Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla oma itsensä

Vierailija
05.09.2026 |

Kun ei ole koskaan kelvannut kenellekään sellaisena kuin on? Sitten vain hyväksyy, että elää yksin elämänsä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omana itsenä oleminen vaatii sen ymmärtämistä, että olet riittävä juuri tuollaisena.

No, toisille ihmisille selvästi en ole riittävä, mutta ehkei sitä tarvitse enää ollakaan.

Vierailija
22/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omana itsenä oleminen vaatii sen ymmärtämistä, että olet riittävä juuri tuollaisena.

No, toisille ihmisille selvästi en ole riittävä, mutta ehkei sitä tarvitse enää ollakaan.

Ei tarvitse etkä voi itseäsi muuttaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla oma itsensä, jos on jollain tavalla poikkeava. Jos minä yritän olla oma itseni, niin kukaan ei tykkää.

Onko se sitten pääasia, että joku tykkää, jos se vaatii itsensä kieltämisen? Eihän ne muut silloin sinusta tykkää.

Hyvin monessa paikassa se on tärkeää, kuten esim. työyhteisöissä.

No töissä nyt toki voi joutua vetämään roolia, mutta jos henk.koht. suhteissakin tarvitsee, mikä järki siinä on? Et tule kohdatuksi, nähdyksi, rakastetuksi missään?

Olen jo hyväksynyt sen, että sitä ihmistä, joka mä oikeasti olen, ei todellakaan rakasta kukaan. Pienempi paha on esittää olevansa toisenlainen, välttyy isommilta murheilta, kun yrittää sopeutua joukkoon.

Vierailija
24/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla oma itsensä, jos on jollain tavalla poikkeava. Jos minä yritän olla oma itseni, niin kukaan ei tykkää.

Onko se sitten pääasia, että joku tykkää, jos se vaatii itsensä kieltämisen? Eihän ne muut silloin sinusta tykkää.

No töissä nyt toki voi joutua vetämään roolia, mutta jos henk.koht. suhteissakin tarvitsee, mikä järki siinä on? Et tule kohdatuksi, nähdyksi, rakastetuksi missään?

Olen jo hyväksynyt sen, että sitä ihmistä, joka mä oikeasti olen, ei todellakaan rakasta kukaan. Pienempi paha on esittää olevansa toisenlainen, välttyy isommilta murheilta, kun yrittää sopeutua joukkoon.

Ei se kuitenkaan ole niin vaikka siltä tuntuu. Kyllä joku rakastaa vaikka ei siltä tunnu.

Vierailija
25/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, ettei vedä mitään roolia. Olet rennosti se, mikä olet. Roolinvetämisen yleensä huomaa.

Mitä jos tykkää vetää roolia? Täytyykö esittää sitä ettei halua esittää mitään?

Vierailija
26/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä toki tehdään, mitä täytyy, mutta vapaa-ajalla en jaksa enää itseäni kieltää toisille kelvatakseni. En vain jaksa.

Vierailija
27/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuitenkaan ole niin vaikka siltä tuntuu. Kyllä joku rakastaa vaikka ei siltä tunnu.

Ei rakasta.

Vierailija
28/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, ettei vedä mitään roolia. Olet rennosti se, mikä olet. Roolinvetämisen yleensä huomaa.

Mitä jos tykkää vetää roolia? Täytyykö esittää sitä ettei halua esittää mitään?

Jos haluaa vetää roolia, sitten toki vetää. Aikuisena oma valinta.

Vierailija
29/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan se salainen rakastaja mahtaa olla?

Vierailija
31/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla teennäisessä, virallisessa tai vihaisessa seurassa, jos aikoo olla oma itsensä enemmän. Se vaatii luotettavuutta muilta.

Vierailija
32/32 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet nyt sitten hyväksytään? Minua on ainakin aina inhottu ja pilkattu. Minkä minä sille voisin. On vain pidettävä itse itsestä. Silloin joku ainakin tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi