Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 25kg ja ihmiset kommentoivat ilkeästi

Vierailija
06.09.2026 |

Tein tuossa hiljattain elämäntapamutoksen. Olen tänä vuonna pudottanut painoa 83kg:sta 57:ään. Olen 166 cm nainen. Rupesin käymään salilla, aloitin uinnin, vaihdoin ruokavalioni terveelliseksi. Lopetin alkoholin kokonaan.

Oloni on aivan mahtava nykyisin. Mielestäni näytän hyvältä, ja ekaa kertaa elämässäni hoikalta. 

Mutta, mutta..

"sä olet laihtunut ihan liikaa" "kapeat kasvot ei sovi sulle" "mä olen niin huolissani sinusta" jne jne. Tätä saa kuulla perheenjäseniltä, kollegoilta ja tutuilta. Se harmittaa. Kukaan ei sanonut minulle yhtään mitään negatiivista ulkonäostäni kun olin lihava, miksi nyt?? Miksi voi vapaasti arvostella ja jopa koskea (kyllä, koskea) vartaloani nyt kun olen laihtunut? Ja mitä tuohon enää sanoisin? Vaikka kuinka selitän että en ole alipainoinen enkä kipeä niin ei, olen "liian laiha". 

N39

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo että sanotaan että olen huolissani, on tyhmää.  Ei kukaan oikeasti sun laihtumisestasi huolta kanna.  Vain sitten, jos joku laihtuu hyvin pienessä ajassa huomattavasti ja olemus muutenkin näyttää kurjalta, voi olla huolissaan, koska se voi olla sitten vakavan sairauden merkki.  Toisaalta se voi merkitä myös yksityiselämässä olevia vaikeuksia, jotka stressaa ja kuluttaa.  Mutta jos tarkoituksellisesti laihduttaa ja vieläpä oikeaoppisesti, niin kenenkään ei kuulu olla siitä huolissaan.  Se on sanahelinää vaan. 

Vierailija
22/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on sun terveellinen syöminen?

Vähähiilarinen ruokavalio, eli leipä, sipsit jne pois. Prosessoidut ruoat minimissä. Makeista ruoista en ole oikein nauttinut koskaan. Paljon vihanneksia, marjoja, kanaa ja kalaa.

AP

Hyvä ruokavalio, mutta leipää ei tarvitsisi jättää pois. Esim. näkkileipää. Hiilihydraateilla jaksaa lenkkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista laihuuden ihannointia taas tässä ketjussa. Laihuus ei ole oikotie onneen.

Ei MIKÄÄN ole oikotie onneen, koska ei sinne mitään oikotietä olekaan.  

Mutta hoikkana on kivempi olla kuin lihavana.  Itse asiassa hemmetin paljon kivempi.  Vaikka muu elämä olisi yhtä paskaa, niin ainakaan ei läskit paina ja hierrä ja kivut ei vaivaa ja voimiakin riittää ainakin omiksi tarpeiksi.  Eikä ihmiset tuijota ja töllää, että mitä se tuokin tonnikeiju tänne änkee.

Vierailija
24/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sanonut minulle yhtään mitään negatiivista ulkonäostäni kun olin lihava, miksi nyt?? 

Koska ei ollut mitään huomautettavaa ennen. Pullukkana näytit omalta itseltäsi, nyt näytät heistä joltain nälkäkurjelta. Itselläkin on sukulainen, joka on aina ollut pullukka ja se sopi hänelle, koska hänellä oli pyöreät poskipäät ym., joihin ylipaino sopi hyvin. Murrosiässä hän yhtäkkiä venähti ja laihtui laihaksi kuikeloksi. Hän ei näyttänyt enää edes siltä ihmiseltä, jonka oli tuntenut ikänsä. Nykyään hän on sentään taas oman painoisensa. Ja myös itsensä näköinen. Tottakai ajan kanssa olisi siihen kuikeloonkin tottunut, mutta tottumisaikaa se siis olisi vaatinut.

Vierailija
25/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no totaaaa

1/4 avokadosta, kokonaista en voi syödä tai tulee ylimääräisenä takas

1 muna

shalaatti

leipä jossa 5 g benecol

päivällinen 

Tuo shalaatti ei muuten ole ollenkaan terveellistä. Lueppa tarkkaan ruokaseloste. 

Aivan. Hirveä määrä jtkn kastiketta sotekettu joukkoon ja se kcal määrä on aika hurja.. 600-700kcal/purkki.

Vierailija
26/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilarinen ruokavalio, eli leipä, sipsit jne pois. Prosessoidut ruoat minimissä. Makeista ruoista en ole oikein nauttinut koskaan. Paljon vihanneksia, marjoja, kanaa ja kalaa.

AP

Hyvä ruokavalio, mutta leipää ei tarvitsisi jättää pois. Esim. näkkileipää. Hiilihydraateilla jaksaa lenkkeillä.

Leipää ei tarvii mihinkään urheiluun. Ne päällyset on tärkeitä. Voita ja kananmunaa ja paprikaa/muuta kasvista.

Vierailija
27/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä kommentoijat naisia vai miehiä? Itse laihdutin yli 30 kg, BMI 21,5. Minua tukevammilta miehiltä tullut kommentia, että liikaa lähti. Naisilta ei ole tullut yhtään negatiivista kommenttia. m49

Vierailija
28/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista laihuuden ihannointia taas tässä ketjussa. Laihuus ei ole oikotie onneen.

No mutta lihavuus ON epäterveellistä .

No niin on liika laihuuskin 👹

Vierailija
29/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että kaikkiin kasvoihin ja ruumiinrakenteisiin ei hoikkuus edes sovi. Esimerkiksi naapurimaan prinsessa isoine leukoineen ja korkeine poskineen ym. näytti taavuosina ihan hirveältä laihduttuaan yhdessä vaiheessa liikaa. Ja moni julkkis on järkyttävän näköinen liian laihoine kroppineen, reisien välissä iso annos tyhjää tilaa, vaikka seisoo jalat yhdessä.

Vierailija
30/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta lihavuus ON epäterveellistä .

Ei, vaan se ruoka, jolla lihavuus on hankittu, on epäterveellistä.

Vierailija
31/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin hieman loukkaannuin kun sain painon pudotuksestani kommentteja tyyliin: Älä vaan enempää laihduta! Kun oikeasti bmi taulukon mukaan olin normaalipainon keskivaiheilla tai jopa hieman yli. 

Mutta olenpa laihduttanut lisää. Nyt olen saman kuin ap eli 57kg, mutta pituutta vähemmän eli 162cm. Käyn salilla treenaamassa 4xvko, lihakset erottuvat kivasti ja olo on mainio, kun vaatteet eivät kiristä ja peilikuva sutjakka. 

Vierailija
32/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Vaimoni suku oli todella innokkaita huomauttelemaan mulle painostani. No minä sitten laihdutin puolessa vuodessa yli 20 kg. Huomauttelu vaan kiihtyi, ootpas sinä lihonu, se oli välillä päivittäistä. Miten ne erottikin ihan vaan katsomalla kaikki sadat grammat...sairasta porukkaa!

Vierailija
33/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ovat. Älä välitä. Kannattaa vaamnpysyä kaukana niistä läskeistä. Tyhmiä ovat kun kommentoivat toiseb ulkonäköä, ellet sitten mennyt itse kerjäämään kommentteja, voit siinä tapauksessa katsoa peiliin.

Vierailija
34/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä todella hoikka nyt. Muistan itseni, kun olin niissä mitoissa.

Vierailija
35/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole suvaittavaa kommentoida ulkomuotoa edes lääkärissä vaikka olisit minkälainen läskimopolla puksuttava ihrakasa mutta odotapas kun joku pudottaa painoa! Sitten on täysin ok kovaan ääneen kaakattaa miten olet nyt iiiihan liian laiha ja kyllä ennen oli paremmin :)

Julistetaan miten tässä maassa on kehorauha ja tasa-arvo, todellisuudessa nuokin ihmiset haluavat sinut omalle (surkealle) tasolleen.

Vierailija
36/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömät onnittelut upeasta elämäntapamuutoksesta! Anna koirien räksyttää. 

Vierailija
37/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miksi laihdutus on yhtäkkiä nyt taas trendikästä; sitä tulee joka tuutista ja laihuutta tosiaan tavoitellaan ja ihannoidaan.

Ap kuulostaa jo laihalta kuikelolta, jos 166cm ja 57kg. Muistan kun itse olin noin laiha, kylkiluut paistoivat, olo oli kamala enkä jaksanut mitään. Nyt painan 10kg enemmän ja voin paremmin.

Vierailija
38/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä todella hoikka nyt. Muistan itseni, kun olin niissä mitoissa.

Ihan normaalipainoinen on. Painoindeksi  yli 20. Parempi olla hoikka kuin reilusti ylipainoinen. 

Vierailija
39/39 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miksi laihdutus on yhtäkkiä nyt taas trendikästä; sitä tulee joka tuutista ja laihuutta tosiaan tavoitellaan ja ihannoidaan.

Ap kuulostaa jo laihalta kuikelolta, jos 166cm ja 57kg. Muistan kun itse olin noin laiha, kylkiluut paistoivat, olo oli kamala enkä jaksanut mitään. Nyt painan 10kg enemmän ja voin paremmin.

Kuule, ap on bmi:n mukaan täysin normaalipainoinen. 

Hän voisi pudottaa painonsa 50kg:oon ennen kuin olisi alipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä