Apuja matkakohteen valintaan
Meillä olisi häämatka tiedossa ja kohde mietityttää! Minulle olisi riittänyt kotimaan matka mutta mies kovasti haluaa ulkomaille, ja jos kerta nyt kerran lähdetään niin kohde pitäisi olla hyvä! Kriteerit:
- lämmin (väh. +20) tammikuussa
- alle 10 tunnin lentomatka
- kohtuullinen hinta, ei tarvitse olla halvinta mutta ei överiäkään
- kohteessa muutakin tekemistä ja nähtävää kuin ranta ja uima-allas. Ei olla rannalla makoilijoita mutta ei kuitenkaan myöskään mitään koko päivää patikoijia.. :)
Kiinnostavia kohteita olisi esim Brasilia ja Costa Rica mutta kaatuvat jo tuohon lentomatkan pituuteen.
Kanariansaaret osuisi näihin mutta mietityttää onko oikeasti mielenkiintoinen kohde, vai pelkkä kliseinen turistirysä?
Ideoita?
Kommentit (93)
Fuenteventuralla ja kap verdellä pääsee laiva retkille. Venetsia on romanttinen.
Jamaica Dominikaaniset tai brasilia. Portugalin Azorit . Delfiinejä. Dominikaaniset on ihan hieno hienot rannat.
Voit lentää vaikka Orlandoon ja siellä retkeillä .
Meksikon lomakohteet . Ainakin sombredoja ja teguilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanariasta ei ole turhaan tullut turistirysä. Siellä on hyvä olla auto. Saarella on hienoja kohteita, myös turistirysiä.
Kanariasta puhutaan tässä yhtenä saarena, ilmeisesti tarkoittaen Gran Canariaa. Mutta onhan Kanariansaaria myös Teneriffa, Lanzarote jne.
Teneriffa on Kanarian saarista ylivoimaisesti suosituin turistikohde, 7,4M kävijää. Gran Canariallakin 4,86M. Lanzarote on näistä kolmesta rauhallisin, vain 3,45M kävijää vuonna 2025.
Mutta kuka kehtaa kehuskella kavereille, että kävin häämatkalla Kanarian saarilla?
Mennäänkö häämatkalle sen vuoksi, että asialla voi kehuskella?
Mä en yhtään häpeä tunnustaa, että tykkään Teneriffasta. Näkemistä, tekemistä, mulle sopiva lämpö ja upeita luontokohteita. Ei uuvuttavaa aikaeroa ja kohtuullinen lentoaika.
Eikö häämatkan pitäisi olla jotain spesiaalia, ainutlaatuista? Miksi siis valita se kaikista suurin ja halvin turistirysä? Kanarialla sitä paitsi paikalliset ovat nykyään melko turistivihamielisiä. Hienoa varmaan viettää häämatkaa tällaisessa ilmapiirissä.
Tässäkin varmaan on mielipiteitä aika monenlaisia - mä en ikinä ajatellut että häämatkan, eikä sen puoleen häidenkään, pitäisi olla mitään ihmeellistä. Meillä oli muutaman vieraan maistraattihäät ja häämatkantapainen Budapestiin joulumarkkina-aikaan. Jollekin toiselle on ihan must 200 hengen prinsessahäät ja häämatka Havaijille - joko sitä on ehdotettu aloittajalle?
Aina tosi hankala suositella kenellekään vieraalle ihmiselle yhtään mitään
Miksi sitten puhutaan häämatkasta, jos tarkoituksena on järjestää vain tavallinen lomamatka?
Avioero tulee jos Thaimaaseen. Siellä kävi juuri Amerikan sotilaita 5000 naimassa viikon lomalla . Katutytöt sai dollareita.
Niin tylsää se on jos vaan Kanarialle menee . Joku uudempi paikka .
Meksikossa ja Bulgariassa on hyvää ruokaa .
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ylipäänsä mennä naimisiin miehen kanssa, joka ei saa edes häämatkaa ulkomaille järjestettyä, jos kerran itse sinne haluaa?
Olen eri, mutta tykkään järjestää matkoja. Häämatka on yhteinen matka. Mistä tiedät vaikka mieskin etsii tietoa eri sivuilta.
Onko pakko matkustaa tammikuussa? Lähtisin keväällä Madeiralle kukkaloiston aikaan.
Seychellit, jos lentoaikavaatimus vähän joustaa. Kunhan et haksahda kalliisiin hotellisaariin ei siellä ole ollenkaan niin kallista kuin yleensä kuvitellaan. Mutta se halpiskohde ole missään tapauksessa. Mutta onhan se klassinen häämatkakohde.
Paikallisten asuttamalta saarelta kun etsii pienen perhevetoisen majatalon tai pienen hotellin pääsee kohtuuhinnalla. Tai miksei self-catering rantahuvila, jos esim. aamiaisen kokkaaminen itse ei haittaa.
Omaan makuun nuo kolme paikallisten asuttamaa saarta ovat paremmuusjärjestyksessä (parhaasta alkaen) La Digue, Mahe, Praslin. Mutta tuo on tietysti makukysymys ja kaikkein paras onkin jakaa aikansa suunnilleen tasan kaikille kolmelle saarelle.
Semmoinen varoitus kuitenkin että Seychelleillä on sadekausi tammikuussa. Ei siellä mitään viikkokausien monsuunisateita ole, mutta tuo on vuoden sateisinta aikaa ja jos oikein huono tuuri käy, on pilvistä koko reissun ajan. Lämmintä kyllä on ympäri vuoden. Mutta jos tuonne haluat mennä, suosittelen lykkäämään reissua muutamalla kuukaudella.
La Digua on paratiisisaari, jonne mulla on jäänyt pala sydäntä. Pari kertaa käyty ja uusi reissu jo kaihertaa mielessä.
Älä nyt hulluja puhu. Ei nuolla itäisen Karibian pikkusaarilla edes ole mitään hotellialueita eikä mitään ongelmaa turvallisuuden suhteen. Eikun vuokra-auto alle ja saarta kiertelemään. Ylipäänsä nyrkkisääntö on, että jos jossain on joku hotellialue, niin siihen paikkaan ei todellakaan kannata mennä.