Kenenkään talous ei kaadu 6 euron smoothieen
vertailun vuoksi:
2x Red Bull energiajuoma 5e
tupakka-aski 12e
Minttuviinapullo 22e
olutlaatikko 30e
Big Mac-ateria 9e
Kuinka moni edellä mainituista löytyy vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista
Kommentit (184)
Onko big mac noin kallista. 2000 luvun alussa oli noin 7 euroa. Nykyään liian vanha käymään mcdonaldsissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se liian kallista. Köyhän ruokabudjetti on pieni.
Jos on tehosekoitin banaania ja mehua, niin smooth maksaa alle euron itse tehtynä.
Taas joku idiootti, tietämätön ääliö rikas trollaa paskaa...
Miten tuo on laskettu? Onko ostettu 24 eurolla raaka-aineita, joista tehdään neljä smoothieta, jolloin yhden annoksen hinnaksi tulee 6 euroa?
No yhtäkään noista ei aivan varmasti löydy yhdenkään vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista, koska kellään vähävaraisella ei olis sellaiseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä kun nykyään kaikki on pois köyhiltä. Ihan saatanan lapsellista tulla joka paikkaan länkyttämään ettei köyhällä ole varaa.
Olen lopen kyllästynyt tähän koko ajan jatkuvaan ulinaan, jopa siinä mittakaavassa että äänestän seuraavaksi persuja.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä kuplassa elät. Perustoimeentulotuen ravintomenojen osuus on 9, 45 euroa/ päivä.
6 euroa tuosta summasta on jumalattomasti. Ihminen ei yhdellä smoothiella elä.
Jep. Rikas tietämätön kusipää ei tajua eikä ymmärrä.. Se on ihanaa huudella kun EI ITSE koe köyhyyttä.. Kuka on niin saatanan tyhmä että laittaa 6 euroo johonkin vihreeseen mönjäjuomaan = rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tehosekoitin banaania ja mehua, niin smooth maksaa alle euron itse tehtynä.
Miksi se banaani pitää muussata ja lisätä sokerista ja säilöttyä mehua lisäaineilla?
Vierailija kirjoitti:
No yhtäkään noista ei aivan varmasti löydy yhdenkään vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista, koska kellään vähävaraisella ei olis sellaiseen varaa.
Pitäisikö kaupoissa myydä jatkossa vain jotain sellaista mihin kaikilla on varaa ettei kenellekään vaan tule paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika halpa tehosekoitin.
Kuka moista moskaa juo öööööööööööööö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaupoissa myydä jatkossa vain jotain sellaista mihin kaikilla on varaa ettei kenellekään vaan tule paha mieli?
Miten kommenttisi liittyy millään tavoin tuohon mun vastaukseen ap:n viestiin tai koko tämän ketjun aiheeseen?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilillä on 0 euroa niin ei sillä 6 euron smoothieta saa.
6 eurolla saa 6 purkkia hernekeittoa. 6 päivän ruuan. T: Saksikäsipetturin pettämä köyhä Suomalainen. #Petosjytky.
Ei ihme, että olet köyhä kun ostat eineksiä. Ruuan tekeminen itse tulee aina halvemmaksi. Kiloherneitä ja soijarouhe maksaa noin 5 euroa ja sillä teet reilusti yli kymmenen annosta pakkaseen.
No aika pieni säästö jos kuudella eurolla saa kuusi annosta. Sähkö.
Yksineläjänä en kyllä rupee hernekeittoa keittämään. Mummu.
Sitäpaitsi purkkihernekeitto on hyvää. Se muistuttaa keittoa, jokta sai lapsena uskonnollisen ryhmän kesäjuhlissa. Juhlat pidettiin ulkona ja siellä tuli nälkä. Olin pienenä huono syömään, joten tämä jäi mieleen. Ne olivat jonkun luterilaisen ryhmän pienimuotoiset juhlat.
Useimpina päivinä teen kotona smoothien bananista, marjoista, kaurahiutaleista ja loraus maitoa. Se on ihan herkkuani. Mutta koskaan en OSTA smoothieta kaupungilla liikkuessani. Varaakin olisi, mutta ostan mieluummin muuta, ihan sen Bic Macinkin mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä, mihin tämä smoothiejuttu liittyy. Se on ainakin varma tieto, että jos tulo on vain opintotuki, perustulo tai takuueläke, 6 euroa maksavia herkkuja ei osteta joka viikko.
Köyhä tekee smoothiet itse poimimistaan marjoista.
Yhteen vihersmoothieen ei todellakaan 6€ mene.
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan tässä on Purran vinoilu ja ilkeitä kommentit versus smoothie minttuviina.
Vaikeaa on tajuta ministerin järjenjuoksu.
No mitä järkeä on kommentoida jonkun ihmisen somessa jakamaan smoothie-reseptiin ettei köyhällä ole tuohon varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihersmoothiessakin on vaaransa, kannattaa tiedostaa se että yhdessä vihersmoothiessa voi olla valtava määtä oksalaattia joka ei välttämättä ole hyvä juttu, riippuu ihan että mistä se on tehty, esimerkiksi manteleissa ja pinaateissa sitä on paljon. Voi aiheuttaa munuaiskiviä ja eihän se Purrakaan nyt näytä niin hyvinvoivalta.
Ei. Vaikeita vatsavaivoja näyttää olevan. Näyttää niin kärsineeltä.
Nyt menee jo aiheen ohi, mutta hänellä täytyy olla stressaantunut olo viime vuosien jälkeen. En usko, että on kiva tehdä järkyttäviä leikkauksia. Kansa on tyytymätöntä ja on vaalit tulossa. Kuka ikinä onkin siinä hommassa tulevaisuudessa, hänkään ei pysty loihtimaan rahaa valtion kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä kuplassa elät. Perustoimeentulotuen ravintomenojen osuus on 9, 45 euroa/ päivä.
6 euroa tuosta summasta on jumalattomasti. Ihminen ei yhdellä smoothiella elä.Jep. Rikas tietämätön kusipää ei tajua eikä ymmärrä.. Se on ihanaa huudella kun EI ITSE koe köyhyyttä.. Kuka on niin saatanan tyhmä että laittaa 6 euroo johonkin vihreeseen mönjäjuomaan = rikas.
Oletko koskaan miettinyt miten yhteiskunta pyörisi jos kaikki ajattelisi vain köyhiä? Jätän nyt tämän ostamatta, jätän tämän palvelun käyttämättä, koska köyhällä ei ole tähän varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se banaani pitää muussata ja lisätä sokerista ja säilöttyä mehua lisäaineilla?
Hankala juoda sitä banaania muuten. Tiedätkö mikä on smoothie?
Valitettavasti tämä aloitus taitaa kuvastaa varsin hyvin sitä, mihib keskivertokansalaisen älykkyys ja päättelykyky riittävät. Tämän takia Persuja äänestetään, kannattajakuntaa riittää kerta taso on tätä.