Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset, jotka ulkoistavat täysin sairaan, iäkkään vanhempansa huolenpidon.🤢

Vierailija
04.09.2026 |

Kyllä tekee pahaa! Sitten ihmetellään, että miksi ne eivät tee sitä ja tätä ym... Ja itse keskittyvät omaan elämäänsä ja syyllistävät ja arvostelevat niitä, jotka välittävät ja yrittävät tehdä parhaansa. Pienellä palkalla tottakai!

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yhtälö monilla ratkottavana jos yrittää hoitaa omat lapset, työnsä ja siinä vielä ohella omat vanhemmat, jotka kenties asuvat kaukana.

90 v äitti ja pienet lastenlapset?  Miehellä mahdollista

Kaikki ei lisäänny kaksikymppisinä, eikä toisaalta kaikki ala kärsiä vanhuuden vaivoista vasta ysikymppisenä.

Vaikka lisääntyy vasta nelikymppisenä ei lapset voi olla pieniä jos äiti vaikkka 75. Paitsi jos mummo ollut teiniäiti joka 60 v jo hoidettava.

Vierailija
42/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yhtälö monilla ratkottavana jos yrittää hoitaa omat lapset, työnsä ja siinä vielä ohella omat vanhemmat, jotka kenties asuvat kaukana.

Kaikki ei lisäänny kaksikymppisinä, eikä toisaalta kaikki ala kärsiä vanhuuden vaivoista vasta ysikymppisenä.

Tietysti voi olla mummon iltatähti joka myös keski---<iässä vasta lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lisääntyy vasta nelikymppisenä ei lapset voi olla pieniä jos äiti vaikkka 75. Paitsi jos mummo ollut teiniäiti joka 60 v jo hoidettava.

Ai? Mun äiti on 76v, itse olen 48 ja nuorin lapseni on 6v.

Vierailija
44/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, kun se on tasan toisin päin ??? Että vanhemmat/huoltajat jättää vammaisen jälkeläisensä, aikuisen tai lapsen, täysin hävyttömien ihmisten riesaksi ?????? Sellaisten, jotka eivät edes ymmärrä suomea ???? Eivätkä muutenkaan piittaa mitään mistään, vaan oma puhelin on se pääasia. Tai työpaikan tietokone. Netissä vaan luuhataan. Eikö se ole pahempi asia ? Vanhempien kuuluu huolehtia lapsistaan, olivatpa he sitten vammaisia, aikuisia tai lapsia. Hoito kuuluu vain heille. Eikä ainaiseen asioiden puuttumiseen. Iäkkäitä vanhemmista huolehtii vain sen oikeat osaajat. Ei se kuulu lasten hoitaa ! Miten hävytöntä tällainen pjaskan jauhaminen onkaan !!!!!!!! 

Vierailija
45/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ulkoisti minun hoidon lapsena. Miksi hoivaisin niiltä, joilta en itse saanut lapselta hoivaa? 

Semmosta se on. Älkää viekö lapsianne päivähoitoon. Lapsi sylissä 25-vuotiaaksi, ei tule katkeraksi.

Juuri sinunkaltaiset vttuilevat ja passiivisaggressiiviset ilkeilijät ovat niitä, jotka jäävät yksin.

Sinähän veetuilet heille joiden äiti ei ole ollut kotiäiti. 

Vierailija
46/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhemmat ei vielä tarvitse tuollaista apua, vaikka 80-vuotiaita ovatkin, mutta ovat jo tehneet selväksi, etteivät halua kuormittaa lapsiaan hoidolla. Vaan että siinä tilanteessa kun tarvitaan apua, sitä ostetaan heille heidän säästöillään ja sijoituksillaan, tarvittaessa talo myymälläkin jos täytyy muuttaa palveluasumiseen.

Minunkin vanhempani (eronneet) ovat noin kasikymppisiä, mutta tekivät jo aikoja sitten selväksi meille lapsille, että he haluavat olla itsenäisiä ja he haluavat kuluttaa omat säästönsä hoitoihinsa yms. He ovat sanoneet, että he elävät tavallaan ja siihen ei saa millään tavalla puuttua. Perintöä ei ole luvassa, mutta sillä ei ole väliä. Pääasia, että viihtyvät elämissään. Meillä lapsilla on vapaus tehdä mitä haluamme.

Vierailija
47/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iläisellä voi olla itselläänkin perussairauksia, jotka kuormittavat. Siitä huolimatta voi joutua sinnittelemään työelämässä 

Vierailija
48/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka muistelen ja mietin, ei oma äitini ottanut minua ikinä syliinsä tai hellinyt. Saati kannustanut tai tukenut elämässä. Pärjään kyllä nykyään ihan ok. Voitte vaan arvata, että mottoni on: jokainen pärjätköön itse ja hoitakoon asiansa, miten pystyy. Ikävää, mutta niin metsä vastaa, kun sinne huudellaan.

Vierailija
49/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suvussa on näitä paljon. Oma äiti tai isä tai molemmat on laitettu hoivakotiin. Sitten käydään katsomassa kerran kuussa tai harvemmin. Syy oma työ, omat lapset ja oma jaksaminen.

Itse kysyin omilta vanhemmilta mitä haluavat. Kotona loppuun asti. Siispä kun itse olin töissä, kotihoito huolehti, muu hoito jäi minulle. Sitä oli kyllä ihan riittämiin, vaikka kotihoidosta apua olikin. Ymmärrän heitä, jotka eivät tätä jaksa.

Hoivakoteihin on äärimmäisen vaikea päästä, niihin ei "laiteta" yhtään ketään. 

Yksityiseen pääsee kun menee vaan. Voi jopa valita hoivakodin. Näin helppoa se on kun on rahaa.

Vierailija
50/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, kun se on tasan toisin päin ??? Että vanhemmat/huoltajat jättää vammaisen jälkeläisensä, aikuisen tai lapsen, täysin hävyttömien ihmisten riesaksi ?????? Sellaisten, jotka eivät edes ymmärrä suomea ???? Eivätkä muutenkaan piittaa mitään mistään, vaan oma puhelin on se pääasia. Tai työpaikan tietokone. Netissä vaan luuhataan. Eikö se ole pahempi asia ? Vanhempien kuuluu huolehtia lapsistaan, olivatpa he sitten vammaisia, aikuisia tai lapsia. Hoito kuuluu vain heille. Eikä ainaiseen asioiden puuttumiseen. Iäkkäitä vanhemmista huolehtii vain sen oikeat osaajat. Ei se kuulu lasten hoitaa ! Miten hävytöntä tällainen pjaskan jauhaminen onkaan !!!!!!!! 

Meinaat ettei lasten tarvitse aikuistua ollenkaan eikä vanhemman vastuu lopu koskaan? 90-vuotiaiden velvollisuus on huolehtia että 65-v  pärjää, antaa rahaa, hyyssätä.  Vanhemmuus ei lopu koskaan 

Vierailija
51/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat ettei lasten tarvitse aikuistua ollenkaan eikä vanhemman vastuu lopu koskaan? 90-vuotiaiden velvollisuus on huolehtia että 65-v  pärjää, antaa rahaa, hyyssätä.  Vanhemmuus ei lopu koskaan 

Eri. Vanhemmuus ei tosiaan lopu koskaan, vanhemman vastuu lapsistaan kylläkin.

Vierailija
52/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan itseäni ja miestäni, koska käytimme voimavaramme anopin saattohoitoon ja laiminlöimme lapsemme. Jotenkin siinä sokaistui ja lapsiin liittyvät seuraukset valkenivat vasta viiveellä anopin kuoleman jälkeen. Nyt niitä seurauksia yritetään korjata ja itsesyytökset ja itseinho ovat vahvasti minulla läsnä ja valvottavat öisin. Samaa virhettä en tule toistamaan enää koskaan, oli tilanne mikä vaan vaikka omiin vanhempiin liittyvä.

