Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 14e huono tuntipalkka

Vierailija
05.09.2026 |

Minulle jää tuosta 500-750e kuukaudessa säästöön ja asun yksin, onko sekin huono juttu

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka on enemmän. Tuosta tulee 2240€ kuukaudelle,joten ei kannata lähteä töihin.

Vierailija
2/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka työmiehelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokkareilta kysytään niin aivan liikaa. Kympinkin minimituntipalkka tuntuu olevan mahdottomuus vaikka itse sain enemmän yli 15 vuotta sitten.

Vierailija
4/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Suomessa on liian hyvä elintaso ja huono kilpailukyky 👴🏼👍🏼

Vierailija
5/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en usko, että on olemassa hyvää ja huonoa. On vain se itse tapahtuma kuten tässä tapauksessa palkka. 
Tai lähinnä, mitä hyödyt itse siitä, että olet tehnyt päätöksen hyvästä tai huonosta palkasta kun ei sitä oikein voi mitata objektiivisestikaan. 

Vierailija
6/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspalkka työmiehelle

Ja naiselle. 

Vierailija
7/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä ja kun tuon säästämäsi summan sijoitat, on se hetken päästä vielä parempi.

Vierailija
8/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskipalkka on enemmän. Tuosta tulee 2240€ kuukaudelle,joten ei kannata lähteä töihin.

kyllä 14e tuntipalkka pitäisi olla minimipalkka Suomessa. Kyllä menisin itse tuolla palkalla töihin. Toki 15e tunti olisi se ehdoton, mutta vähän voi joustaa. 

Tekee vähän hitaammin töitä niin ollaan tasoissa.

Vierailija
9/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon verran porrassiivoojana. Työt saa suorittaa itsenäisesti 7-20 välillä, kaikki toimii, aikaa on riittävästi, ja kohteet on tietenkin fyysisesti vaativia, mutta muuten hyvin helppoja. Olen työurani alussa 15 vuotta sitten saanut melkein vain puolet tuosta (7,5 e/h) paljon rankemmasta siivouksesta (kiire, kotisiivous, paska johto).

Pärjään loistavasti Tampereella yksinasuvana ja rahaa jää säästöön, vaikka töitä on keskimäärin 34-35 tuntia viikossa.

Vierailija
10/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin vertaa, työttömälle tuo on lottovoitto ja lentäjälle aika kehno palkka

Vierailija
11/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa ok palkka. Sivistyneessä hyvinvointivaltiossa ei hyvä palkka 

Vierailija
12/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä saan nyt 21 työvuoden jälkeen 15€ tunti. Ei ole huono. Saa 250 000€ talolainaa jos kumppani samanlainen 

Vierailija
13/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tuon verran porrassiivoojana. Työt saa suorittaa itsenäisesti 7-20 välillä, kaikki toimii, aikaa on riittävästi, ja kohteet on tietenkin fyysisesti vaativia, mutta muuten hyvin helppoja. Olen työurani alussa 15 vuotta sitten saanut melkein vain puolet tuosta (7,5 e/h) paljon rankemmasta siivouksesta (kiire, kotisiivous, paska johto).

Pärjään loistavasti Tampereella yksinasuvana ja rahaa jää säästöön, vaikka töitä on keskimäärin 34-35 tuntia viikossa.

Tule mulle sairaalaan työkaveriksi kun kokemusta kerran on. Peruspalkka 2374 ja sotesopimuksen varsin hyvät lisät. Kivahan se on lisävuoroja tehdä ekstrasatasella kappale, mutta meistä on ihan tolkuton pula.

Vierailija
14/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka on noin 25€. Mutta on 14 euroa tavikselle tarpeeksi.

Vierailija
15/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen rahan eteen pitää tehdä? Työnantajalle palkkasi maksaa 25 eur tunti sivukulujen takia. Siitä mitä teet, niin olisitko valmis kaverille laskemaan käteen 25 euroa tunnin hommasta? Eli 200 eur päivästä? 

Vierailija
16/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule mulle sairaalaan työkaveriksi kun kokemusta kerran on. Peruspalkka 2374 ja sotesopimuksen varsin hyvät lisät. Kivahan se on lisävuoroja tehdä ekstrasatasella kappale, mutta meistä on ihan tolkuton pula.

Kiitos, mutta viihdyn työssäni! Tarvitsen palauttavan vapaa-ajan, enkä kaipaa enempää rahaa. Ja se, että saan hallita omaa työtäni on itselleni tärkeää. Toki satunnaisia erikoissiivouksia tehdään joskus parin kanssa, mutta muuten tykkään siitä, että olen täysin vastuussa omista tonteistani.

Vierailija
17/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoisella palkalla ei nykysuomessa pidä tehdä töitä.

Vierailija
18/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa maksetaan siitä mitä tienaat firmalle ja 14e voi olla ihan ok. Toiset tuottaa enemmän ja toiset vähemmän. Mammapalstalla taitaa olla luulo että palkka tulee siitä että käy töissä.

Vierailija
19/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta viihdyn työssäni! Tarvitsen palauttavan vapaa-ajan, enkä kaipaa enempää rahaa. Ja se, että saan hallita omaa työtäni on itselleni tärkeää. Toki satunnaisia erikoissiivouksia tehdään joskus parin kanssa, mutta muuten tykkään siitä, että olen täysin vastuussa omista tonteistani.

Harmillista meidän kannalta,  hyvä sulle 😀 nuoria tulee kun kuulevat puskaradiosta että kannattaa, mutta eiväthän he kouluttaudu alalle ja aikuisia ei oikein löydä eläköityvien tilalle. Eipä näissä hommissa kieltämättä oikein vetoa kuin helppo raha ja se, että kaikki osaprosentit onnistuvat kun juuri kukaan ei jaksa tai halua täyttä työaikaa kauaa. Ne ykkösvapaat kun eivät palauta. 

Vierailija
20/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimipalkka, jopa pienempi, mutta jos saat säästettyä kannattaa mennä töihin, kertyy eläkettä kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan