Hus ilmoitti röntgenhoitajalle, että hänen palkkansa on liian hyvä ja lähetti laskun
Hus laskee 270 työntekijän palkkoja ja perii osalta liikaa maksettua palkkaa takaisin.
Röntgenhoitaja menettää 190 euroa kuussa.
Taustalla on Husin kiistanalainen palkkausjärjestelmän uudistus, josta Tehy on vienyt kiistan oikeuteen.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
En ole itse HUSilla, vaan eräällä toisella terveydenhuoltoa tarjoavassa yrityksessä töissä. Minulta on takautuvasti viety lomapäiviä, koska firman mielestä en ole niitä ansainnut. Niitä on kerääntynyt palkkalaskemaan asti, mutta sitten jälkikäteen ne on korjattu eli otettu pois. Olisin jättänyt koko paskalafkan, jos minulla olisi mahdollista päästä muualle töihin. Esimiehet eivät ota minkäänlaista vastuuta, mutta olen valmis taistelemaan noista lomapäivistä ja kamelinselkä on katkennut, eikä tässä tarvitse onneksi kauaa kärvistellä. Otan ylipäätään firmasta kaiken irti mitä saan ja sitten haistatan paskat. Terveisiä jos tutut tunnistaa...
Aloittaisin varmaan saikutuksen tuossa tilanteessa, ja aina jos on putoamassa Kelan rahoille, käy hetkellisesti töissä ja takaisin saikulle. Toki ikävää työkavereille, mutta paska lafka on paska lafka.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta paskaa mitä Suomessa nykyään tapahtuu.
Kommenttisi tosiaankin on. Opettele edes asiallista itseilmaisua. Siivoa sanavarastosi.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että on ihan laissa, ettei palkkaa voi alentaa ilman että muuttaa työnimikettä?
Joo, mutta Suomessa voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse HUSilla, vaan eräällä toisella terveydenhuoltoa tarjoavassa yrityksessä töissä. Minulta on takautuvasti viety lomapäiviä, koska firman mielestä en ole niitä ansainnut. Niitä on kerääntynyt palkkalaskemaan asti, mutta sitten jälkikäteen ne on korjattu eli otettu pois. Olisin jättänyt koko paskalafkan, jos minulla olisi mahdollista päästä muualle töihin. Esimiehet eivät ota minkäänlaista vastuuta, mutta olen valmis taistelemaan noista lomapäivistä ja kamelinselkä on katkennut, eikä tässä tarvitse onneksi kauaa kärvistellä. Otan ylipäätään firmasta kaiken irti mitä saan ja sitten haistatan paskat. Terveisiä jos tutut tunnistaa...
Aloittaisin varmaan saikutuksen tuossa tilanteessa, ja aina jos on putoamassa Kelan rahoille, käy hetkellisesti töissä ja takaisin saikulle. Toki ikävää työkavereille, mutta paska lafka on paska lafka.
Vikahan on sinussa. Olet paska, joka paskaa kaiken. Sen kertoo paskainen kommenttisi.
Aloittaisit saikutuksen? Sinulla ei edes ole duunia! Lopeta uhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikahan on sinussa. Olet paska, joka paskaa kaiken. Sen kertoo paskainen kommenttisi.
Ihan vakityössä olen ja viimeksi saikulla reilu 3v sitten. Sori siitä, menikö tunteisiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt sitä kokoomuksen paikallista sopimista.
Punikki menetti taas hermonsa ja valot sammuivat aivoista! Punikkiparka joka ei osaa eika pysty tajuamaan asioita, vaan toista punikkipropagandaa solkenaan.
Mene johonkin asiallisille, ei-punikkikurseille opiskelemaan faktoja ennen kuin kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli lääkärit sai pitää rahansa, mutta muilta saa periä ns. ylimääräiset rahat veks? Just. Pitäisikö alkaa pyörittää koko terveydenhuoltoa pelkillä lääkäreillä, kun pelkästään heitä arvostetaan.
Ongelma on siinä, että lääkäri voi lähteä kävelemään ja todennäköisesti löytää hommia muualtakin. Hoitaja taas pienemmällä todennäköisyydellä. Mutta kyllä kyrsii lukea tällaista. Todennäköisesti nämä hoitajat ovat muutenkin jo venytetty äärimmilleen hommissaan, niin varmaan ihan helvetin motivoivaa tällainen.
Duunarin pitää kuunnella sitä 10000+€/kk tienaavaa, kun hän kertoo miten raha ei motivoi häntä ollenkaan ja että töitä tehdään tekemisen ilosta ja kutsumuksesta, joten mikset sinäkin tyydy siihen 2400€/kk palkkaan? Haluaisin nähdä nämä ihmiset "nauttimassa" heidän alaistensa palkkaa edes kuukauden ajan ilman pääsyä säästöihin tai muuhun heidän omaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vakityössä olen ja viimeksi saikulla reilu 3v sitten. Sori siitä, menikö tunteisiin? :D
Ei ole totta. Kommentissasi kerroit olevasi paskatyyppi, joten sun paskan jauhamista ei kukaan usko.
Tule takaisin vasta sitten, kun osaat kirjoittaa paskattomia kommentteja.
Tähänhän liittyy myös se kuvio, että kuntayhdistymisten ja organisaatiomuutosten myötä tehtiin "palkkayhtenäistäminen", niin etsittiin samalla työnimikkeellä tekevistä se, jolla oli korkein palkka, ja annettiin se sama kaikille muillekin.
Näin soteväki sai kovasti lisää liksaa veronmaksajien kukkarosta.
En hirveästi jaksa sääliä julkkaripuolen väkeä. Heillä on ollut turvatut työpaikat pitkään ja tolkuttomat lomat. Meillä yksityispuolella alkaa Yyteet rullata ennenkuin ehtii kissaa sanoa heti, kun asiakkaat alkaa kiristää vyötä ja näin on ollut jo ysäriltä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. Kommentissasi kerroit olevasi paskatyyppi, joten sun paskan jauhamista ei kukaan usko.
Tule takaisin vasta sitten, kun osaat kirjoittaa paskattomia kommentteja.
Olisin pahoillani siitä, että ilmeisesti joku työssäsi saikuttaa, mutta vaikutat niin paskalta tyypiltä, että todennäköisesti saikuttaa takiasi.
Sopimus on sopimus, vai miten se meni. Johtajilta ei koskaan saada perittyä kohtuuttomia palkkioita takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole yllättävää, että kovapalkkaisten johtajien palkkoja ei syynätä.
Ei ikinä ja kukaan ei edes vaadi. Lääkärit on kusipäisin ja ylimielisin ammattiryhmä mitä minä tiedän. Lääkärithän tuolla johdossa on.
Hoitajilla on omat pomonsa ja lääkäreillä omansa. Röntgenkuvaukset ovat kuvantamista ja kuuluvat HUS:in diagnostiikkakeskukseen. Diagnostiikkakeskuksen johtaja on Petri Haapalahti (petri.haapalahti@hus.fi).
Näyttää olevan röntgenhoitajan paikka auki Jorvissa jos haluaa mennä töihin HUS:iin. Tehtäväkohtainen palkka on 3218,18€/kk ja mahdolliset kokemus- ja muut lisät. HUS Diagnostiikkakeskuksessa on käytössä myös suoritepalkkaus. Ks. https://ejnv.fa.em2.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/fi/sites/…
Vierailija kirjoitti:
Sopimus on sopimus, vai miten se meni. Johtajilta ei koskaan saada perittyä kohtuuttomia palkkioita takaisin.
Johtaja on aina oikeutettu palkkioonsa ml. bonuksiin, vaikka firma olisi syöksykierteessä. Se syöksykierrekin on useimmiten ainoastaan suorittavan portaan ahneudesta ja laiskuudesta johtuvaa. t: Johtaja
Niin sitä muilla hyvinvointialueillakin kaikki säästöt otetaan työntekijöiden selkänahasta. Johtajiin ja lääkäreihin ei tietenkään kosketa. Ennen sai kahvit talon puolesta (itselle ihan sama mutta mainitsen nyt esimerkkinä) ja oli smartum yms. rahaa. Eipä ole enää mitään. Lääkäreitä ja johtajia kyllä kestitään lounailla harva se päivä. Hoitajat vetää omia eväitä työnlomassa ja herrasväki istuu neukkareissa mussuttamassa cateringruokaa. Se on sitä säästämistä.
Koko sote-alan johtaminen on uskomaton kasa höyryävän lämmintä paskaa. Millään muulla alalla ei ole yhtä huonoa johtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli lääkärit sai pitää rahansa, mutta muilta saa periä ns. ylimääräiset rahat veks? Just. Pitäisikö alkaa pyörittää koko terveydenhuoltoa pelkillä lääkäreillä, kun pelkästään heitä arvostetaan.
Ongelma on siinä, että lääkäri voi lähteä kävelemään ja todennäköisesti löytää hommia muualtakin. Hoitaja taas pienemmällä todennäköisyydellä. Mutta kyllä kyrsii lukea tällaista. Todennäköisesti nämä hoitajat ovat muutenkin jo venytetty äärimmilleen hommissaan, niin varmaan ihan helvetin motivoivaa tällainen.
Duunarin pitää kuunnella sitä 10000+€/kk tienaavaa, kun hän kertoo miten raha ei motivoi häntä ollenkaan ja että töitä tehdään tekemisen ilosta ja kutsumuksesta, joten mikset sinäkin tyydy siihen 2400€/kk palkkaan? Haluaisin nähdä nämä ihmiset "nauttimassa" heidän alaistensa palkkaa edes kuukauden ajan ilman pääsyä säästöihin tai muuhun heidän omaisuuteen.
Hoitajat tienaa nykyään reilusti enemmän kuin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä muilla hyvinvointialueillakin kaikki säästöt otetaan työntekijöiden selkänahasta. Johtajiin ja lääkäreihin ei tietenkään kosketa. Ennen sai kahvit talon puolesta (itselle ihan sama mutta mainitsen nyt esimerkkinä) ja oli smartum yms. rahaa. Eipä ole enää mitään. Lääkäreitä ja johtajia kyllä kestitään lounailla harva se päivä. Hoitajat vetää omia eväitä työnlomassa ja herrasväki istuu neukkareissa mussuttamassa cateringruokaa. Se on sitä säästämistä.
Kuulostaa kyllä älyttömältä. Itse teen varastotyötä ja meillä on oma, uudenkarhea kahviautomaatti, lounasetu ja saamme 400€ e-passirahaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän liittyy myös se kuvio, että kuntayhdistymisten ja organisaatiomuutosten myötä tehtiin "palkkayhtenäistäminen", niin etsittiin samalla työnimikkeellä tekevistä se, jolla oli korkein palkka, ja annettiin se sama kaikille muillekin.
Näin soteväki sai kovasti lisää liksaa veronmaksajien kukkarosta.
En hirveästi jaksa sääliä julkkaripuolen väkeä. Heillä on ollut turvatut työpaikat pitkään ja tolkuttomat lomat. Meillä yksityispuolella alkaa Yyteet rullata ennenkuin ehtii kissaa sanoa heti, kun asiakkaat alkaa kiristää vyötä ja näin on ollut jo ysäriltä lähtien.
Tuottavuutta pitää saada lisää oli kyse julkisesta sektorista tai yksityisestä. Tehostamistoimia on tehty ja ainakaan HUS:issa ei ole leikkausjonoja muuten paitsi ortopedian (tekonivelet) ja silmätautien (kaihi) puolella.
Suomessa on ollut ongelmia pääsemisessa perusterveydenhuoltoon parin vuosikymmenen ajan ainakin paikoittain. Erikoissairaanhoitoon on toistaiseksi päässyt. Halutaanko seuraavaksi tuhota sairaalat ajamalla osaava henkilökunta pois.
Ykistyispuoli elättää julkisen sektorin mutta sillä puolella tuottavuuskehitys on ollut heikkoa ja vientitulot ovat romahtaneet. Valtion rahat eivät riitä kun miljardeja menee korkokuluihin, puolustuksen kehittämisen ja sosiaalimenoihin. Ainoa keino pärjätä on saada lisää kannattava yritystoimintaa maahan ja vientituloja mutta eipä se tunnu ketään kiinnostavan.
Mihin v*ttuun tarvitsemme palkanlaskijoita, jos työntekijän täytyy kuitenkin loppupeleissä huolehtia, että maksetaan oikein. Niin, ja liian vähän maksetuista palkoista ei mainita mitään työntekijälle.
Ja lisäksi reilu, rehellinen ja korruptoitumaton.