Takapenkillä nukkumisesta rattijuopumussyyte?
Mistä lähtien takapenkillä nukkuminen on auton kuljettamista? Kai nyt autossa saa nukkua itsensä ajokuntoon?
Kommentit (50)
Parkkipaikalla on todennäköisesti valvontakamerat, joten helppo nähdä milloin on parkkipaikalle tullut ja onko ajanut itse. Jos autossa ei ole alkoholipulloja, niin on juonut jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Parkkipaikalla on todennäköisesti valvontakamerat, joten helppo nähdä milloin on parkkipaikalle tullut ja onko ajanut itse. Jos autossa ei ole alkoholipulloja, niin on juonut jossain muualla.
Ei joka parkkipaikalla mitään kameraa ole. Huonolaatuisista kuvista ei välttämättä saa edes selvää.
Siis poliisi ei pystynyt suorittamaan puhalluskoetta vaan otti kuljettajan kiinni joka oli talutus kelpoinen. Mitä ihmettä?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkinhan se auto on sinne parkkipaikalle päätynyt.
Epäilty on voinut ajaa sen sinne ennen kuin aloitti juomisen, ja sen on voinut ajaa sinne myös joku muu esim. kaveri.
Ilmeisesti poliis tiesi, että kuski ajanut päihtyneenä.
Tieto ei riitä. Pitää saada ratin takaa kiinni.
Kuski on myöntänyt juoneensa?
Juomisen myöntämisellä ei ole merkitystä, sehän näkyy alkometrissä. Kännissä ajamisen myöntämisellä tai kieltämisellä sen sijaan on merkitystä.
No on myöntänyt rattijuoppouden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni avaimet ei saa olla autossa, jos nukkuu siellä kännissä
Eipä ole tullut mieleenkään heittää avaimia metsään kun olen kännissä nukkunut matkailuautossa puskaparkissakaan. Yleensä taskussa ovat.
Lisäksi kerran poliisi ehdotti torkkujen ottamista henkilöautossa kun puhalsin vapaaehtoisesti ja näytti 0.4 promillea.
Mitä se paskalakille kuuluu?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joka parkkipaikalla mitään kameraa ole. Huonolaatuisista kuvista ei välttämättä saa edes selvää.
Kyllä huonommastakin kuvasta näkyy onko tullut autolla vai kävelemällä ja onko autosta poistunut joku muu ihminen ( joka mahdollisesti ajanut auton sinne).
Vierailija kirjoitti:
Siis poliisi ei pystynyt suorittamaan puhalluskoetta vaan otti kuljettajan kiinni joka oli talutus kelpoinen. Mitä ihmettä?.
Puhalluslaitteessa ei riittänyt kapasiteetti. Varmaan on talutettu verikokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikekeskuksen parkkipaikka. Varmaan on kamerat joka suuntaan.
Nyt kun Alkot on auki jopa sunnuntaisin niin perheiden ongelmat vaan lisääntyy. Kaljan lisäksi saa ympäri viikon isoissa kaupungeissa myös kovempia juomia. Epäilen että on jo aloitettu eilen ja aamulla lähdetty hakeen pahaan krapulaan loiventavia. Ja otettu jo siemaisu jo eväistä ennen kotiin lähtöä mut huomattu että väsyttää liikaa. Menty nokosille että väsymys väistyy ja katsottu jos iltapäivällä uus yritys päästä kotia juomaan eväät. Ulkopuolinen varmaan ilmoittanut.
Juomisen myöntämisellä ei ole merkitystä, sehän näkyy alkometrissä. Kännissä ajamisen myöntämisellä tai kieltämisellä sen sijaan on merkitystä.