Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaalainen Mikko varoitti isänsä hengenvaarasta – nyt isä makaa Taysissa hengityskoneessa. Hoito maksaa 500 000 e vuodessa.

Vierailija
06.09.2026 |

Mikon isä on 60-vuotiaana neliraajahalvaantunut nikamien murtumisen vuoksi, eikä hän pysty enää hengittämään itse. Hän on loppuelämänsä hengityskoneessa.

Hengityshalvauspotilaan hoitorinkiin kuuluu 4–5 hoitajaa. Pirhasta vahvistetaan, että hengityshalvauspotilaan ympärivuorokautisen hoitoringin vuosikustannukset voivat ylittää puoli miljoonaa euroa.

”Maalaisjärjellä ajatellen päihdekuntoutukseen olisi mennyt muutama tonni”, Mikko sanoo.

Aamulehti.fi

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Minä en käytä päihteitä ja olen vielä nuori työikäinen, mutta en saa parantavaa syöpälääkettä, koska se on kallimpaa (tuhat euroa kuussa) kuin lääke, joka ei paranna, mutta vähentää oireita (sata euroa kuussa). Sitten joku suurten ikäluokkien alkoholisti saa kärkyttävän kalliin hengityskonehoidon loppuelämäkseen. En ymmärrä, millä perusteilla Suomessa tehdään terveydenhuollon priorisointia.

Jos asia olisikin näin yksinkertainen niin minä myisin vaikka persettä euron per laaki jos se se ratkaisee paranenko syövästä vai en.

Vierailija
42/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah jälkiviisaus on helpoin viisaus. 

Olisi sitten itse maksanut kuntoutuksen isälleen. 

Eihän isä suostunut mihinkään hoitoon. Suomessa ei voi ketään väkisin viedä.

No mutta nythän se on väkisin raitistettu! Onnistuu näemmä väkisinkin🤷‍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän isä suostunut mihinkään hoitoon. Suomessa ei voi ketään väkisin viedä.

Voidaan pitää väkisin hengissä kuitenkin. Joku toinen kutsuisi sellaista hoitoa kidutukseksi. En tiedä miten tämän tapauksen kanssa on.

Vierailija
44/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hyvin monet ei ota vastuuta omasta terveydestään. Oli kyse ylipainosta tai alkoholismista/huumeista.

Vierailija
45/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on usein se, että juova alkoholisti ei itse näe mitään ongelmaa omassa juomksessaan. Sellaisen ihmisen hoitoon hakeutumisen motivaatio on nolla.

Vierailija
46/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä päihde ongelmiin olis tultava pakko hoito pykälä. alkoholisti on autolla ja asunnossa vaaraksi yleisölle. päihde tyypin perhe kärsii. mt syistä saa hoitoa miksi ei myös alkoholisti. alkoholistit on usein mieleltään jopa lievässä,psykoosissa olevia pahempia ja sairaanpia.alkoholi ja päihde psykoosi voi olla myös.

perheille olisi hyvä ja ehkäsisi onnettomuuksia ja kolareita.

Kannatan narsisteille pakkohoitoa ja sulkemista yhteiskunnasta.

Kannatan yhdyssanojen opettelua.

Vierailija
47/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hyvin monet ei ota vastuuta omasta terveydestään. Oli kyse ylipainosta tai alkoholismista/huumeista.

Entäs alipainoiset?

Vierailija
48/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on usein se, että juova alkoholisti ei itse näe mitään ongelmaa omassa juomksessaan. Sellaisen ihmisen hoitoon hakeutumisen motivaatio on nolla.

Ei ne nääkään. Ainoat ongelmat ovat ne asiat jotka estävät juomista

Vierailija
49/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnan tehtävä maksaa tuota hoitoa. Itse aiheutettu, piuhat poikki jos itse ei pysty maksaan hoitoja.

Vierailija
50/50 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän minäkään en usko. Jos olisi varmuudella parantava syöpälääke reilulla tonnilla kuussa, niin varmasti se annettaisiin. On joku muu syy, miksi kirjoittaja ei saa tätä lääkettä. Veikkaus - sama vaste kuin halvemmalla lääkkeellä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi