Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinuakin kun et saa ravintolassa palvelua suomeksi?

Vierailija
04.09.2026 |

Ulkomailla saa arvuudella että saako turistina palvelua englanniksi kun taas Suomessa suomalainen saa palvelua vain englanniksi. Maailma on vinksallaan.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuisin ravintolasta, jossa minua ei ymmärretä. Silloinhan saatu annoskin voisi olla mitä tahansa.

Ihan sama kuin lääkärissä tai osastohoidossa.

Vierailija
82/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Tallinnasta ja melkein koka paikassa kysyttiin että puhutko suomea. Täällä monessa ravintolassa ei edes tervehditä suomeksi, ja minusta tämä ei ole ookoo. Kun itse matkustan jonnekin, opiskelen kohdemaan kielestä ainakin tervehdykset ja kiitokset, ei ole suuri vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on todella törkeää jos ei edes viitsi teverhtiä tai kiittää suomeksi

Vierailija
84/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut tervehtimisestä tai kiittämisestä. Ihan sama kunhan saa ruuat tilattua suomeksi. Minulla on muutamia allergioita, joten mieluiten olisin varma, että ymmärretään toisiamme. Jos sanon no honey, en tarkoita, että ei kulta (tai darming), vaan että ruuassa ei saa olla lainkaan hunajaa. Muutamia vuosia sitten kun kerroin, että I’m allergic to honey, tarjoilija alkoi nauraa ja vastasi, että okey, darling. Nauru paljasti, ettei tajunnut. Selvensin, että I can’t eat honey because I’m allergic. Silti olin peloissani, luuleeko hän ehkä minun vitsailevan. Englanninkieli on erikoinen.

Vierailija
85/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida osata lukea ruokalistaa? Siinä on ruokalajit ja hinnat. Sen lisäksi tarvitaan sanat: kiitos ja  saanko laskun.

Pysy kotikylän ABC:lla jos noin helposti psyyke järkkyy.

Vierailija
86/86 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiainen pelkää Helsinkiä. Ihan ymmärrettävää.  Ekaa kertaa suurkaupungissa ja vielä ilman äitiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi