Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut 25kg ja ihmiset kommentoivat ilkeästi

Vierailija
06.09.2026 |

Tein tuossa hiljattain elämäntapamutoksen. Olen tänä vuonna pudottanut painoa 83kg:sta 57:ään. Olen 166 cm nainen. Rupesin käymään salilla, aloitin uinnin, vaihdoin ruokavalioni terveelliseksi. Lopetin alkoholin kokonaan.

Oloni on aivan mahtava nykyisin. Mielestäni näytän hyvältä, ja ekaa kertaa elämässäni hoikalta. 

Mutta, mutta..

"sä olet laihtunut ihan liikaa" "kapeat kasvot ei sovi sulle" "mä olen niin huolissani sinusta" jne jne. Tätä saa kuulla perheenjäseniltä, kollegoilta ja tutuilta. Se harmittaa. Kukaan ei sanonut minulle yhtään mitään negatiivista ulkonäostäni kun olin lihava, miksi nyt?? Miksi voi vapaasti arvostella ja jopa koskea (kyllä, koskea) vartaloani nyt kun olen laihtunut? Ja mitä tuohon enää sanoisin? Vaikka kuinka selitän että en ole alipainoinen enkä kipeä niin ei, olen "liian laiha". 

N39

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yhdenkään ihmisen ei tulisi sanoa kropastasi yhtikäs mitään jos et itse ota asiaa puheeksi.

Tuo on epärealistinen ja epäluonnollinenkin toive. Kyllähän 25 kg vähennys 166 cm vartalosta näkyy puolen kilometrin päähän. En pahastuisi iloisesta ja ystävällisestä huomiosta.

Vierailija
42/81 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea fiksusta muutoksesta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieman järkyttävää kun olettaa näkevänsä saman pyöreän henkilön ja näkee luiden törröttävän. Laihtunut henkilö näkee itsensä ihan erinäköisenä peilistä kuin muut. Mutta ihmisten pitäisi osata pitää järkytys oman pään sisällä eikä kommentoida

Vierailija
44/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi on ok kommentoida, että näytätpäs hyvältä kun olet laihtunut. Kun se ei vaan kaikkien mielestä näytä hyvältä. Ja sitten taas ei ole ok kommentoida sitä, että se ei näytä hyvältä :D Laihtuminen ei aina ole sama kuin hyvältä näyttäminen. Jos ulkonäköä ei pitäisi kommentoida lainkaan, niin pitäisi kyllä jättää sitten nuo ns. positiivisetkin kommentit sanomatta.

Vierailija
45/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista laihuuden ihannointia taas tässä ketjussa. Laihuus ei ole oikotie onneen.

No mutta lihavuus ON epäterveellistä .

No niin on liika laihuuskin 👹

niin, LIIKA laihuus. Ei ole mitään pahaa ihannoida perustervettä, joka nyt yleisellä standardilla tarkoittaa perushoikkaa. Minun korvaan kuulostaa, että painon pudotus on ollut aika hallittua, eikä Ap mainitse haluavansa laihtua lisää. On vain päässyt painoon, joka helpottaa omaa elämäänsä. 

Vierailija
46/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, aivan täysin perusreaktioita joita nainen saa yleensä ns. ystäviltä ja vaikka kollegoilta, koska ovat kateellisia. He eivät pidä uudesta paremmasta ulkomuodostasi ja energiasta, kokevat sen itselleen uhaksi ja saavuttamattomaksi (mutta himoituksi) asiaksi. 

Toki jos olet niitä ihmisiä ketkä alkaa tyrkyttää uutta elämänfilosofiaansa muille ratkaisuna kaikkiin elämän ongelmiin niin sitten ymmärrän muiden ärsytyksen. 

Kyllä minä vastaan ihan rehellisesti, JOS minulta kysytään kuinka/miksi olen pudottanut painoa. Muuten en tietenkään siitä mainitse, sellainen on ainakin mun milestä  aika patronisoivaa käyttäytymistä.

AP

Ei sun tarvii kellekään selittää mitään sun painoon liittyvää. Täysin epäasiallisia kysymyksiä ja kommentteja olet saanut. Ihme tyyppejä, pitäisin välimatkaa, jos mahdollista.

Vierailija
47/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tiputtaa painostaan yli neljänneksen pois, saattaa se äkkiseltään aika kuikelolta/sairaalta näyttää. Naamasta lähtee rasva ja alkaa naama roikkua jne 

Vierailija
48/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla oikeasti huolissaan. Tai sitten ovat kateellisia.

Läskit ovat kateellisia.

Vierailija
49/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kateellisia. 

Vierailija
50/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yhdenkään ihmisen ei tulisi sanoa kropastasi yhtikäs mitään jos et itse ota asiaa puheeksi.

Olen itse samaa mieltä. Jännää sinänsä että inhosin vartaloani kun olin lihava. Nyt hoikkana muut tuntuvat näkevän vartaloni vastenmielisenä. 

AP

Se on se suomainen kateus

Vierailija
51/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hieman järkyttävää kun olettaa näkevänsä saman pyöreän henkilön ja näkee luiden törröttävän. Laihtunut henkilö näkee itsensä ihan erinäköisenä peilistä kuin muut. Mutta ihmisten pitäisi osata pitää järkytys oman pään sisällä eikä kommentoida

Tämä. Kaverini laihdutti muutama vuosi sitten todella paljon. Yhtäkkiä näytti kyllä ihan liian laihalta; ei takapuolta, luut törröttivät naamasta ja hiuksia putoili.

Tässä vaiheessa kysyin että onko tarkoituksella pudottanut painoa, vai onko joku sairaus. Sanoi että alunperin aloitti tukidieetin miehen painonpudotuksen tueksi, mutta itse laihtui vähän liiankin helposti vaikka mies edelleen lihava.

Nyt on edelleen laiha, mutta ns normaalin laiha eikä hiuksetkaan enää putoile.

Vierailija
52/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota kasvojen kapeutta aina mollataan? Ei aikuisen naisen tarvi olla lapsenkasvoinen pallonaama. Ei se kasvojen pyöreys nuorenna vanhentuessa välttämättä. 

Vierailija
53/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 60 v.  ja minä pudotin 5 v. sitten 20 kg  painostani elämäntapamuutoksella ja olen myös pysynyt tavoitepainossani koska muutokset mitä tein ovat pysyviä. Painoani joka on ihan normaali paino (60 kg/165 cm) kommentoidaan vieläkin ja minua sanotaan myös nirsoksi ruuan suhteen, kun en syö ihan kaikkea tarjolla olevaa. Joskus en välitä arvosteluista, joskus taas saatan vastata arvostelijalle vähän pahastikin enkä jaksa kerta toisensa jälkeen selittää muille ihmisille sitä, että selätin elmäntapamuutoksella yhden sairaudenkin ja tiedän tasan tarkkaan mitä ja kuinka paljon voin syödä. 

Vierailija
54/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla oikeasti huolissaan. Tai sitten ovat kateellisia.

Läskit ovat kateellisia.

Olen itse ylipainoinen ja mua tympii todella paljon tuollaiset typerät yleistämiset ylipainoisista. En jaksa aikuisena ihmisenä olla kateellinen toisille yhtään mistään. Jos joku pudottaa painoa paljon, niin hieno homma hänelle. Ei mulla ole mitään tarvetta olla kateellinen tuollaisesta. Huolehdin ihan itsestäni ja pudotan painoa omaan tahtiini. 
Tuollaisen lapsellisen yleistämisen voisi lopettaa eikä yrittää laittaa sanoja toisten suuhun. 

Vierailija
55/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut hyvin sujuneesta elämänmuutokseta. Kyseessä voi olla kateus tai sitten se, että olet jäänyt heidän verkkokalvolleen juuri tietyn näköisenä ja heidän  täytyy tottua sinuun 

Vierailija
56/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät varmaan hyvältä treenaat myös.

Luulen että ovat vähän kateellisia sinulle.

Vierailija
57/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduin - ihmiset olivat ilkeitä. lihoin - ihmiset olivat ilkeitä. sairaudet eivät hävinneet. tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
58/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liikaa laihtunut, mutta ero entiseen niin suuri, että vaikuttaa ulkopuolisen silmiin äkkiseltään oudolta. Huolestuminen voi olla todellista, jos eivät tiedä laihdutusprojektista. Nopea laihtuminen VOI olla myös merkki vakavista ongelmista. Ehkä ovar oikeesti huolissaan. Toinen selitys KATEUS, suomalaiyen perisynti

. 

Vierailija
59/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kenelläkään oikeutta arvostella sun kroppaa tai valintoja ko. asiaan liittyen. Hienoa että olet saavuttanut hyvän olon!

Toisaalta pieni pyöreys sopii joillekin. Esim. minusta Joel Harkimo näytti ennen paljon paremmalta. Mutta se on vaan mun mielipide, ja kiva jos hänkin on saavuttanut paremman olon itsensä kanssa.

Vierailija
60/81 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenelläkään oikeutta arvostella sun kroppaa tai valintoja ko. asiaan liittyen. Hienoa että olet saavuttanut hyvän olon!

Toisaalta pieni pyöreys sopii joillekin. Esim. minusta Joel Harkimo näytti ennen paljon paremmalta. Mutta se on vaan mun mielipide, ja kiva jos hänkin on saavuttanut paremman olon itsensä kanssa.

Sama, Jolle oli paljpn paremman näköinen. Myös iloisemman näköinen! Nyt vanhentunut ja kuivettunut.