Kenenkään talous ei kaadu 6 euron smoothieen
vertailun vuoksi:
2x Red Bull energiajuoma 5e
tupakka-aski 12e
Minttuviinapullo 22e
olutlaatikko 30e
Big Mac-ateria 9e
Kuinka moni edellä mainituista löytyy vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista
Kommentit (241)
Valtiovarainministeri Riikka Purran jakamien smoothioiden hinta on laskutavasta riippuen noin 5,25–8,50 euroa annokselta.
Vihersmoothie: Yksi annos maksaa noin 8,50 euroa. Vuodessa tämä tekee noin 3 102 euroa, jos sen juo joka päivä. Sisältää muun muassa lehtikaalia, avokadoa, mangoa ja hampunsiemeniä.
Marjasmoothie: Yksi annos maksaa noin 5,25 euroa. Vuodessa tämä tekee noin 1 916 euroa. Sisältää muun muassa vadelmia, cashewpähkinöitä, raakalakritsijauhetta ja banaania.
AI yhteenveto
3 102 euroa/ maksaa Riikan smoothie. Sillä summalla tekee jo ulkomaanmatkan.
Vierailija kirjoitti:
Noi ostokset löytyy työssäkäyvän ihmisen ostoskorista
Smoothien ainekset saa lähes ilmaiseksi luonnosta keräämällä, omppuja, sieniä, kasvien lehtiä, itse purkeissa tai maassa kasvatettuja yrttejä ja vihanneksia. Älkää köyhyyden ja nollatilien ihailijat kitiskö, vaan kerätkää luunme ja läskinne ja suunnatkaa luontoon korin kanssa. Mielikin avartuu.
Ihan oikein tehty Purralta. Some on täynnä profiileja, jotka on perustettu pelkästään kiusaamista ja maalittamista varten. Itsekin kärsin niistä, saatikka Riikka Purran tasolla oleva henkilö. Hän sen minulle opettikin, että kannattaa katsastaa profiili 😘 Totta sekin, että meillä on porukkaa, jolla rahat riittävät minttuviinaan, muttei lasten ruokaan. Terveisin pitkän linjan ope Turusta.
Itse tehtynä ei tartte maksaa pienestä kalliista smoothiesta 6 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes laittaa smoothieen 6€/annos, kun se on 4 heng.perheessä jo 24€/pv ja kuukaudessa 744€ ja se on 1-1,5 kk ruokalasku
Mutta paljon enemmän voi sijoittaa minttuviinaan vai mitä?
Onko tästä sinulla jotakin tutkittua tietoa ja höpötätkö yhtä tyhjän kanssa kuin Prra, kun faktat puttvat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein tehty Purralta. Some on täynnä profiileja, jotka on perustettu pelkästään kiusaamista ja maalittamista varten. Itsekin kärsin niistä, saatikka Riikka Purran tasolla oleva henkilö. Hän sen minulle opettikin, että kannattaa katsastaa profiili 😘 Totta sekin, että meillä on porukkaa, jolla rahat riittävät minttuviinaan, muttei lasten ruokaan. Terveisin pitkän linjan ope Turusta.
Onneks et meidän lasten, pipipää.
Miten olisitte selvinnyt 4 päivää 19 eurolla
Vierailija kirjoitti:
Riikka opetaa sinut .ittuilemaan ihmisille. Et oles sopiva opettajaksi, jos sinulla on tuollainen esikuva.
Oletko kesken oppitunnin vauvaplastalla klo 12:36?
Vierailija kirjoitti:
helposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
helposti
19 eurolla selviää 4 päivää erittäin hyvin, kun keskittyy halpoihin perusraaka-aineisiin, tekee ruoat itse alusta asti.
Minä ostan tuolla 6 € päivän ruuat itselle ja kahdelle teinipojalle. Koko ajan menee vaikeammaksi kyllä, syödään soijarouhekastiketta, tarjousmakaronia ja itseleivottua sämpylää yms. Hienoa, että saavat viikolla koulussa hyvät lounaat salaatteineen päivineen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smoothien ainekset saa lähes ilmaiseksi luonnosta keräämällä, omppuja, sieniä, kasvien lehtiä, itse purkeissa tai maassa kasvatettuja yrttejä ja vihanneksia. Älkää köyhyyden ja nollatilien ihailijat kitiskö, vaan kerätkää luunme ja läskinne ja suunnatkaa luontoon korin kanssa. Mielikin avartuu.
Äärioikeiston asenne jaksaa hämmästyttää, jota ei koskaan ole nähty suomalaisessa politiikassa, jossa käydä kansalaisten kimppuun, sillä olettamuksella, että hän on köyhä ja läski, joka taas kertoo paljon äärioikeiston asenteesta, arvomaailmasta, ihmisyydestä ja empatiakyvystä. Jos äärioikeisto pääsisi valtaan seuraukset olisivat katasrofaaliset, kun heiltä puuttuu sivistys ja koulutus ja elämänarvot, kuten Puralta, jolla cv ammottaa tyhjyyttä ja aikansa kuluksi fanttasioi ampu..ja kirjoitteli niitä Halla-ahon blogiin eikä tyyppi ole tehnyt päiväkään oikeaa työtä, vaan ollut veronmaksajien elätettävänä, niin kuin suurin osa Persuista.
En kyllä ymmärrä että mikä ongelma joillekkin on se että joku Riikkaa vetää Smoothien päivässä. Jokaiselle jää tietty määrä rahaa käteen kuukaudessa ja tekee omia valintoja siitä että mihin käyttää, Riikan smoothin hinnallla ite työttömänä voisin tehdä vaikka kuivaherneistä, naudan jauhelihasta ja porkkanoista, valkosipulia ja muita mausteita vielä, ison kattilallisen hernekeittoa ja en valita, sekin on hyvää ja ihan ravitsevaa.
Riikalta nyt oli typerää vihjailla jostain toisesta juopoksi, varsinkin kun se varmaan luuli sitä köyhäksi ja vahvistui taas se että Riikka pitää kaikki köyhiä juoppoina, yms
Voi sillä kaatua koko maankin talous, jos se smoothie Riikka-Petteriä ruokkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liian kallista. Köyhän ruokabudjetti on pieni.
Jos on tehosekoitin banaania ja mehua, niin smooth maksaa alle euron itse tehtynä.
Miksi se banaani pitää muussata ja lisätä sokerista ja säilöttyä mehua lisäaineilla?
Hankala juoda sitä banaania muuten. Tiedätkö mikä on smoothie?
Tiedän mutta hampaat on kunnossa että pystyn syömään banaanin banaanina. Mehuja en käytä vaan marjoja muussa muodossa. En kanna vedellä lantattua lisäaine- tiivistettä kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan tuolla 6 € päivän ruuat itselle ja kahdelle teinipojalle. Koko ajan menee vaikeammaksi kyllä, syödään soijarouhekastiketta, tarjousmakaronia ja itseleivottua sämpylää yms. Hienoa, että saavat viikolla koulussa hyvät lounaat salaatteineen päivineen!
Smoothietakin on tullut näin köyhänä yksinhuoltajana lapsille tullut tehtyä välipalana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeiston asenne jaksaa hämmästyttää, jota ei koskaan ole nähty suomalaisessa politiikassa, jossa käydä kansalaisten kimppuun, sillä olettamuksella, että hän on köyhä ja läski, joka taas kertoo paljon äärioikeiston asenteesta, arvomaailmasta, ihmisyydestä ja empatiakyvystä. Jos äärioikeisto pääsisi valtaan seuraukset olisivat katasrofaaliset, kun heiltä puuttuu sivistys ja koulutus ja elämänarvot, kuten Puralta, jolla cv ammottaa tyhjyyttä ja aikansa kuluksi fanttasioi ampu..ja kirjoitteli niitä Halla-ahon blogiin eikä tyyppi ole tehnyt päiväkään oikeaa työtä, vaan ollut veronmaksajien elätettävänä, niin kuin suurin osa Persuista.
Huvittaa miten jotkut on kateellisia & katkeria jopa smoothieista 😃 Ihanko oikeasti nyt arvon kanssasuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liian kallista. Köyhän ruokabudjetti on pieni.
Jos on tehosekoitin banaania ja mehua, niin smooth maksaa alle euron itse tehtynä.
Miksi se banaani pitää muussata ja lisätä sokerista ja säilöttyä mehua lisäaineilla?
Hankala juoda sitä banaania muuten. Tiedätkö mikä on smoothie?
Tiedän mutta hampaat on kunnossa että pystyn syömään banaanin banaanina. Mehuja en käytä vaan marjoja muussa muodossa. En kanna vedellä lantattua lisäaine- tiivistettä kotiini.
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Miten tämä minttuviina liittyy asiaan, muuten kuin persujen mielikuvitusmaailmassa. Eikö nuo pullot ollt kerätty ravintolasta ja kun minttulikööripullo on litteä, niin siitä saa upean lasikoristeen/seinän valosarjalle ulos, eivätkä ne kastu. Tuo pullohan on erittäin laadukas ja kestävä. Itselöäni pulloja yli 50 ja en edes muista milloin olen nauttinut alkoholia, kun juhlissakin ota alkoholit0toman.
Ja kun Riikka Purrankin naamaa vilkaisee ja silmäpusseja, alko on varmasti maistunut.