Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyt keski-ikäinen nainen, kuinka usein voit syödä herkkuja lihomatta?

Vierailija
05.09.2026 |

Olen 154cm ja tuntuu että lihoan jo herkkujen näkemisestä. Kalorimäärät pitää olla pienempiä kuin vaikka 170cm pitkälle ihmisille.

Tekee usein mieli sipsiä, mutta tuntuu ettei painoa pysty hallita yhtään.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pieniä määriä voi syödä nykyään herkkuja verrattuna siihen mitä nuorempana pystyi syödä.

Oma pituus on 155cm.

Vierailija
2/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli herkkuja oikeastaan koskaan, joten en tiedä. En ole koskaan erityisesti saanut nautintoa syömisestä, enkä oikeastaan ymmärrä sellaista että joku nauttisi syömisestä. Lyhyyttä 163cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170cm pitkä, eli en lyhyt. Herkuttelen aika usein, esim. ketomon jätskeillä. Lasken, että makroja riittää jädeen ja syön sitten sitä. Laitan maapähkinövoita päälle ruokalusikallisen. En tietenkään syö isoja annoksia. Sokerittomia karkkeja syön sitten, jos tulee oikein syömishaluja. Lasken siis makrot päivittäin ja teen tilaa herkkuhetkille. Polttoisuus on tietenkin tässä avain ja kehoni toimii tällä hetkellä rasvapolttoisuudella. Sokeripolttoisella minun on paljon vaikeampi saada tilaa tehtyä herkuille, sillä en kestä sitä nälän tunnetta, mikä siitä syömättä jättämisestä seuraa. 

Vierailija
4/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu oikein lainkaan. Luovuin sipseistä kokonaan. 

Vierailija
5/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1163 cm ja 43 vuotta ja ei pysty enää oikein mitään syömään lihomatta. Vissiin pitäisi vaan vettä juoda ja juosta koko ajan, että pysyisi edes normaalipainoisena. Ihan hirveää.

Vierailija
6/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on saattanut törmätäkin minuun, minut näkee kaukaa näin tuhat metrisenä.

Eli siis olen 163cm.

Vierailija
7/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ollenkaan. Vammat ja sairaudet estävät tällä hetkellä lähes kaiken liikunnan, joten kulutuksen ollessa nollissa täytynyt pienentää jo ateriakokojakin. Ja 9kg pitäisi saada pois..

Vierailija
8/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa tai vaikka useamminkin, koska liikun paljon. Mutta tänä syksynä kävi ilmi, että töissä päiväkodissa en pystykään syömään laitosruokaa, vatsa pamahti jalkapallon kokoiseksi hetkessä, vaikka oli kesällä vielä litteä. Myös painoa tuli reilusti parissa viikossa ja vatsa kipeä koko ajan. Eli ei ole välttämättä herkuista kiinni painonhallinta.

Vierailija
9/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, vaikka olen pitkä kolmekymppinen (häätäkää ketjusta, jos menee liikaa ohi).

En voi syödä nk. herkkuja ollenkaan. Olen viettänyt esimerkiksi joulua viimeksi vuosia sitten. Pienikin lisäys päivän  kaloreissa näkyy ja tuntuu välittömästi. Elän etupäässä nestemäisellä ravinnolla, koska en pidä kylläisyyden tunteesta. Antaisin mitä vain, että saisin pudotettua painoa: olin pitkään alipainoinen, nyt lievän ylipainon puolella. Ei uskoisi, että ihmiseen voi mahtua näin paljon itseinhoa. Näen jopa painajaisia siitä, että olen syönyt jotakin, mitä ei pitäisi.

Anteeksi, oli pakko vuodattaa.

Vierailija
10/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös mietin lähes taukoamatta asioita joita voisin turvallisesti syödä lihomatta. Olen keski ikäinen hieman pullea nainen. Kun olin nuori, pystyin syömään mitä vaan ja muistan kun eräs vanhempi hoikka kollega sanoi silloin minulle, että miettii jatkuvasti ruokaa, koska ei voi syödä juuri mitään pysyäkseen siinä mitassa. Tuolloin ihmettelin asiaa, enpä enää.

Vierailija
11/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lyhyt, olen 180cm nainen, mutta sama juttu tapahtui noin 46 v jälkeen. Sitä ennen mietin, että ehkä juuri pituuden (ja lihasmassan) takia pystyin aina syömään huolettomasti makeaa ruoan lisäksi, ja vauvakilotkin lähtivät helposti, mutta sitten kaikki muuttui! Nyt teen työtä, että saan lihasmassaa ylläpidettyä, ja sittenkin kiloja tulee helposti😕

Vierailija
12/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kyllä voi. Ihan naurettavaa. Tänäkään kesänä en syönyt esim. yhtäkään jäätelöä, ja silti painoa on tullut. Haluan eron tästä ruhosta.

Vierailija
13/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä olekaan. Tällä hetkellä pudotan painoa. Kalorimäärä on pieni, ja silti paino putoaa todella hitaasti. Olen 47v ja 161 cm, ja painoa on tullut lisää 10 kg kolmen vuoden aikana, vaikka koko ajan olen yrittänyt rajoittaa sokeria ja sipsejä. Tässä nyt pitää asennoitua todelliseen elämäntapamuutoksen. Ei herkkuja, jos haluaa pitää painon kurissa. Pudotan painoa ketoruokavaliolla. Nälkä tässä dieetissä ei ole, mutta joudun silti laskemaan kaloreita. 

Vierailija
14/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias 166 cm nainen. Voin syödä herkkuja lihomatta vaikka joka päivä, mutta sitten pitää jättää oikeaa ruokaa syömättä eli ei ole kauhean hyvä diili. Paljon huonommin ovat asiat tässä suhteessa kuin jos vertaa tilanteeseen vaikka 5 vuotta sitten, silloin sain mättää vaikka mitä herkkuja ilman että sillä oikein oli seurauksia. 

Vierailija
15/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka olen pitkä kolmekymppinen (häätäkää ketjusta, jos menee liikaa ohi).

En voi syödä nk. herkkuja ollenkaan. Olen viettänyt esimerkiksi joulua viimeksi vuosia sitten. Pienikin lisäys päivän  kaloreissa näkyy ja tuntuu välittömästi. Elän etupäässä nestemäisellä ravinnolla, koska en pidä kylläisyyden tunteesta. Antaisin mitä vain, että saisin pudotettua painoa: olin pitkään alipainoinen, nyt lievän ylipainon puolella. Ei uskoisi, että ihmiseen voi mahtua näin paljon itseinhoa. Näen jopa painajaisia siitä, että olen syönyt jotakin, mitä ei pitäisi.

Anteeksi, oli pakko vuodattaa.

Voi ei, kuulostaapa kamalalta tämä itseinho😕. Liikutko? Kuluttava liikunta on helppo tapa siihen, että voi syödä enemmän lihomatta. Sitten toisaalta, sinussa on varmaan monia positiivisia asioita, jotka ovat tärkeämpiä kuin lievä ylipaino..

Vierailija
16/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä, mutta todella pieniä annoksia. 

157 cm ja pidempiaikainen terveysongelma, joka toistaiseksi estää lähes kaiken liikkumisen kevyitä kotitöitä lukuunottamatta 

Vierailija
17/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on sipsejä rouhiva mursu

Vierailija
18/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka päivä, mutten syö kun ei ole terveellistä ja tarvitsen ravitsevia kaloreita, en tyhjiä. Minulla on päinvastainen ongelma. Laihdun pirun helposti ja joudun nähdä paljon vaivaa että saan pidettyä painoni normaalin rajoissa. Näin on ollut aina. Olen 164cm, juuri saanut nostettua painon 46 kiloon ja 53 vuotias. 

Vierailija
19/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Oon tässä vasta keski-ikän alussa (37v) että näkee sit miten toi painonhallinta vaikeutuu lähivuosina (tosin e-pillerit lisää mulla herkkuhimoa aivan älyttömästi ja joudun ne pian lopettamaan [ihan muista syistä], joten voi olla että sitten se jopa helpottuu ja laihdun vähän), mutta kun päivittäinen perusruoka on terveellistä ja annokset järkeviä, eli ei mitään juustopastaa, eikä kokoajan lipitä limua ja viikonloppuisin siideriä ja lonkeroa, ja liikkuu päivittäin, kävelee kaikkialle ja nostelee painoja niin voin kyllä syödä herkkuja useamman kerran viikossa. Ja onneksi oon tiimalasivartaloinen niin se rasva mitä on ja tulee menee ekana tisseihin ja reisiin. 

N 151cm

Vierailija
20/34 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jos vilaukselta näkyy kakku ruokakaupassa niin on tullut jo +5 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi