Kotiäideille palkkaa!!!
Me Kotivaimot vaadimme paikkaa. Nyt supisetaan tukiamme mutta VADIMME minimipalkkaa. Teemme 24/7 töitä ja itse suunnitte len kotikoulun alkamista Ensiolle 8v ja Pinjalle 11 v. Mitä saan nyt palkkaa nolla euroa. Naapuri vie lapset hoitoon ja saa 4000e kk. Onko se tasapuolista. Nyt mikä puolue ottaa tämän vaaliteemaksi. Kotivaimoille palkkaa ja äidit kotiin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä kotiäideille, siis alle 3-vuotiasta lasta kotona hoitaville, voitaisiin hyvin maksaa palkkaa esim. 500 e/kk. Halvemmaksi se tulee kuin maksaa 1500 e/kk/lapsi päiväkodille.
Tuo on mahdotonta useastakin syystä. Ensinnäkin vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan, koska harva vanhempi on saanut koulutusta lastenhoitoon. Puhumattakaan, että olisi akateeminen varhaiskasvattaja. Maailman sivistysvaltioissa on jo kauan ymmärretty, että lapset kannattaa lähettää sisäoppilaitoksiin mahdollisimman kauas omista vanhemmistaan.
Sitä paitsi mistä kaikille ammattikasvattajille ja muille opettajille löytyisi enää työpaikkoja, jos vanhemmat itse huolehtisivat lastensa kasvatuksesta?
Omien lasten hoitamiseen ei tarvita alan koulutusta. Maalaisjärjellä pärjää alle eskarilaisten kanssa mainiosti.
Pisatulokset oli huipussa ja aikuisia toteltiin silloin kun kouluttamattomat perhepäivähoitajat kasvatti Suomen lapset.
Sarkasmin ymmärtäminen on joillekin ylivoimaista.
Ennen oli niitä oikeita kotiäitejä. Eivät saaneet kotihoidon tukea, ei maksanut kela eikö sossu. Elivät miehensä palkkatuloilla. Ruoka ostettiin laskulle kaupasta ja tilipäivänä mies maksoi ruokalaskun
Hoidettiin koti ja lapset. Ruoka tehtiin itse ja se oli valmis kun mies tuli töistä.
Nykyiset kotiäidit ei taida olla tähän valmiita.
Kaveripiirissä oli useampikin joiden äidit olivat kotona. Tuoreet sämpylät odotti, kun mentiin heille koulun jälkeen.
Pyydä siltä DI-mieheltäsi se palkka!