin ja kysyin kuskilta  saako maksaa kolikoilla. Sain maksaa ja  se halusi vielä vaihtaa 100 eurolla kolikoita koska sillä oli vähissä.

Vierailija
20/21 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt.

Jossain noista oli maininta, että olisi 100 palkintoa jaossa. Voittoruutujen osuus ei siis kerro vielä mitään. 

"Jossain noista oli maininta, että olisi 100 palkintoa jaossa. Voittoruutujen osuus ei siis kerro vielä mitään."

Jossain tuotemerkkiarvonnassa (tyyliin energiajuomapyörässä) olikin näin mainittu onnenpyörän alla. Mitenköhän voitonjako sellaisessa tapauksessa menee? Sitäkö, että palkinnot loppuvat noin 400 pyöräytyksen jälkeen? Olisi ihan reilua laittaa pyörä sitten kiinni lapulla: "palkinnot loppuivat". (Kuinkahan aikaisin aamulla sellainen tiedote ilmestyisi sovellukseen...) Vai olisiko reilumpaa laskea arvan voittotodennäköisyyttä ja muuttaa onnenpyörä toisenlaiseksi niin, että käyttäjä arvontapainiketta painaessaan arvaa todennäköisyyden olevan vaikka 1/5000 sen sijaan, että se näyttäisi olevan vaikka 1/5.  

Olen pelaillut myös pian vuorokauden vaihtumisen jälkeen ja aina osuu tyhjään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän