Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?

Vierailija
04.09.2026 |

Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tehdä remonttia koska vaimo ei siedä epäjärjestystä ja hänellä on epärealistinen käsitys kauanko hommat kestää ja mitä vaaditaan. Hän pyysi maalamaan makkarin seinän uudella värillä. No ryhdyn hommiin. Siirrän huonekalut ja suojaan lattian, listat ja sähkörasiat. Tässä vaiheessa vaimo tulee paikalle ja kysyy että miksi seinää ei ole vielä maalattu pitäisi kauppaan lähteä.

Vierailija
62/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei arvosta sua. Ja siihen dun pitääbitse miettiä ratkaisu, esim teet erohakemuksen ja laitat tönönne myyntiin. 

Naisia kohdellaan paskasti koska te sallitte sen. Mä en sallinut vaan heitin ukon mäelle. Se järkyttyi niin että meni mykäksi haha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...

Halutessaan eli et ole aloitteellinen. No sen vuoksi mies ei ole tyytyväinen ja viis veisaa pyynnöstäsi. Eri. 

Huonoa käytöstä ei tule palkita, vai miten sitä sanotaan.

Järjestys: Ensin on ollut se miehen halu aloitteellisuudesta. Kun sitä ei ole tullut, miehen kiinnostus naisen sanomisiin vähentyy. Ap haluaa miehen tekevän jonkin nippelihomman. Mies ei tee kun ei ole ollut koskaan sitä aloitteellisuutta. 

Onko ainoa aloitteellisuuden muoto mielestäsi suihinoyon tarjoaminen?

Vierailija
64/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää tehdä remonttia koska vaimo ei siedä epäjärjestystä ja hänellä on epärealistinen käsitys kauanko hommat kestää ja mitä vaaditaan. Hän pyysi maalamaan makkarin seinän uudella värillä. No ryhdyn hommiin. Siirrän huonekalut ja suojaan lattian, listat ja sähkörasiat. Tässä vaiheessa vaimo tulee paikalle ja kysyy että miksi seinää ei ole vielä maalattu pitäisi kauppaan lähteä.

Epäuskottavaa.

Monellakin tasolla.

Vierailija
65/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halutessaan eli et ole aloitteellinen. No sen vuoksi mies ei ole tyytyväinen ja viis veisaa pyynnöstäsi. Eri. 

Järjestys: Ensin on ollut se miehen halu aloitteellisuudesta. Kun sitä ei ole tullut, miehen kiinnostus naisen sanomisiin vähentyy. Ap haluaa miehen tekevän jonkin nippelihomman. Mies ei tee kun ei ole ollut koskaan sitä aloitteellisuutta. 

Suihinoton ruinaaminen, kyse oli miehestä 

Vierailija
66/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei näe asiaa tarpeellisena, eikä enää välitä pillun saannin vähenemisestä/loppumisesta.

Miksi piittaisikaan. Vuokrapilluja on yllin kyllin.

Vierailija
67/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei keskustella asioista? 

Vierailija
68/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihinoton ruinaaminen, kyse oli miehestä 

Ei, vaan tämähän alkoi siitä, että joku tarjosi ongelman syuksi sitä, että vaimo ei anna suihinottoa

Vierailija
69/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hommathan tehdään yhdessä. Kummallisen vaimon olet itsellesi valinnut.

Vierailija
70/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on mies. Mikä tää pikku homma on? Katsotaan mistä voit rahalla tilata tekijän. 

Tekeekö tää sun valittusi ikinä mitään?  Vaihda miestä jos sellainen on ihan pakko olla. Itse kyllä olen mieluummin ilman laiskapaskaa. Mäkin osaan sohvalla maata tarvittaessa ja se sohva on mun.

Vierailija
71/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hommathan tehdään yhdessä. Kummallisen vaimon olet itsellesi valinnut.

Jännijsen, jolla jäätävät hinkit.

Vierailija
72/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Homma olisi siis ulottuvuuksien takia miehelle huomattavasti helpompi.

Sama meillä, vaimo aina pyytää minua ottamaan tavaroita yläkaapista. Jos olen poissa niin odottaa että tulen kotiin. No ei kai siinä mitään mut olen ehkä 4 senttiä pidempi ja tarvitsen itsekin jakkaraa että yletyn yläkaappiin.

Meillä on "vähän" enemmän.pituuseroa.

Niin että selityksiä riittää. Olette samanlaisia miehesi kanssa. Molemmat siirtää/keksii syitä ettei tarvitse tehdä. 

Vierailija
73/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille edes joskus pilsaa. Ei ole rakkautta, on vain erilaisia kaupankäynnin muotoja, kuten kävi ilmi aloituksestakin.

Just niin, seksipalvelujen avoin ostaminen ja myyminen on paljon reilumpaa ja rehellisempää. Pariliitto on pelkkä kiristämisen temmellyskenttä.

Vierailija
74/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tykkää tehdä remonttia koska vaimo ei siedä epäjärjestystä ja hänellä on epärealistinen käsitys kauanko hommat kestää ja mitä vaaditaan."

No sitten kerrot ne asiat hänelle. Kun vaimo pyytää maalaamaan makkarin niin kerrot hänelle että työhän menee ainakin päivä ja vaatii monenlaista valmistelutyötä ja tuottaa sotkua. Ja että et siis sen päivän aikan pysty osallistumaan mihinkään muuhun toimintaan kotona. Sanot nämä asiat ihan netraalina asiana eikä valituksena siitä että homma on niin rankka. 

Vierailija
75/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on mies. Mikä tää pikku homma on? Katsotaan mistä voit rahalla tilata tekijän. 

Tekeekö tää sun valittusi ikinä mitään?  Vaihda miestä jos sellainen on ihan pakko olla. Itse kyllä olen mieluummin ilman laiskapaskaa. Mäkin osaan sohvalla maata tarvittaessa ja se sohva on mun.

Mies ei ole laiska. Kotiöitä tehdään muuten, ja kavereita autetaan pyydettäessä. Tämä yksi homma ei vaan etene.

Vierailija
76/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sille edes joskus pilsaa. Ei ole rakkautta, on vain erilaisia kaupankäynnin muotoja, kuten kävi ilmi aloituksestakin.

Just niin, seksipalvelujen avoin ostaminen ja myyminen on paljon reilumpaa ja rehellisempää. Pariliitto on pelkkä kiristämisen temmellyskenttä.

Mistä ihmeestä veditte johtopäätösen, että ap pihtaisi?

Vierailija
77/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ärsytti tuo exässäni.  Hänellä oli taitoa ja työkaluja ja mitään pientäkään hän ei voinut tehdä. En tiedä miksi. Omassa kodissaan hän järkkäili kaiken mutta minun luonani ollessaan hän vain söi jääkaapin tyhjäksi ja pani minua. Mietin usein että odotinko liikoja, tai olinko itse samanlainen sitä ymmärtämättäni. Mutta toisten ihmisten kanssa ei ole koskaan ollut sitä tunnetta, että toinen sluibailee. Suikkarit ja muut eivät tavallaan pitäisi kai liittyä näihin asioihin, koska senkin pitäisi mennä yhteisymmärryksessä ja molempien halusta, mutta täytyy sanoa, että annoin aina auliisti vaikka ei olisi edes tehnyt niin mieli ja muutenkin yritin aina miettiä että miten asiat menisi hänellekin kivasti. Usein minä jäin toivomaan että hän voisi jonkun pikkuhomman tehdä tai kuljettaa jotain asiaa autollaan, mutta eivät ne asiat toteutuneet. En minä sitten sellaista miestä tarvinnut, kyse ei ollut konkreettisesta remppaamisesta vaan siitä, että hän ei tuntunut välittävän minun tarpeistani tai yhteisestä arjesta, pelkästä omasta huvittelustaan minun vartalollani.

Vierailija
78/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö naiset pystykään ihan kaikkeen siinä missä miehetkin?

Jos nainen tekee kotona 90 % kaikista kotitöistä, niin ei ole miehelle kohtuuton vaatimus tehdä edes joskus jotain.

Ei ole mitään tietoa ap:n kodin työjaoista. Nykyään alkaa olla harvinaisuus nainen joka MILLÄÄN osa-alueella saa oman vastuunpuolikkaansa hoidettua.

Vierailija
79/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Minä sorruin tuohon, että tein sitten itse, kun mies ei saanut aikaiseksi. Revin ja liottelin tapetteja seinistä ja samalla hoidin yksin koko kodinhoidon ja puolivuotiaan vauvan sekä hänen 1,5 ja 3 vuotiaan isosisaruksen. Ja tietenkin sitten tapetoin, kun vauva nukkui. Ulkona pinosin halkoja pinoon ja muistan miten silmissä välillä musteni, koska oli helle ja olin vasta vähän aikaisemmin synnyttänyt  ja en ehtinyt syömään enkä juomaan, kun sen ajan minkä vauva ei ollut tissillä ja nukkui käytin kaikkeen mahdolliseen pihatyöhön ja remontointiin.  Maidon erityskin lakkasi ja olen jälkeen päin tajunnut, että syy varmaan tuo, etten levännyt hetkeäkään ja syömiset ja juomiset unohtui. Sitten alkoi se pullorumba/pullojen keittäminen (silloin vielä keitettiin, nykyään kai ei?) ja vastikkeen tekeminen.

No tein tietenkin ne ruuat ja siivoukset ja pyykit  ja kaiken muunkin. 

Nyt myöhemmin olen tajunnut, että jos minä teen kaiken niin mies vaan lojuu ja harrastaa omiaan. Jos joku kerran kaiken tekee niin mukavaahan sen toisen on sitten vetää lonkkaa. Kukapa ei olisi passattavana ja oottaisi toisen tekevän kaiken jos se kerran tekee.  Joskus kysyin mieheltä, eikö hänessä herätä mitään tunteita se, että hän vaan lojuu sohvalla ja minä siivoan, mutta ei kuulemma tuntunut missään.  Kun menin takaisin työelämään ja  yritin miehelle sanoa, että työnjakoa olisi syytä tarkistaa ja jakaa mies vaan suuttui ja syytti minua katkeraksi akaksi vaikka vaan ihan nätisti pyysin niin siihen loppui se passaaminen. 

Nainen, älä ikinä sorru siihen, että alat yksin hoitamaan kaikki kodin asiat. Se on loputon suo. 

Vierailija
80/110 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse maalannut meillä seinät sisältä ja ulkoa, kun en jaksa odottaa, että mies sen tekee. On niin hidasta. Ja  kuunnella sitä valitusta, kun jotain joutuu tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan