Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeasti saanut jotain hyötyä tekoälystä?

Vierailija
05.09.2026 |

Bugisia puoliraakile ohjelmia niistä vaan saa joista on enemmän hyötyä tai haittaa. Samoin kaikki neuvot on sellaisia että fifty-sixty onko ne oikein.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon ja monesta eri aiheesta! Olen esim. oppinut sen avulla koodaamista ja vihdoin myös joitain matematiikan juttuja, jotka ei oo meinanneet mennä millään perille. 

Vierailija
2/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat minua henkilökohtaisesti: en oikeastaan. 😄 Minulla ei ole omia kokemuksia, tavoitteita tai hyötyä samalla tavalla kuin ihmisellä.

Mutta jos tarkoitat **“onko tekoälystä oikeasti ollut ihmisille hyötyä?”**, niin kyllä — esimerkiksi tekstien kirjoittamisessa, käännöksissä, ohjelmoinnissa, tiedonhaussa ja monien rutiinitehtävien nopeuttamisessa.

Ja toisaalta tekoälystä on myös paljon **ylihypetettyä hyötyä**. Kaikkiin ongelmiin se ei todellakaan ole mikään taikaratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuorasti kyllä. Läheiseni yritys säästää huomattavan määrän työaikaa tekoälyn avulla jolloin toiminta tehostuu ja tämä taloudellinen hyöty sitten valuu minulle asti. Lisäksi tekoälyn tehokas hyväksikäyttö on tämän läheiseni yrityksen keino erottautua kilpailijoista eli kilpailuetu. 

Vierailija
4/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuorasti kyllä. Läheiseni yritys säästää huomattavan määrän työaikaa tekoälyn avulla jolloin toiminta tehostuu ja tämä taloudellinen hyöty sitten valuu minulle asti. Lisäksi tekoälyn tehokas hyväksikäyttö on tämän läheiseni yrityksen keino erottautua kilpailijoista eli kilpailuetu. 

On ihanaa kun tekiälyn ansiosta voimme ottaa pitkiä hotellilounaita rakkaani kanssa.

Vierailija
5/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni olen käyttänyt tekstin sujuvoittamiseen, asioiden ideoimiseen, kuvien luomiseen. Vapaa-ajalla en tekoälyä käytä. Jos jotain tietoa haen niin aina tarkistan lähteet, hyvin useassa se ei olekaan vastannut annettua lähdettä.

Vierailija
6/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tekoälyä mihinkään. Elän ihan samalla tavalla kuin muutama vuosi sitten. Keksin itse ideani, kirjoitan itse tekstini, haen itse tiedon minkä tarvitsen.

Kokeilin ChatGPT:tä kerran joskus vuonna 2023, kun kaverit sanoi, että se on hauskaa. Ei ollut. En saanut mitään siitä irti.

Aktiivista haittaa on ollut, kun esim. hakukoneet tuputtavat tekoälyvastauksia, jotka ovat vähintään 50% todennäköisyydellä väärin. Tiedon hakemisesta on tullut vaivalloisempaa kuin ennen. Hakukoneet tosin huononivat jo ennen tekoälybuumia.

Vierailija
7/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeuttaa työtäni todella paljon ja samalla myös laatu paranee.

Vierailija
8/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen, jolta voi kysyä aiheesta, mistä ei tiedä yhtään mitään ja joka ei ole kaupallinen. Jos se on kaupallinen, tekoäly tuottaa kaupallisen vastauksen. Jos itse tietää aiheesta jotain, tajuaa yleensä heti että tekoäly tuottaa matalatasoista yleistietoa, joka ei sitten enää pädekään erikoistuneiden tasolla. 

Vierailija
9/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän töissä, nopeuttaa tietynlaisia rutiinitehtäviä. En kuitenkaan käytä tekoälyä luovuuden korvaajana.

Vierailija
10/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn avulla tein kuntosaliohjelman ja tulokset näkyy peilistä 💪

M39

Vierailija
11/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyyttä, jota en ihmisiltä kykene saamaan

Vierailija
12/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Saan tekoälyltä niin paljon apuja erilaisiin harrastusprojekteihin, esim. maalien sekoitussuhteet akryylitöissä, sitten olen saanut hyvin ideoita/työjärjestyssuunnitelmaa savitöihin, juurikin viimeksi sain ohjeet jopa 3D-apuvälineiden valmistamiseen kolmella eri tietokoneohjelmalla. Omin päin tuo olisi vaatinut aivan tuhottomasti aikaa ja vaivaa.

Sitten usein kerron että minulla on nämä ja nämä ainekset, kehittele tästä hyvä ruoka. Tai kopioin suoraan jonkun esim. lounasravintolan ruoan raaka-aineluettelon ja ravintosisällön ja pyydän tekemään kotikeittiöreseptin.

En minä tällaisia jaksa omasta päästä keksiä kun Chat GPT:n kanssa onnistuu tuhat kertaa nopeammin.

Vierailija
13/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun terapeutti nykyään. Viisaamåi kuin 90% terapeuteista. Eikä ees maksa mitään

Vierailija
14/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Se auttoi luomaan juuri minun kropalleni sopivan ruokavalion helppoinen ohjeineen. Minulla on tiettyjä sairauksia joten pitää noudattaa muutamaa juttua. Ja auttoi oirelistan laatimisessa lääkärille, mistä oireista/arvoista pitää kysyä jne..Ja näin asia sitten lähti siellä lekurissa eteenpäin :) En olisi itse osannut/tajunnut kysyä noista asioista. 

Vierailija
15/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on parempi versio googlen hausta tai siis siitä mikä googlen haku oli ennen kuin siitä tuli sysipaska Pay to win-nettipeli joka sensuroi hakemasi asiat sivulle 87 jotta nostoista maksavat yritykset saavat etusijan. Haluaisin mieluummin linkin siihen alkuperäislähteeseen jossa haluamani tiedot ovat mutta Geminin kopio niistä on parempi kuin ei mitään.

Töissä käytetään outlookin sähköpostia ja chattia joiden omilla hakutoiminnoilla on mahdotonta löytää yhtään mitään vaikka hakukenttään laittaa kirjaimen tarkkuudella sen lauseen joka sähköpostissa oli. Copilot sen sijaan löytää halutut viestit vähän suurpiirteisemmin kuvattuna.

Yleensäkin tekoälyt kykenevät tekemään hetkessä suht järkevän rungon powerpoint presentaatioon niille syötetystä materiaalista ja sen korjaaminen manuaalisesti vie vähemmän aikaa kuin että olisi tehnyt kaiken alusta lähtien itse

Vierailija
16/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treidaamisessa hyvä. Lukee tulosjulkistukset, yritysten tiedot ja tiivistää olennaiset. Siihen minulla on parikin maksullista versiota. 

Välillä se antaa selkeää hyötyä töissä. 

Vierailija
17/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää haittaa! Sama mitä yrität kirjoittaa puhelimeen tekoäly muokkaa sen aivan joksikin muuksi. Kun jotain kysyy tekoälystä, ei vastaus usein ole kuin suuntaa-antava ja sekin väärin 

Vierailija
18/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä tekoälyä mihinkään. Elän ihan samalla tavalla kuin muutama vuosi sitten. Keksin itse ideani, kirjoitan itse tekstini, haen itse tiedon minkä tarvitsen.

Kokeilin ChatGPT:tä kerran joskus vuonna 2023, kun kaverit sanoi, että se on hauskaa. Ei ollut. En saanut mitään siitä irti.

Aktiivista haittaa on ollut, kun esim. hakukoneet tuputtavat tekoälyvastauksia, jotka ovat vähintään 50% todennäköisyydellä väärin. Tiedon hakemisesta on tullut vaivalloisempaa kuin ennen. Hakukoneet tosin huononivat jo ennen tekoälybuumia.

Tekoäly ei olekaan mikään hakukone eikä sitä kannata sellaisena käyttää.

Vierailija
19/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mun terapeutti nykyään. Viisaamåi kuin 90% terapeuteista. Eikä ees maksa mitään

Valitettavasti mikä tahansa tekoäly voittaa esim. työterveyslääkärin joka on päättänyt jo ennen kuin astut edes kynnyksen yli että kolme päivää saikkua ja laajakirjoinen antibiootti kun tulet vastaanotolle valittamaan jotain mikä vaikkuttaa pitkittyneeltä flunssalta tai sen jälkitaudilta.

Viimeksi kun meni valittamaan väriään muuttanutta luomea, ei työpaikkalääkäri voinut enää tehdä sellaista diagnoosia että se saattaa olla vaarallinen ja pitää leikata koska diagnoosin tekivät firman työterveysvakuutuksen ehdot jotka sanoivat että luomi ei ole yhtään vaarallinen jos se ei ole jo 100% varmasti levinnyt ihosyöpä.

Vierailija
20/41 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se etsii mulle wikipedian mun puolestani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi