Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olivia Oras, 27, on kuollut

Vierailija
04.09.2026 |

Järkyttävä uutinen. Voimia hänen lähipiirilleen, varsinkin vanhemmille.

Kommentit (1941)

Vierailija
1641/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luullut hänen ymmärtävän tyttärensä haavoittuvuuden ja herkkyyden. Anoreksia sairaus ja päihteet kiinnostivat niin paljon että joutui Minnesota hoitoon asti.

Ilmeisesti jokin allergiajuttu tai sitten puudutusaineen väärä annostelu.

Vierailija
1642/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna Oras esiintyy jatkuvasti sosiaalisessa mediassaan ja TikTokissaan ilman meikkiä hiukset hapsottaen. Samoin Farmi-ohjelmassa hänelle ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa näyttäytyä ilman meikkiä. Eikä hän pyri näyttämään nuoremmalta kuin on. Äidiltään Olivia ei siis voinut tuota tapaansa pyrkiä näyttämään täydelliseltä joka hetki ainakaan periä.

Äiti on ehkä nykyään tuossa eri linjoilla kuin ennen.

Ennen oli todella laitettuna aina. Ja on ihan itse sanonut haastattelussa että jälkiviisaana on sitä mieltä että vaati Olivialta aivan liikaa täydellistä suoritusta kaikessa.

On varmasti vaikuttanut Oliviaan tuollainen, jo ennen somesuosiota.

Tunnista äiti-tytär -suhteessa narsistisia piirteitä. Äiti näkee lapsensa oman minänsä jatkeena, "mini-minänä", ei itsenäisenä ja erillisenä subjektina, jolla on oma mieli ja tahto.

---

”Tein sen virheen, että lähdin elämään Olivian elämää: asettamaan tavoitteita ja olemaan kunnianhimoinen hänen puolestaan. Se sai hänet kuvittelemaan, että hän on aiheuttanut minulle pettymyksen. Mutta se ei pidä paikkaansa.

Minä olen aina ollut meidän perheen stara, jonka ympärillä kaikki pyörii. Tyttärelle ei ole ollut helppoa kasvaa äidin varjossa omaksi persoonakseen".

https://anna.fi/ihmiset/johanna-oras-ajatteli-ennen-olevansa-taydelline…

"Minä olen aina ollut meidän perheen stara, jonka ympärillä kaikki pyörii."

Vaatimattoman kuuloinen äiti. Sitten kun tapahtui rummoutuminen niin heittäytyi homssuiseksi boheemiksi ja yritti kannustaa tytärtäänkin: hei ei kammata tukkaa eikä meikata, eikö olekin hyvä idea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miksi näin? 

Ehkä on nähnyt miten pahasti se on vaikuttanut lapseensa.

Taas meni ohi, että humahti. Miten tämä on mahdollista, että ymmärretään kommentit ihan päin prinkkalaa.  Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan niin miksi vaatia sellaista keneltäkään.

Vierailija
1644/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, kyllä se Johanna ajoi tyttärensä kuiluun.  Tytär ei ikinä onnistunut tai ehtinyt pääsemään kuilusta pois. Anitran kuvaus Oliviasta oli tosiaan ihan erilainen ja on julkisesti puhunut vain positiivista hänestä. Johanna taasen on antanut lehdissä haastatteluja, joissa pui tyttärensä vaikeuksia. Tuskin hänellä oli siihen Olivian lupaa? Aikoinaan Johannan isoäitikin jätti naisen perinnöttömäksi, kun J. oli julkisesti ruotinut heidän perheasioitaan. Narsistivibat. 

Vierailija
1645/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selaisin noita klinikkoja läpi ja heidän mainoksiaan niin pisti silmään, että yksi naislääkäri tekee toimenpiteitä vain nukutuksessa. Vai johtuuko se siitä, että tekee vain vaativimpia hoitotoimenpiteitä.

Vierailija
1646/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on ehkä nykyään tuossa eri linjoilla kuin ennen.

Ennen oli todella laitettuna aina. Ja on ihan itse sanonut haastattelussa että jälkiviisaana on sitä mieltä että vaati Olivialta aivan liikaa täydellistä suoritusta kaikessa.

Miksi näin?

Mitä miksi näin? Ehkä on nähnyt miten pahasti se on vaikuttanut lapseensa.

Olisi sanonut tuon suoraan tyttärelleen, eikä avautunut lehden palstalla! 

Tosi kylmän oloinen äiti. Ehkä mielikuvani vastaa todellisuutta.

Vierailija
1647/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen ei tartte korjailla itteään. Mietin just tänään, että mitä mä jostain naamaleikkauksesta tai pistoksista hyötysin, koska muuthan mun naamaa pääasiassa toljottaa. Jos eivät jaksa katella voivat lähtee hevon kuuseen. 

Naaman ja värkkien korjailu on vain hetken huumaa. Nahka venyy ja vaatii uusia toimenpiteitä 2-5 vuoden välein. Lopulta näyttää ihan Jokerilta joita on nykyään 13 tusinassa.  Persoonalliset kasvot, kokonaisuus on minusta hyvännäköistä. Oli ihminen minkä ikäinen tahansa. Kun hän on löytänyt oman varmuutensa, ryhtinsä ja tyylinsä niin vau!

Vierailija
1648/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun selaisin noita klinikkoja läpi ja heidän mainoksiaan niin pisti silmään, että yksi naislääkäri tekee toimenpiteitä vain nukutuksessa. Vai johtuuko se siitä, että tekee vain vaativimpia hoitotoimenpiteitä.

Puudutusaine suoraan veronkiertoon voisi olla todennäköisimpiä syitä. 
Hengitys lamaantuu tai sydän pysähtyy.

Tietysti allergisen reaktioonkin voi pahimmassa tapauksessa kuolla.

Mitä tulee tähän Plastic Surgery Centeriin, niin joskus jostain luin, että osa heidän nettisivuilla esitellyistä ammattilaisista ei edes virallisesti työskentele heillä, vaan vuokraavat ainoastaan tiloja.

Siitä siis on vaikea sanoa, että onko koko lafkalla virallisesti yhtäkään ammattitaitoista kirurgia, vai ovatko kaikki luokkaa yleislääkäri-Karl.

Vierailija
1649/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivia kuoli hoitovirheeseen, ei kasvatuksen puutteeseen.

Toiset taas kasvatetaan niin, ettei Luojan luomaa voi parantaa

Hoitovirheestä ei ole mitään näyttöä.

Ruumiista voi löytyä todisteita, että esim.puudutus/nukutusaine laitettu väärin.

Eiköhän ruumiinavaus suoriteta jne.käynnistetä poliisin esitutkinta.

Post mortem eli kuolemanjälkeinen ruumiinavaus paljastaa kyllä totuuden, sillä kuolleen kehon vammat ja fyysiset todisteet eivät valehtele toisin kuin elävät todistajat. Kudokset ja elimet kertovat totuuden siitä, mitä keholle tapahtui ennen kuolemaa. Poliisi ei aloita esitutkintaa ennen patologin raporttia.

Eli jos mitä sanot pitää paikkansa,patologi on raportoinut,koska poliisi on aloittanut median mukaan esitutkinnan törkeästä kuolemantuottamisesta.

Vierailija
1650/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puudutusaine suoraan veronkiertoon voisi olla todennäköisimpiä syitä. 
Hengitys lamaantuu tai sydän pysähtyy.

Tietysti allergisen reaktioonkin voi pahimmassa tapauksessa kuolla.

Mitä tulee tähän Plastic Surgery Centeriin, niin joskus jostain luin, että osa heidän nettisivuilla esitellyistä ammattilaisista ei edes virallisesti työskentele heillä, vaan vuokraavat ainoastaan tiloja.

Siitä siis on vaikea sanoa, että onko koko lafkalla virallisesti yhtäkään ammattitaitoista kirurgia, vai ovatko kaikki luokkaa yleislääkäri-Karl.

Näinhän tää on kaikilla lääkäriasmilla. Tarjoavat lääkäreille, jotka ovat siis yksityiyrittäjiä, vain katon ja toimitilat.

Vierailija
1651/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mitä sanot pitää paikkansa,patologi on raportoinut,koska poliisi on aloittanut median mukaan esitutkinnan törkeästä kuolemantuottamisesta.

Vai vastaanottanut epäilyksen?

Vierailija
1652/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vastaanottanut epäilyksen?

Ja patologin raportin,jonka pohjalta on syytä epäillä asiaa X. Eli Oraksen menestymistä toimenpiteen yhteydessä.

Vierailija
1653/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo fairy-lääkäri joutuu vankilaan,jonottavatkohan air head-bimbot yhä bbl:iin kiven sisään?

Vierailija
1654/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miksi näin? 

Ehkä on nähnyt miten pahasti se on vaikuttanut lapseensa.

Taas meni ohi, että humahti. Miten tämä on mahdollista, että ymmärretään kommentit ihan päin prinkkalaa.  Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan niin miksi vaatia sellaista keneltäkään.

No etpä itse yhtään tarkentanut miksi kyselet että MIKSI. Kyllähän minä sen tiedän että täydellistä ihmistä ei olekaan, mutta noin hän on sanonut ihan itse! Minkä minä sille voin.

Vierailija
1655/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä eilen jakamani tiedot on vahvistettu. Ei ole vaikeaa olla yksityisetsivä, sen kun katsoo mitä bimbot seuraa Instagramissa ja sieltä ne vastaukset löytyy. YLE vahvistaa myös saman mitä täällä peräänkuulutin, mutta mistä psykoosissa olevat av-mammat alkoivat vinkumaan eli että mitään näyttöä mistään hoitovirheestä ei ole olemassa. On ihanaa olla oikeassa kerta toisensa jälkeen, mutta toisaalta niin olen ollut aina, joten olen jo siihen tottunut. Repikää siitä.

https://yle.fi/a/74-20245188

Olivia Oraksen kuolemaan liittyvä kauneusleikkaus tehtiin helsinkiläisellä Plastic Surgery Center -klinikalla.

Sometähtenä tunnettu Oras meni Ylen MOT:n tietojen mukaan tajuttomaksi rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet vietiin hoitoon HUSin sairaalaan, missä hän menehtyi. 

MOT:llä ei ole tietoa siitä, tapahtuiko kauneusleikkauksessa hoitovirhettä.

Oraksen käyttämää klinikkaa on aiemmin arvosteltu useasti piittaamattomasta suhtautumisesta potilasturvallisuuteen. Siksi myös MOT kertoo nyt tapauksen yksityiskohdista ja nimeää klinikan.

Suomen Plastiikkakirurgien yhdistys teki Plastic Surgery Centeristä rikosilmoituksen vuonna 2020, mutta se ei johtanut tutkintaan.

Vuonna 2023 entiset työntekijät kertoivat MOT:lle, että klinikalla oli muun muassa pesty tiskiaineella kertakäyttöisiä rasvaimuletkuja.

Vuonna 2024 kolme Plastic Surgery Centerin vastuulääkäriä irtisanoutui ja jätti entisestä työnantajastaan laajan kantelun Valviraan (nykyinen Lupa- ja valvontavirasto).

Kollegoiden kritiikki on kohdistunut erityisesti yrityksen perustajaan Karl Johan Svedjeholmiin.

Vierailija
1656/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18-vuotiaat kannattaisi pitää kokonaan pois some-maailmasta. 

Vääristää vaan heidän kehon kuvaansa. Ja alaikäisten paikka ei ole missään viinan huuruisissa turhuuden some-pippaloissa. 

Vierailija
1657/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä itse yhtään tarkentanut miksi kyselet että MIKSI. Kyllähän minä sen tiedän että täydellistä ihmistä ei olekaan, mutta noin hän on sanonut ihan itse! Minkä minä sille voin.

No, nyt kun tarjoilin tarjottimella sinulle mitä tarkoitin niin voisit vastata siihen. Etkä vaan syöttää edelleen tuota jäkätijäkätijäppäpaatasi.

Vierailija
1658/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut tuo väitetty törkeä hoitovirhe? Annosteltu puudutusainetta suoraan verisuoneen? Annosteltu yliannostus puudutusainetta? Ei huomattu ajoissa että jokin on vialla ja aloitettu elvytystä heti? Ei annettu intralipidiä? Ei hälytetty ambulanssia ja siirtoa HUSiin teho-osastolle heti? 

Vierailija
1659/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollegoiden kritiikki on kohdistunut erityisesti yrityksen perustajaan Karl Johan Svedjeholmiin.

Svedje tarkoittaa suomeksi haudata.
Ja holm kukkulaa.

Vierailija
1660/1941 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä oras olis tyytynyt riippuvaan perseeseensä niin tätäkään ei olis tapahtunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi