Mikä leikkauksissa aiheuttaa kuolemanriskin?
Onko nukutus suurin syy? Siis olettaen, että syy itse leikkaukseen ei ole mikään akuutti, kuten pallolaajennus.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että syy pallolaajennukseen ei ole yleensä akuutti? No kyllä sinne usein joudutaan melkoisen akuutin infarktin takia piipaa-autolla, joten on se aika akuutti silloin.
Eräällä tuttavallani oli suoni revennyt pahasti pallolaajennuksen ja stentin laiton yhteydessä, ja homma oli muuttunut avosydänkirurgiaksi verenvuodon takia. Ei kuollut, mutta läheltä piti.
Eli verenvuoto, hoitovirhe, tulehdus, sairaalabakteeri, muu komplikaatio, allerginen reaktio, ......
you name it. Kaikkea voi sattua.
Eikä! ja mikä sairaala?
Varmaan vammalan sisäeilinkirurginen vastaanottolaitos.
Onneksi olen itse aina herännyt herätyksestä. Seuraava nukutus taitaa olla numero 29, jos semmoinen joskus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos antaa itsestään väärän painon ennen leikkausta? Arvioi vaikkapa 15 kiloa yläkanttiin.
Punnitaan ennen leikkausta.
Ei punnita...
Pre op käynnillä punnitaan.
Minut on leikattu ja nukutettu neljään kertaan, eikä koskaan ole punnittu. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen vuosi sitten joku lääkäri yskähti tai aivasti Koskiklinikalla sillä seurauksella, että tavallisessa polvileikkauksessa ollut potilas menehtyi seuraavana päivänä. Lääkärillä ei ollut ollut maskia, ja potilaan elimistöön oli päässyt bakteeri, joka ei sinne normaalisti kuulu. Pienestä se voi ihmisen elämä joskus olla kiinni.
Heh heh heh, hah ha haaa!! Ompas paksua skeidaa. Oikein alle vuorokaudessa kuoli sepsikseen, tartunnasta....ei profylaktisesti saanut ab.ta tietenkään.
Skeidat sulla on housuissas. Miksi muuten sulla meni skeidat tästä housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta piti puuduttaa käsi, puudute lähtikin "väärään" suuntaan ja minulta puutuikin pallea. Hengenlähtö oli lähellä.
:) lähti väärään suuntaan.....anna mun kaikki kestää
Pakko kommentoida ohiksena. Minulla jalkaleikkauksessa puudutetaan nousi liian ylös ja hengittäminen oli vaikeaa, nostivat pääpäätä, jotta puudutetaan laskee.
Käsileikkauksessa varmaan voi puhekielellä sanoa, että lähti väärään suuntaan.
toi polvi leikkaus kuolema oli oikeudessa ja aamulehdessä. aina voi tapahtua jotain odottamatonta leikkauksessa.omaisille kamala kun odottaa paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen vuosi sitten joku lääkäri yskähti tai aivasti Koskiklinikalla sillä seurauksella, että tavallisessa polvileikkauksessa ollut potilas menehtyi seuraavana päivänä. Lääkärillä ei ollut ollut maskia, ja potilaan elimistöön oli päässyt bakteeri, joka ei sinne normaalisti kuulu. Pienestä se voi ihmisen elämä joskus olla kiinni.
Heh heh heh, hah ha haaa!! Ompas paksua skeidaa. Oikein alle vuorokaudessa kuoli sepsikseen, tartunnasta....ei profylaktisesti saanut ab.ta tietenkään.
Juurikin sepsikseen menee vuorokaudessa yskäisystä. Antibiootit annetaan ja ollaan annettu ainakin viimeiset 25 vuotta ennen tuollaista operaatiota estämään TUOLLAISIA kommervenkkejä.
Komplikaatiot, sydämen, keuhkojen , nestetasapainon ja verenkierron toimintahäiriöt, lääkkeiden sopimattomuus/anafylaktiset shokit. Toipumiseen liittyvät riskit kuten trombit, keuhkokuume, infektiot jne. Syitä löytyy.
Varmaan se että keho pääsee vapautumaan sielusta ja tajuaa, millainen helvetti maanpäällinen elämä on, eikä halua enää palata. Ihmistä ei pysty tappamaan jos tämä ei itse halua kuolla. Joten oletettavasti nämä sielut eivät enää halua palata kehoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta piti puuduttaa käsi, puudute lähtikin "väärään" suuntaan ja minulta puutuikin pallea. Hengenlähtö oli lähellä.
Pakko kommentoida ohiksena. Minulla jalkaleikkauksessa puudutetaan nousi liian ylös ja hengittäminen oli vaikeaa, nostivat pääpäätä, jotta puudutetaan laskee.
Eli levisi pidemmälle kuin oli tarkoitus, kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun heittämästä skeidasta. Ei voinut olla nauramatta.
Vierailija kirjoitti:
toi polvi leikkaus kuolema oli oikeudessa ja aamulehdessä. aina voi tapahtua jotain odottamatonta leikkauksessa.omaisille kamala kun odottaa paranemista.
Siinä tapauksessa kaivappas linkki. Vuorokauden sisällä yskäisy->kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen itse aina herännyt herätyksestä. Seuraava nukutus taitaa olla numero 29, jos semmoinen joskus tulee.
Paljonkohan tämä sinun sairaus-larppisi on maksanut yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BABABABASKAAA!!!😂
Tästä kyllä uutisoitiin. Muistan tapauksen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs suutu pikkupoika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli levisi pidemmälle kuin oli tarkoitus, kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
Juurikin näin. Tuolla vain joku naureskeli, ettei ole mahdollista, siihen vastasin, kuten lainauksistakin näkyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos antaa itsestään väärän painon ennen leikkausta? Arvioi vaikkapa 15 kiloa yläkanttiin.
Ei punnita...
Kyllä minut on aina punnittu. Siis silloin kun on se tapaaminen ennen leikkausta anestesialääkärin/ hoitajan kanssa. Kolmessa leikkauksessa olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun heittämästä skeidasta. Ei voinut olla nauramatta.
Naura toki. Toivotaan että sulle sattuu vastaavaa. Puudute leviää aiottua ylemmäs tai saat jonkun erikoisemman tapahtuman vuoksi sepsiksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei punnita...
Minut punnittiin, kun en tiennyt painoani. Se on aika tärkeä tieto, kun nukutusaineita anostellaan
Pre op käynnillä punnitaan.