Olivia Oras, 27, on kuollut
Järkyttävä uutinen. Voimia hänen lähipiirilleen, varsinkin vanhemmille.
Kommentit (1903)
Somen ja haastattelujen perusteella ainoa asia mikä tätä miestä kiinnostaa on raha. Tuskin häntä kiinnostaa asiakkaiden hyvinvointi tai ammattietiikka pätkääkään, kunhan vain kirstuun kilahtaa tarpeeksi rahaa.
Ja se kyllä ole hänen vikansa, että jotkut ovat vielä valmiita maksamaan tällaisista hoitotoimenpiteistä.
Tämä tapaus osoittaa jälleen sen, että sääntelyä ja byrokratiaa tarvitaan tässä maassa, vaikka niitä parjataan paljon. Lupa--ja valvontavirasto ja Valvira tekevät tärkeää työtä.
Eivät ole PSC:n sivut nurin, aika pelottava pop up tulee esille: "Meillä olet hyvissä ja ammattitaitoisissa käsissä". Aijaa, niin hyvissä että henki pois?
Sääntelyä tarvitaan, koska monet eivät osaa arvioida itse sitä, mikä heille on hyväksi ja mikä ei. Ihmisiä pitää suojella heiltä itseltään, näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole PSC:n sivut nurin, aika pelottava pop up tulee esille: "Meillä olet hyvissä ja ammattitaitoisissa käsissä". Aijaa, niin hyvissä että henki pois?
Sama lafka avannut Kuopioon maan alle Kauppakeskus Apajaan klinikan, sielläkin tekevät rasvaimuja, sermin takana! Ihan uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama lafka avannut Kuopioon maan alle Kauppakeskus Apajaan klinikan, sielläkin tekevät rasvaimuja, sermin takana! Ihan uskomatonta.
Palstamammat siellä loikoilee alasti näyteikkunassa, perseestä ja muualtakin rasvaa imetään.
Suurinihmetyksen aihe on se, miten Valvira on antanut tuon lafkan jatkaa, vaikka noin paljon epäselvyyksiä ja valituksia tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama Porissa ja monessa muussa pienemmässä paikassa on "yksikkö" . Klinikalla ei ole edes Porissa kunnon kylttejä,on ostoskeskuksen yhteydessä joka melkein tyhjentynyt kulta-ajoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurinihmetyksen aihe on se, miten Valvira on antanut tuon lafkan jatkaa, vaikka noin paljon epäselvyyksiä ja valituksia tullut?
Vähän sama homma miten KKV on antanut Maskun jatkaa, "ainaisesta alesta" huolimatta. Toki ei voi henkeen verrata mutta periaate sama. Suomessa nämä viranomaiset ei saa kuriin näitä harmaan alueen toimijoita.
Ketä? Olen pahoillani joka tapauksessa, ketä ikinä tapaihtuikaan. Mutta.. Raiskasiko "naapuri" kuoliaaksi taas yhden "meistä"? Kertokaa kaikki, ketä tiedätte casesta. Rakastan true crimeä ja laittaa samalla meikkiä mun naamalle.
Btw.. itsekkin aina itekki ollu vähän kellollaan pahoihin kundeihin.. et tiiän kellaista rough stuf on mut en sentää oo viel tullu kuoliaaks.. but that's life.. You fucking love what you love. Cant help it. Love chooses you - you dont choose love. Ja jos ihan basic tilastoja katsoo niin Suomalaiset tappaa joka päivä enemmän naisia kun ketään Ulkomaalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus. Liian varhainen kuolema, hukattu elämä.
Mutta herättelisin tässä kohtaa muita vanhempia.
- mitä ”sometähteys” tekee nuorelle tytölle, tai pojalle
- onko tärkeää olla kaunis ja julkkis lapsena, vai voisiko vain käydä koulua ja hankkia ammatin- mitä vanhempien jukkisuudenkipeys vaikuttaa lapsiin
Täysin naulan kantaan. Ulkonäkö ja tähteys ovat toissijaisia - pitää panostaa koulutukseen, työhön ja vahvan itsetunnon rakentamiseen. Kaikki somehömppä sikseen, se ei ole oikeaa elämää eikä sillä rakenneta mitään kestävää.
Vanhempien huomattava tarve paistatella jatkuvasti naistenlehdissä ei varmastikaan myöskään tee hyvää lapsen kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus osoittaa jälleen sen, että sääntelyä ja byrokratiaa tarvitaan tässä maassa, vaikka niitä parjataan paljon. Lupa--ja valvontavirasto ja Valvira tekevät tärkeää työtä.
Huonoa työtä tässä tapauksessa.
Tuon Fairy-lääkärin kannattais ottaa Instagramin kommenttikenttä asap pois päältä,pian tulee lokaa niskaan ja kunnolla (taas). Ja sen on ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuolla operaatiossa ennen kuin klinikka tuli julkisuuteen ongelmineen, ja juurikin tämä Karl operoi.
Mitään kiinnostusta hänellä ei ollut seurata vointia operaation ajan (puudutuksessa) ja hoitotila oli nuhjuisen oloinen, lisäksi fasiliteetit olivat jotenkin enemmän kuin kauneushoitolassa lääkärikeskuksen sijaan.
”Leikkauspöydällä” pelotti, jotain mömmöjä annettiin mulle mutten tiedä yhtään millä puudutettiin tai annettiinko rauhoittavia.Olo oli kun teuraseläimellä kun operaatio tuntui jotenkin raadolliselta ja välinpitämättömältä.
Operaation jälkeen minulle ei ikinä tehty edes lopputarkastusta, eikä Karl osoittanut oikein suurta mielenkiintoa siihen, kun kyselin jälkihoito-ohjeita.
Operaation jälkeen mut laitettiin vaan jonnekin takahuoneeseen josta vaan lähdin pois, kukaan ei seurannut vointia eikä kysellyt perään.Koko päivän oli huono olo, mutta eipä tuo klinikkaa kiinnostanut vaan lähdin sieltä julkisilla kotiin.
Ihmettelen syvästi, miten tämä tyyppi yhä saa operaatioita tehdä? Kohun jälkeen etenkin. Toivottavasti joutuisi vastuuseen nyt.
Somen ja haastattelujen perusteella ainoa asia mikä tätä miestä kiinnostaa on raha. Tuskin häntä kiinnostaa asiakkaiden hyvinvointi tai ammattietiikka pätkääkään, kunhan vain kirstuun kilahtaa tarpeeksi rahaa.
Eiköhän joudu kivensisään. Ainakin käräjille ja kohtaamaan tytön vanhemmat. Ihan oikein, että joutuisi median silmään ja menettää viimeiset maineen rippeet.
Pulju olisi pitänyt pistää kiinni siinä vaiheessa kun selvisi, että pesevät kertakäyttöisiä imuletkuja fairylla ja käyttävät niitä useita kertoja ja leikkaussalissa haavoja tukitaan talouspaperilla. Siis mitä helvettiä?!
Vierailija kirjoitti:
jos tämä oras olis tyytynyt riippuvaan perseeseensä niin tätäkään ei olis tapahtunut
Ja jos sinä olisit tiennyt, että lause alkaa isolla kirjaimella ja päättyy pisteeseen niin tuskin tätäkään olisi tarvinnut täältä lukea.
mutta niin vain sinäkin luit sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on Karl ja toimenpiteenä rasvansiirto pakaroihin niin kävin itse samassa operaatiossa samalla klinikalla kesällä. Ihoon tehdään reikä ja puudutus laitetaan letkulla ihon alle, vissiin suolaliuoksen mukana. Toimenpiteessä on mukana Karl ja hänen tyttöystävänsä.
Tarkoitatko sinne kohtaan, jonne rasvaimun tehdään vai kanyylin kautta infuusiona esim. kyynärtaipeesta tai kämmenselästä?
Sinne kohtaan, jonne rasvaimu tehdään pumpataan suuret määrät nestettä ja puudutusainetta. Sen annetaan vaikuttaa ja sitten imetään kanyylillä pois. Tumescent-tekniikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuolla operaatiossa ennen kuin klinikka tuli julkisuuteen ongelmineen, ja juurikin tämä Karl operoi.
Mitään kiinnostusta hänellä ei ollut seurata vointia operaation ajan (puudutuksessa) ja hoitotila oli nuhjuisen oloinen, lisäksi fasiliteetit olivat jotenkin enemmän kuin kauneushoitolassa lääkärikeskuksen sijaan.
”Leikkauspöydällä” pelotti, jotain mömmöjä annettiin mulle mutten tiedä yhtään millä puudutettiin tai annettiinko rauhoittavia.Olo oli kun teuraseläimellä kun operaatio tuntui jotenkin raadolliselta ja välinpitämättömältä.
Operaation jälkeen minulle ei ikinä tehty edes lopputarkastusta, eikä Karl osoittanut oikein suurta mielenkiintoa siihen, kun kyselin jälkihoito-ohjeita.
Operaation jälkeen mut laitettiin vaan jonnekin takahuoneeseen josta vaan lähdin pois, kukaan ei seurannut vointia eikä kysellyt perään.Koko päivän oli huono olo, mutta eipä tuo klinikkaa kiinnostanut vaan lähdin sieltä julkisilla kotiin.
Ihmettelen syvästi, miten tämä tyyppi yhä saa operaatioita tehdä? Kohun jälkeen etenkin. Toivottavasti joutuisi vastuuseen nyt.
Eiköhän joudu kivensisään. Ainakin käräjille ja kohtaamaan tytön vanhemmat. Ihan oikein, että joutuisi median silmään ja menettää viimeiset maineen rippeet.
Pulju olisi pitänyt pistää kiinni siinä vaiheessa kun selvisi, että pesevät kertakäyttöisiä imuletkuja fairylla ja käyttävät niitä useita kertoja ja leikkaussalissa haavoja tukitaan talouspaperilla. Siis mitä helvettiä?!
Valvira antoi huomautuksen,että Svedjeholmin tulisi pitäytyä osaamistasoa vastaavissa toimenpiteissä, lääkäri S sanoi ettei vaikuta klinikan toimintaan ja tämä on lopputulos. Jos seuraavaksi pakolla lääkärinlupa pois? Ja hetkeksi kivensisään miettimään mitä toisille tekee.
Olivialla on todennäköisesti ollut veressään lääkeaineita, joiden käytöstä hän ei ollut kertonut hoitohenkilökunnalle ja jotka voimistivat puudutusaineen vaikutusta aiheuttaen tajuttomuuden ja hengityslaman.
Olen pohtinut sitä, kun Johanna Oras on kertonut haastatteluissa vaatineensa Olivialta paljon, olleensa ankara vanhempi ja pitäneensä Oliviaa oman itsensä jatkeena. Perhe on esiintynyt myös paljon mediassa. Puhun nyt yleisellä tasolla. Golden Child -syndroomassa lapsi saattaa kärsiä myöhemmin riittämättömyydestä, tyhjyyden tunteesta, ulkonäköpaineista ja mielenterveysongelmista. Tätä on tutkittu.
Surullinen tapaus. Liian varhainen kuolema, hukattu elämä.
Mutta herättelisin tässä kohtaa muita vanhempia.
- mitä ”sometähteys” tekee nuorelle tytölle, tai pojalle
- onko tärkeää olla kaunis ja julkkis lapsena, vai voisiko vain käydä koulua ja hankkia ammatin
- mitä vanhempien jukkisuudenkipeys vaikuttaa lapsiin