PULLONPALAUTUSTULOT ovat veronalaista ansiotuloa, jos pulloja ei ole ostanut itse
Kommentit (32)
Toimeentulotuella olen ja pitäisi vielä Kelaankin ilmoittaa tuloina panttitulot. Löysin 2 tölkkiä kadulta ja palautin Lidliin. Enkä aio kertoa kellekkään, vähän kuumottaa kyllä että miten käy
Onneksi oon niin kova kaljotteleen, että pärjään ihan itse juomillani tölkkipanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella olen ja pitäisi vielä Kelaankin ilmoittaa tuloina panttitulot. Löysin 2 tölkkiä kadulta ja palautin Lidliin. Enkä aio kertoa kellekkään, vähän kuumottaa kyllä että miten käy
Kova! 💪
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin kerran pulloja enkä ilmoittanut verottajalle.
Miten minulle käy?!
Sinne voi kyllä ilmoittaa jälkikäteen viisi vuotta taanehtivasti, jos tuloissa on muutoksia. Ja sen voi tehdä omassa verokannassa. Verotraja huolehtii muutoksista.
Muistathan vähentää tuloista pullon keryksestä aiheutuneet kulut,.kuten matkakulut/kilometrikorv.kauppaa, sähkö, varastointi kulut, työvälineet jne.
t. viranhaltija
Pitääkö ilmoittaa myös kaverin ostamat Minttuviinapullot?
Kysyn tätä kaverini puolesta, kun hän on lopettanut somen käytön, ettei vain saisi henk.kohtaista palautetta Persu puolueen johdolta ja misteriltä, eikä vain leimautuisi juopuksi.
Nykyään ministerit valvovat kansalaisten viinan kulutusta.
Älä valehtele. Ansiotulo on ap vastikkeellista. Se perustuu työhön tai suoritukseen. Se, että velallinen maksaa lainan takaisin, ei ole vastikkeellista toimintaa.
Pullo on haltijavelkakirja, jossa velallinen on sitoutunut maksamaan velan sen hetkiselle fyysiselle haltijalle ilman, että velkojan nimeä on merkitty asiakirjaan. Velkakirja voi vaihtaa omistajaa vapaasti pelkällä asiakirjan luovuttamisella eteenpäin ilman erillisiä siirtomerkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Niin lahjaveron.
Niin, jos samalta lahjoittajalta saa yli 7500€ edestä tölkkejä kolmen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lahjaveron.
Lahjaveroa on maksettava, jos saat samalta lahjanantajalta lahjoja vähintään 7 500 euron arvosta kolmen vuoden aikana
Helevetin moinen duuni pullomuoreilla ensin selvittää kenen pullon juuri puistonpenkiltä löysi ja pitää kirjaa jokaisesta löytämästään pullosta ja niiden omistajasta, ettei vaan kolmessa vuodessa mene yli 7500 euron per lahjoittaja ;)
Ei vaan silloinhan se on löytötavaraa, jonka löytäjä saa pitää, mikäli arvo on korkeintaan 20€.
Vierailija kirjoitti:
Joskus keräsin festareilla pulloja 3 päivää ja sain niistä 1100 euroa. Se olis sitä aikaa kun omia juomia sai viedä festareille vuosina 2001-2006. Ihan hirveesti oli pulloja jaa tölkkejä kaduilla ja festari aluella jonne pääsin vielä ilmaiseksi. Se oli 12 tuntia pullon keräystä joka päivä. Minulla oli enoni pakettiauto apuna jonne lastasin pulloja ja varastoin niitä sen takapihalle. Ei enää näy missään pulloja että niistä tienais.
Ajan hermolla oleva kerääjä tähyääkin energiajuomatölkkejä nuorison maleksimispaikoilta. Turha nykyään etsiskellä pulloja. Tänäänkin yks tyyppi noukki kaupan eteisen roskiksesta pyolenkymmentä tölkkiä. Ei nuoriso jaksa viedä niitä viiden metrin päässä olevaan palautusautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lahjaveron.
Lahjaveroa on maksettava, jos saat samalta lahjanantajalta lahjoja vähintään 7 500 euron arvosta kolmen vuoden aikana
Helevetin moinen duuni pullomuoreilla ensin selvittää kenen pullon juuri puistonpenkiltä löysi ja pitää kirjaa jokaisesta löytämästään pullosta ja niiden omistajasta, ettei vaan kolmessa vuodessa mene yli 7500 euron per lahjoittaja ;)
Tähän pitää kehittää systeemi, että jokainen ostettu pantillinen pullo tai tölkki leimataan yksilöllisellä id tarralla. Kaupan kassalla tölkki kirjataan ostajan nimiin. Ostaja todistaa henkilöllisyytensä pasilla tai henkilökortilla, ajokorttia ja mobiilivarmennetta ei hyväksytä, kelakortista puhumattakaan, koska niistä puuttuu biometrinen identifiointi tieto. Palautusautomaatilla palauttaja tunnistautuu sormenjäljellä, jonka perusteella automaatti palauttaa vain hänen itse ostamiensa tuotteiden pantit. Muiden ostamat tölkit ja pullot hylätään. Kaupoissa tulee olla hyllyt, joihin hylätyt panttituotteet laitetaan esille, jotta omistajat voivat etsiä sieltä heille kuuluvan omaisuuden. Tätä varten kännyköissä on oltava skanneriappi. Mikäli omia tölkkejä ei ole haettu hyllystä ja pautettu asianmukaisesti kolmen kuukauden kuluessa, määrätään pantin omistajalle ankara sakkomaksu ja lunastamattomat pantit tuomitaan menetyiksi valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lahjaveron.
Tähän pitää kehittää systeemi, että jokainen ostettu pantillinen pullo tai tölkki leimataan yksilöllisellä id tarralla. Kaupan kassalla tölkki kirjataan ostajan nimiin. Ostaja todistaa henkilöllisyytensä pasilla tai henkilökortilla, ajokorttia ja mobiilivarmennetta ei hyväksytä, kelakortista puhumattakaan, koska niistä puuttuu biometrinen identifiointi tieto. Palautusautomaatilla palauttaja tunnistautuu sormenjäljellä, jonka perusteella automaatti palauttaa vain hänen itse ostamiensa tuotteiden pantit. Muiden ostamat tölkit ja pullot hylätään. Kaupoissa tulee olla hyllyt, joihin hylätyt panttituotteet laitetaan esille, jotta omistajat voivat etsiä sieltä heille kuuluvan omaisuuden. Tätä varten kännyköissä on oltava skanneriappi. Mikäli omia tölkkejä ei ole haettu hyllystä ja pautettu asianmukaisesti kolmen kuukauden kuluessa, määrätään pantin omistajalle ankara sakkomaksu ja lunastamattomat pantit tuomitaan menetyiksi valtiolle.
Ja jokainen, joka yrittää huijata itselleen hänelle kuulumattoman pantttirahan saakoon myös asianmukaisen rangaistuksen.
Laitoin muihin tuloihin 2,75