Yritä kuitenkin päästä yli itsesi moittimisesta, se ei auta mitään. Teitte niin kuin silloin hyväksi näitte ja ilmiselvästi rakastatte lapsianne. Väsynyt vanhempi joka ei arvosta itseään ei varmaankaan ole parhaaksi lapsillekaan. Tsemppiä

Vierailija
53/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Vanhemmuus ei tosiaan lopu koskaan, vanhemman vastuu lapsistaan kylläkin.

Hyvä jos ollaan samaa mieltä. Jossain vaiheessa tervern ihmisen aikuistuttava, lakattava odottamasta ja vaatimasta  sitä ja tätä vanhemmiltaan. Aikanaan haudattava ne huonommatkin vanhemmat.

Oikeustoimikelvottomalle lapselle kyllä kannattaa ajoissa järjestää nuorempi edunvalvoja asioiden sujumiseksi on itselle tulee "joku."

Vierailija
54/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea hoitaa vanhusta, kun itse käy töissä. Pitäisi ostaa myös isompi asunto, millähän rahalla?

Jos tekee etätöitä.

Onkohan kukaan kirjoittanut tästä farssia? Kun teams-kokousta ei keskeytäkään työntekijän kissa tai koira vaan vanha muistisairas isä?

"Mitä sinä Mirja nyt sille koneelle siinä höpötät, tule keittiöön juomaan meidän kanssa kahvit."

Vierailija
55/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut paljon matikan tunneilla istua tai sitten et siellä mitään oppinut. 
Se mummokin on voinut olla nelikymppinen ja jopa lähes viisikymppinen lapsen saadessaan, jolloin hän on vähintään kasikymppinen kun kun oma lapsi nelikymppisenä saa lapsen. 

Vierailija
56/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla sellainen tarina, että joku auttoi juuri itselleen ja voimavaroilleen sopivan määrän. Vaihtoehdot tuntuvat olevan

A) älä tee mitään kertaakaan

B) imeydy salakavalasti vanhempasi omaishoitajaksi, vaikka et ole koskaan siihen lupautunut.

Missä on kultainen keskitie?

Vierailija
57/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmettä oikein selität? Oletko tosiaan noin tyhmä? Matematiikka ja logiikka ei kyllä ole sulla vahvoja.

Ystävän äiti oli 42v ystäväni syntyessä. Ystäväni sai lapsen 36-vuotiaana jolloin äitinsä oli 78v ja jo muistisairas. 

Vierailija
58/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yhdellä ei nyt matikka oikein pelaa. Isäni isä oli 78-vuotias kun hänen nuorin lapsenlapsensa eli veljeni syntyi. Isän äiti olisi ollut saman ikäinen, jos olisi tuolloin vielä elänyt.

Vierailija
59/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea hoitaa vanhusta, kun itse käy töissä. Pitäisi ostaa myös isompi asunto, millähän rahalla?

Jos tekee etätöitä.

Onkohan kukaan kirjoittanut tästä farssia? Kun teams-kokousta ei keskeytäkään työntekijän kissa tai koira vaan vanha muistisairas isä?

"Mitä sinä Mirja nyt sille koneelle siinä höpötät, tule keittiöön juomaan meidän kanssa kahvit."

Ja tietysti tulee heilumaan kameran eteen perse paljaana.

Vierailija
60/85 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan itseäni ja miestäni, koska käytimme voimavaramme anopin saattohoitoon ja laiminlöimme lapsemme. Jotenkin siinä sokaistui ja lapsiin liittyvät seuraukset valkenivat vasta viiveellä anopin kuoleman jälkeen. Nyt niitä seurauksia yritetään korjata ja itsesyytökset ja itseinho ovat vahvasti minulla läsnä ja valvottavat öisin. Samaa virhettä en tule toistamaan enää koskaan, oli tilanne mikä vaan vaikka omiin vanhempiin liittyvä.

Minulla saman tyylinen tarina. Elin useita vuosia niin, että joka sunnuntai kävin äitini luona ja usein viikollakin samalla kun kävin töissä. Hänellä oli vakava kuolemaan johtava sairaus. Samaan aikaan kotona oli lapsi, joka oli vielä koululainen. Hän näytti pärjäävän, mutta seuraukset näkyivät myöhemmin. Olisi pitänyt rajoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän