Lyhyt keski-ikäinen nainen, kuinka usein voit syödä herkkuja lihomatta?
Olen 154cm ja tuntuu että lihoan jo herkkujen näkemisestä. Kalorimäärät pitää olla pienempiä kuin vaikka 170cm pitkälle ihmisille.
Tekee usein mieli sipsiä, mutta tuntuu ettei painoa pysty hallita yhtään.
Kommentit (54)
2krt vuodessa kakkupala, jos on jotkut pakolliset sukulaisjuhlat tms.
En paljon mitään. Tuli punnittua tänään ja n
6kg liikaa painoa. Täytyy kai jättää kaikkiherkut syömättä. En edes syö kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
En paljon mitään. Tuli punnittua tänään ja n
6kg liikaa painoa. Täytyy kai jättää kaikkiherkut syömättä. En edes syö kovin paljoa.
Pienessäkin määrässä ruokaa voi olla paljon kaloreita, jos valitsee ruuat väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oikeastaan ei voi. Tietysti joskus voi ottaa joskus jonkun pienen jäätelön tai konvehdin, mutta se nuoruuden tapa syödä vaikka jättikorvapuusti tai niin paljon sipsejä kuin maistui, ei onnistu enää. Voi sen tietysti tehdä tyyliin kerran puolessa vuodessa, mutta en sitten tiedä onko siitä mitään iloa. Tämän kokoinen ja ikäinen nainen kuluttaa peruskulutuksessa vain vähän päälle tuhat kaloria ja jos elämä on liikunnallista, niin kulutus voi olla jo lähempänä 2000 kaloria, mutta se täyttyy tavallisesta ruuasta, tai muuten tulee nälkä ja huono olo. Ja jopa sillä terveellisellä ruuallakin lihoo, jos ei ole tarkkana. Kasviksia voi vetää aika lailla huoletta, mutta esimerkiksi leipä ja juusto on sellaista millä voi itsensä saada ihan palloksi. Nälkää ei tarvitse kärsiä mutta mitään herkutteluja tai tunnesyömisiä ei voi tehdä.
Kulutat vain tuhat kaloria, jos kehossasi ei ole lainkaan lihasta.
Ei tarvitse tehdä kuin lihastreeniä, niin voi syödä enemmän. Jo 4 tuntia viikossa (4 kertaa 1 tunti) hyvää kunnollisa lihastreeniä kasvattaa lihasmassaa.
Mä kulutan 1200kcal ilman liikuntaa. Se oli 4v sitten 1900kcal. Aineenvaihdunta voi muuttua kenellä vaan ja voi johtua monesta asiasta tai ei mistään tiedetystä asiasta. Minun kohdalla ei ole selvinnyt mistä johtuu ja ainoa ohje minkä osasivat antaa oli että jos aikaa ei ole molempiin, niin älä käy lenkillä vaikka kuinka pää sitä tarvitsee ja nautit siitä vaan mene salille joka kerta sen sijaan. Eli joo lihasta enemmän niin polttaa enemmän, mutta mikään ei selitä miksi noin iso muutos kulutuksessa vaikka elämäntapa ei ole muuttunut. Paitsi ehkä vaihdevuodet?
Päivittäin kunhan päivän kokonaiskalorit jää max 1300.
Mun herkkua on jäätelö jota syön lähes päivittäin näin kesällä, toki vain 100g kerrallaan. Rakastan myös jälkiruokia, leivoksia, täytekakkuja ja marjapiiraita mutta niitä syön vain 2x viikossa.
Mieheni ostaa usein irtokarkkeja mutta muistutan ettei osta sellaisia mistä minä pidän koska muuten menee äkkiä 5-10 namua.
Jos minulla on suklaalevy se kestää viikon
Kun on yli 40, niin kannattaa joka tapauksessa panostaa lihaskuntoharjoitteluun. Kun saa lihasta lisää, niin energiankulutus kasvaa. Lyhyellä ei ehkä merkittävästi, mutta sen verran että voi syödä lauantaiherkut.
Muutoin se kokonaisuus ratkaisee. Ei siitä liho, jos kerran viikossa syö palan kakkua tai illalla sipsejä. Kunhan muun ajan syö terveellisesti.
Kehonkoostumusmittauksessa kannattaa käydä. Siitä saa tarkkaa faktaa ja ne on usein karuja lukuja. Minut se herätti vaikka olinkin vaan ns. laiha läski. Kyllä se vaan piti opetella laskemaan kaloreita. Nykyään on onneksi kaikenmaailman appeja avuksi.
Mikä on keski-ikäinen. Olen 45v ja 163cm, syön herkkuja joka päivä lihomatta. En syö koko pussia sipsiä, litraa jäätelöä tai kiloa irttareita mutta joka päivä jotain, patukka, vähän karkkia, pulla, keksiä, vähän jätskiä, pari kourallista sipsiä jne. Yleensä useampaa eri herkkua vähän. Liikaa syön, eihän se nyt terveellistä ole vaikkei lihoisi.
Toisaalta syön paljon kasviksia ja marjoja, vain vähän hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja 52kg. Syön joka päivä karkkia ja pullaa. Syön joka viikko myös roskaruokaa, limsaa jne. Liikuntaa en harrasta.
En paljon viitsisi ylpeillä...
Luuleeko joku oikeasti, että pitkä kuluttaa merkittävästi enemmän energiaa kuin lyhyt?
Pystyn syömään muutaman kuukauden useamman kerran viikossa (pari suklaapatukkaa, puikko- tai tuuttijäätelö, muutama keksi, pari palaa jotain kotona tehtyä piirakkaa tai kakkua) kunnes alkaa näkyä. Nyt on taas kesän jälkeen sellainen löllövatsa, että pakko alkaa kiristää syömisiä. Mulla tulee kaikki vatsaan.
158cm/normaalisti jotain alle 60kg
Olen syönyt koko kesänä ( oikeastaan koko vuonna) kolme jäätelöä. Kioskista ostettuna . Kahvileipää en käytä. Juhlia ollut tosi vähän tänä vuonna, joten esim satunnaista kakunsyöntiä ei ole ollut kuin ehkä pari kertaa. Karkkia tai suklaata en syö. Paitsi meni kesällä golfkierroksella pari ns proteiinipatukkaa. Syön puhdasta ruokaa: ruisleipää, kalaa, vihanneksia. Lihaakin harvoin. Joskus tienpäällä kahvin kanssa mennyt täytetty reissumies, kun vitriinissä ei muuta järkevää. Oluen juon alkoholittomana n 1/viikko. Viiniä keskimäärin 12 senttiä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku oikeasti, että pitkä kuluttaa merkittävästi enemmän energiaa kuin lyhyt?
No ihan varmasti vaikka yli 180 cm ja n. 90 kg painava kuluttaa enemmän kuin alle 160 cm ja 50+ kg painava!
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt koko kesänä ( oikeastaan koko vuonna) kolme jäätelöä. Kioskista ostettuna . Kahvileipää en käytä. Juhlia ollut tosi vähän tänä vuonna, joten esim satunnaista kakunsyöntiä ei ole ollut kuin ehkä pari kertaa. Karkkia tai suklaata en syö. Paitsi meni kesällä golfkierroksella pari ns proteiinipatukkaa. Syön puhdasta ruokaa: ruisleipää, kalaa, vihanneksia. Lihaakin harvoin. Joskus tienpäällä kahvin kanssa mennyt täytetty reissumies, kun vitriinissä ei muuta järkevää. Oluen juon alkoholittomana n 1/viikko. Viiniä keskimäärin 12 senttiä viikossa.
Kala on lihaa.
Lauantaisin meillä on jätskipäivä. Ne valion pikkupurkit ovat sopiva annos. Siihen voi laittaa vielä vaikka marjoja ja tummaa suklaakastiketta päälle.