Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi tietää, onko allerginen jollekin lääkkeelle, puudutteelle, ruoalle

Vierailija
08.09.2026 |

jos niitä ri ole tutkittu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla. Nimimerkki silmäluomet turvoksissa leikkaussalissa käytetystä teipistå.

Vierailija
2/5 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt leikkauksissa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Näissä on vieläpä se vaikea, että yleensä ei ole allerginen ensimmäisellä käyttökerralla, ellei sitten uudessa allergeenissa ole jotain mikä on immuunijärjestelmälle tuttua muusta aineesta. Eli esim. voit saada puudutteen vaikka hammaslääkärissä, eikä mitään ongelmaa, mutta joku kerta voikin tulla paha reaktio. Tämä on ihan sama kaikkien allergioiden kanssa. Esim. hiuksiaan 20 vuotta värjännyt voi saada yhtäkkiä reaktion. Useimmat toki ei saa koskaan, mutta etukäteen ei voi koskaan tietää kuka saa ja milloin.

Itse olen katsonut parhaaksi välttää kaikkia tarpeettomia puudutuksia ja nukutuksia, eli hammaslääkärissä puudutus vain jos on aivan pakko, eli minkään peruspaikkauksen takia, ja mihinkään kau(h/n)eusleikkaukseen minua ei saisi sitten millään. Turha riski.

Vierailija
4/5 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää, etukäteen ei voi tietää. Itsekin vahvasti allerginen tietyille kipulääkkeille joita yleisesti käytetään sairaalassa, tämä selvisi kun heräilin leikkauksesta ja hengenlähtö oli lähellä. Ei se henkilökunnan vika ole, kukaan ei voinut tietää etten siedä juuri tuota lääkettä.

Vierailija
5/5 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo yllätyksenä tulee, yleisin ikinä antibiootti vei kuukauden kestävälle kuumeelle ja kroppa täyteen punaisia täpliä. sinne meni yksi joulukuu ja osa tammikuusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi