Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset huolestuvat silloin kun he eivät kiinnosta minua

Vierailija
06.09.2026 |

Olen tehnyt tätä keski-ikäistyvien melko yleistä välitiliä elämästä ja tunnistanut liudan ihmisiä, jotka ovat esim.

- kohdelleet minua aina vähän alentavasti

- itsestään selvänä oman tuttavapiirinsä hauskana täytteenä, jolla voi piipahtaa kylässä, käyttää lastenvahtina tmv antamatta ikinä mitään effortia takaisin

- jopa hyväksikäyttäneet kiltteyttäni 

- haukkuneet rumasti ulkonäköäni tai valintojani (esim. tehdä väitös) 

Nyt kun olen pari vuotta ollut huomioimatta heitä, niin yhtäkkiä tuleekin toinen ääni kelloon. Kaikenlaisia yhteydenottoja, jossa ollaan milloin  huolestuneita, milloin loukkaantuneita ja milloin jopa syyttäviä siitä, että minulla ei olekaan nyt ikinä aikaa / en kutsunut heitä syntymäpäiväkahveille (huom. vastakutsuja ei ole tullut vuosikymmenten aikana) tai väitöskaronkkaan. Eniten tyrmistyttää ne muka-huolestuneet ilkeilyt, että "olisin seonnut" tai olen uupunut. 

Olen siis aivan tavallinen tietotyötä tekevä ihminen, joka on käyttänyt säästyneen ajan mm. luonnossa liikkumiseen ja pikku reissuihin perheeni kanssa. Ja se tuntuu nyt kiusaavan monia. 

Kohtalotovereita? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut vähän samaa. En tosin tajua, miksi nämä ihmiset ylipäätään haluavat olla seurassani niin kovasti, kun samalla kertovat, miten olen ruma läski ja tylsä tyyppi ylipäätään. 

Haluavat olla seurassasi jotta voivat kokea olevansa jonkun yläpuolella. Ovat aika heikkoitsetuntoista sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan