Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua miten pysyä uudessa rutiinissa?! (Liikunta+ruokavalio)

Vierailija
07.09.2026 |

Olen nyt kolme kk liikkunut paljon ja syönyt terveellisemmin, pudottanut painoa. Nyt tunnen että alkaa ns ote lipsumaan; enää ei huvita lähteä liikkumaan ja en jaksa enää niin pitää lukua syömisistä. Työt alkoivat ja olen ihan kuollut työpäivän jälkeen, viimeinen asia mitä jaksaa ajatella on joku lenkille meno. Paino ollut useana aamuna nousujohdanteinen. Miten olette tsempanneet itseänne tällaisissa tilanteissa? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt koneen käynnissä, kotiin menemisen sijaan olen mennyt joko salille tai lenkille. 

Vierailija
2/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkille ennen töiden lähtöä ja aterioiden preppaus auttaa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta asiaa yhtä aikaa on vaikeaa. Valitse vaikka 1 asia per viikko, mihin keskityt. Tällä viikolla suunnitelmalliset ruokailut ja ostokset. 

Vierailija
4/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein suurimman virheen ja aloitit liian raskaasti?

Vierailija
5/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit taas kerran koko elämän kerralla uusiksi? Miksi aloitit?

Vierailija
6/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vahvistaa itsessään sitä syytä ja tunnetta, miksi tämän uuden rutiinin mukaan haluaa elää. Jos siis aidosti pidemmän päälle haluaa.

Vierailija
7/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtänyt liikunnan aamulle, kun jaksaa paremmin. En osta herkkuja kotiin, näin ei tule kiusauksia. Löysin myös leikkiseuraa aamuksi, kun toinen ei jaksa toinen tsemppaa että nyt lähdetään. 

Vierailija
8/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa liikkua arkena niin siitä ei kannata tuntea syyllisyyttä. Vapaalla sitten paremmin. Olennaisempaa on pitää huolta syömisistä.

Vierailija
9/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse joka päivä liikkua.
Suunnittele syömiset koko viikolle ja laske kalorit, niin ei tarvitse joka päivä tehdä
VArmista, että saat tarpeeksi proteiinia ja kuitua heti aamusta, et muuten jaksa

Muista myös pitää 3kk välein noin 1-2 viikkoa maintanence kalorit, eli ne kalorit jolla sun paino pysyisi juuri siinä painossa, kun se on nyt. Keho tarvitsee välillä viikon tai kahden tauon siitä laihdutuksesta, niin jaksat mennä eteenpäin.

Vierailija
10/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkuroi uusi tapa vanhaan. Heti kun heräät tee 15 minuutin venyttely, somen selailun sijaan. Tee edellisenä iltana somen selailun sijaan seuraavan päivän ruuat valmiiksi. Aloita tavoitteella laitan treenivaatteet päälle, somen selailun sijaa ja tee 10 minuuttia jotain muuta.  Usein liikkeelle lähtö on vaikeinta ja se väsymys menee ohi kun tekee jotain muuta kuin selailee somea.

Vierailija
11/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ne työmatkat hoitaa kävellen tai pyörällä, sit pääsee kotiin, ei tartte mennä erikseen lenkille. Ja itse sitä päättää mitä kaupasta ostaa ruokaa. Ei kai sitä ruuasta tartte lukua enää pitää, syö vaan samalla lailla kun on syöny viimeiset 3kk.

Vierailija
12/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkille ennen töiden lähtöä ja aterioiden preppaus auttaa paljon.

Itse en ainakaan jaksaisi ennen aamuvuoroa lähteä lenkille. Muutenkin vaikeaa nousta aamuisin ja sitten pitäisi nousta vielä aiemmin. Joskus on ollut edellisenä päivänä iltavuoro ja sen jälkeen saa huonosti nukuttua. Aina jää unet liian vähäisiksi. En myöskään ennen yövuoroa lähtisi lenkille vaan nukun illalla ennen yövuoroa.

Vierailija
13/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoit taas kerran koko elämän kerralla uusiksi? Miksi aloitit?

Haluan elää terveellisemmin. 

Vierailija
14/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siirtänyt liikunnan aamulle, kun jaksaa paremmin. En osta herkkuja kotiin, näin ei tule kiusauksia. Löysin myös leikkiseuraa aamuksi, kun toinen ei jaksa toinen tsemppaa että nyt lähdetään. 

Toimii aamuvirkulla.

Vierailija
15/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyssää joka kerta siihen ettei kroppa kestä. Nyt oli takana 3 vkoa monipuolista liikkumista mutta la sanoi alaselkä itsensä irti ja tänään vasen polvi ilmoitti että nyt tulee viikon tauko minimissään🤷‍

Pitää varmaan aloittaa röökin poltto uudestaan kun menee syömiseksi kun ei pysty mitään tehd

Vierailija
16/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne työmatkat hoitaa kävellen tai pyörällä, sit pääsee kotiin, ei tartte mennä erikseen lenkille. Ja itse sitä päättää mitä kaupasta ostaa ruokaa. Ei kai sitä ruuasta tartte lukua enää pitää, syö vaan samalla lailla kun on syöny viimeiset 3kk.

Kävelen työmatkat mutta ei siitä tule kuin nelisen km yht/päivä

Vierailija
17/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole armollinen itsellesi mutta pidä kiinni rutiineista. Lähde lenkille mutta se voi olla lyhytkin, jos tuntuu, että ei jaksa. Se korttelin ympäri käveleminenkin lasketaan. Kaikki on kotiinpäin. Ja nyt on niin ihanat ilmatkin, että se lähteminen on monesti se vaikein osuus.

Ruuan kanssa sama juttu. 

Vierailija
18/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan estä kävelemästä kotiin/töihin pidemmän kautta?

Vierailija
19/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä. Uhripuheen sijaan, minä jaksan! Tunteet ovat kehollisia. Siksi niitä ei pidä torjua vaan hyväksyä, että nyt tuntuu tältä, mutta minä valitsen silti itseni ja teen sen 15 kävelylenkin. 

Vierailija
20/58 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku...oletko vankilassa ja sitä matkaa ympäröi muurit? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän