Ärsyttääkö sinuakin kun et saa ravintolassa palvelua suomeksi?
Ulkomailla saa arvuudella että saako turistina palvelua englanniksi kun taas Suomessa suomalainen saa palvelua vain englanniksi. Maailma on vinksallaan.
Kommentit (79)
Mikä olisi hyvä kielenkääntäjä älykännylle lukemaan noita ruokalistalla, vai kannattaako kysyä tekoälyltä.
Missä te oikein törmäätte tähän jatkuvasti, kun vähintään kerran viikossa pitää avaus asiasta tehdä?
Minä käyn ravintoloissa usein ja eri paikkakunnilla, enkä koskaan ole joutunut asioimaan englanniksi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.
Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.
Mikä on muuttunut?
Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.
Montakos te perskokkareet olette poistaneet? Teidän aikananne on lähinnä tullut lisää niitä.
Ukrainalaiset ei ole muuttajia. He ovat pakolaisia. Älä sotke asioita.
Ukrainalaisia eivät tainneet olla vuonna 2015 ja 2023 tänne marssineet. Ukrainalaisia tuli edellisen hallituksen kaudella lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein törmäätte tähän jatkuvasti, kun vähintään kerran viikossa pitää avaus asiasta tehdä?
Minä käyn ravintoloissa usein ja eri paikkakunnilla, enkä koskaan ole joutunut asioimaan englanniksi Suomessa.
Et taida missään isommassa kaupungissa sitten ravintoloissa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP/vasemmisto ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.
Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.
Mikä on muuttunut?
Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.
Montakos te perskokkareet olette poistaneet? Teidän aikananne on lähinnä tullut lisää niitä.
Eivät teknisesti ottaen ole pakolaisia.
Paluu kotimaihinsa ja äkkiä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Silti tilaan suomeksi ja katson, mitä keittiöstä eteen kannetaan. Jos se ei ole sitä, mitä halusin, niin annos takaisin, en sitä maksa.
Ja w_tut. Tuosta huomaa selvästi että et käy ikinä missään ravintoloissa syömässä.
ABC ei ole ravintola, jos siis olet siihen vertaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Silti tilaan suomeksi ja katson, mitä keittiöstä eteen kannetaan. Jos se ei ole sitä, mitä halusin, niin annos takaisin, en sitä maksa.
Äläpä. 🐖
Asiakkaana maksan vain siitä, mitä olen tilannut. Jos tarjoilija ei sitä ymmärrä, ei ongelma ole minun. En todellakaan maksa lohiannosta, jos tilasin kuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä taitaa kirjoitella jostain pk-seudulta ja olettavat että muuallakin joutuu jo englanniksi asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena, kotimaan kalleuden vuoksi, käyn Tukholmassa viihteellä, koska sinne pääsen aina ilmaiseksi. Eli en kaipaa palvelua suomeksi.
Onko sun Tukholma yksiössä vessa?
Jaloilla pitää äänestää.
Kaikki eivät osaa englantia kuten äitini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida missään isommassa kaupungissa sitten ravintoloissa käydä.
Ei mt eläke riitä käydä missään.
Menen ravintolaan syömään, en riehumaan. Olen lisäksi ollut hereillä koulussa englannin kielen tunneilla, joten saan mitä haluan myös englanniksi.
On paljon helpompaa, kun elämä ei riipu ravintolan palvelukielestä tai muista epäolennaisista asioista.
Ärsyttää. Suomi tekee ihan itse sen minkä Putin haluaisi tehdä.
Minua on alkanut ärsyttämään asiakaspalvelijoiden kategorinen hei moin sijaan. Muistan ajan kun vain suomenruotsalaisilla alueilla tervehdittiin ensiksi heillä. Nyt sitä on kaikkialla hesassakin. Tietenkin vastaan aina moi koska en ole aisuri tai vassari tai vammainen…..
Ei, koska osaan englantia ja sillä onnistuu aina.
Asun muutenkin englanninkielisessä maassa, joten Suomessa käydessäni minua itseäni ei haittaa puhua englantia. Olen silti sitä mieltä, että Suomessa pitäisi saada palvelua myös suomeksi, etenkin vanhuksille, jotka eivät välttämättä osaa englantia tämä saattaa olla hankalaa. Tosin tämä on hieman kaksipiippuinen juttu, sillä onhan se hyvä, että nämä ihmiset kuitenkin tekevät töitä, vaikka suomen kieli ei vielä sujuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaloilla pitää äänestää.
Kaikki eivät osaa englantia kuten äitini.
No, eivät osaa nämä asiakaspalvelijatkaan. Ei ärsyttäisi jos näiden kanssa pärjäisi edes sillä rallienglannilla.